Duetto, το Ιταλικό spider που κατέκτησε το Hollywood

Duetto, το Ιταλικό spider που κατέκτησε το Hollywood

2' 21" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
«Είναι ένα πολύ φιλικό αυτοκίνητο. Επίσης είναι πολύ όμορφο». Αυτά είναι τα λόγια ενός εξαιρετικού οδηγού και τζέντλεμαν. Ο θρυλικός Steve McQueen, το καλοκαίρι του 1960 προσκλήθηκε από το περιοδικό Sports Ιllustrated για να δοκιμάσει το Ιταλικό spider, παρέα με άλλους «γρήγορους φίλους». Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν μια από τις πρώτες Alfa Romeo 1600 Spider που έφτασε στις ΗΠΑ, λίγους μόνο μήνες μετά την αποκάλυψη του μοντέλου στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Τα λόγια του McQueen συμπυκνώνουν όλη την ουσία της Duetto και το χαρακτήρα της Alfa Romeo: ομορφιά και οδηγική απόλαυση.

 
Η γνώμη του Steve McQueen είχε βεβαίως βαρύνουσα σημασία, αφού εκτός από κορυφαίος ηθοποιός, ήταν φανατικός συλλέκτης αυτοκινήτων, αλλά και εξαιρετικός οδηγός αγώνων, έχοντας τερματίσει δεύτερος στην κατηγορία του στις 12 Ώρες του Σέμπρινγκ το 1970.
 
Ένα χρόνο αργότερα, ο νεαρός Dustin Hoffman, οδηγούσε μια Duetto, συνοδεία με τη μουσική των Simon & Garfunkel, στην ταινία «Ο Πρωτάρης». Σκηνές που σήμερα αποτελούν σημεία αναφοράς για το χώρο του κινηματογράφου και οδήγησαν στην επιλογή της Duetto για εκατοντάδες ταινίες και τηλεοπτικές σειρές. Όταν ο Πρωταθλητής Βαρέων Βαρών, Muhammad Ali, απέκτησε μια Duetto, παραφράζοντας τη γνώστη του φράση “Float like a butterfly, sting like a bee” (Πετάω σαν πεταλούδα, τσιμπάω σαν μέλισσα), διάλεξε η πινακίδα κυκλοφορίας της Alfa Romeo του να γράφει “Ali Bee”.

Η ιστορία της Giulietta Spider, επίσης περιλαμβάνει έναν πρωταγωνιστή με το όνομα Hoffman. Όχι τον ηθοποιό, Dustin, αλλά τον επιχειρηματία Max Edwin Hoffman, έναν πρώην οδηγό αγώνων που αναγκάστηκε λόγω των Ναζί να εγκαταλείψει την Αυστρία και να μεταναστεύσει στις Η.Π.Α., όπου λίγα χρόνια αργότερα έγινε ο σημαντικότερος εισαγωγέας Ευρωπαϊκών αυτοκινήτων στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. 
 
Ο Max ήταν κάτι πολύ περισσότερο από έναν απλό μεταπωλητή. Είχε πλήρη γνώση της αγοράς και έδινε τις συμβουλές του για την επιλογή εμπορικών πολιτικών, πρότεινε τη δημιουργία ειδικών εκδόσεων και ήταν ο ηθικός αυτουργός της δημιουργίας μερικών εκ των πλέον ποθητών σπορ αυτοκινήτων που δημιουργήθηκαν ποτέ, μια εκ των οποίων είναι η Giulietta Spider.
 
Ήταν μια «κυρία» που έγινε πραγματική ψύχωση για τον Hoffman. Ζήτησε τη δημιουργία της από την Alfa Romeo αμέσως μόλις πρωτοαντίκρισε την Giulietta Sprint το 1954. Πίστευε ότι θα γινόταν το ιδανικό αυτοκίνητο για την Ανατολική ακτή του Ειρηνικού, όντας σίγουρος ότι όλοι στο Hollywood θα ήθελαν να την αποκτήσουν. Ήταν τόσο σίγουρος για την επιτυχία που ήταν πρόθυμος να αγοράσει εκατοντάδες αυτοκίνητα πριν ακόμα δει τα τελικά σχέδια!

Η Alfa Romeo Spider 1600 βασίστηκε στην Giuia, είχε μικρότερο μεταξόνιο στα 2.250χλστ., ενώ τα μηχανικά της μέρη είχαν δανειστεί από την Giulia Sprint GT Veloce, μια εξέλιξη της Sprint GT. Στο λανσάρισμα της, η Duetto, εφοδιαζόταν με τον κλασσικό 4κυλινδρο κινητήρα από ελαφρύ κράμα αλουμινίου με τους δύο εκκεντροφόρους. Η απόδοση ήταν 108 ίπποι, οι οποίοι είχαν να κινήσουν λιγότερο από 1.000 κιλά. Η τελική ταχύτητα του αυτοκινήτου ήταν 185χλμ./ώρα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή