ΜΟΤΟ

Δοκιμή Yamaha Tricity 300

Η τρίτροχη αστική μετακίνηση όμως έχει μπει για τα καλά στην καθημερινοτητα μας και έτσι το tricity έπρεπε να μεγαλώσει και να πλαισιώσει τα δυο μικρά αδερφάκια του.

Δοκιμή Yamaha Tricity 300

Το πρωτο τρίτροχο όχημα της Yamaha ήταν το Tricity σε 125 και 155 κυβικά αντίστοιχα το οποίο εμφανίστηκε το 2014 και ουσιαστικά ήταν αυτό που εισήγαγε την Ιαπωνική εταιρία στον κόσμο των τρίτροχων έχοντας μια διαφορετική διάταξη για το μπροστινό σύστημα απ’οτι είχαμε συνηθίσει μέχρι τότε από τον ανταγωνισμό.

Και ενώ όλοι περίμεναν το Tricity να μεγαλώσει σε κυβικά η Yamaha κάνει την διαφορά και παρουσιάζει την πρώτη τρίτροχη μοτοσυκλέτα στον κόσμο, το ΝΙΚΕΝ!

Η τρίτροχη αστική μετακίνηση όμως έχει μπει για τα καλά στην καθημερινοτητα μας και έτσι το tricity έπρεπε να μεγαλώσει και να πλαισιώσει τα δυο μικρά αδερφάκια του.

Συνδυάζοντας λοιπόν σχεδιαστικά στοιχεία από τα best sellers scooters ΤΜΑΧ και XMAX καθώς και τεχνογνωσία από το ΝΙΚΕΝ το νέο Tricity 300 ειναι αυτή την στιγμή ένα από τα πιο δυναμικά μοντέλα της κατηγορίας του.

Το μπροστινό σύστημα συνδυασμένης κλίσης είναι αυτό που τραβάει και τα περισσότερα βλέμματα.
Αποτελείται από δυο πιρούνια με διαδρομή 100 χιλιοστά στο εσωτερικό των τροχών και ευθύνεται καθαρά για την ευελιξία αλλά και την ασφάλεια που προσφέρει το Tricity 300.
Το μετάτροχιο του είναι στα 470 χιλιοστά και η γωνία στρέψης του τιμονιού αγγίζει τις 72 μοίρες.

Ο κινητήρας που φοράει το Tricity 300 είναι γνώριμος και προέρχεται από το XMAX 300 μόνο που δεν έχει την ζωηράδα και την σπιρτάδα του λόγω των παραπάνω κιλών.
Δοκιμασμένος λοιπόν σε αξιοπιστία, επιδόσεις και οικονομία συνεχίζει να αποδίδει 27,6 ίππους στις 7,250 στροφές και σχεδόν 3 κιλά ροπής στις 5.750 στροφές, έχει όμως κάποιες μικρές αλλαγές ώστε να ταιριάζει πάνω στο βαρύτερο κατά 60 κιλά Tricity.
Το πλαίσιο είναι ελαφρύ, κατασκευάζεται από σωλήνες μικρής διαμέτρου και έχει κατανομή βάρους περίπου 50:50 με τον αναβάτη πάνω ώστε να συνδυάζει σταθερότητα και ευελιξία.

Η σέλα του Tricity είναι μεγάλη, ευρύχωρη και άνετη.
Κάθεσαι αρχοντικά πάνω του και το τιμόνι έρχεται τόσο ψηλά ώστε να μην δημιουργεί κουραστική γωνία στα χέρια.
Στην δεξιά πλευρά βρίσκεται ένα πόδοφρένο το οποίο προσωπικά μου φάνηκε αχρείαστο και χωρίς λόγω ύπαρξης ισως όμως βολέψει όσους προέρχονται από αυτοκίνητα.
Αριστερά υπάρχει ένα χειρόφρενο το οποίο είναι σημαντικό για όταν θέλει κανείς να σταθμεύσει σε επιφάνεια που δεν είναι και τόσο ίσια.

Κάτω από την ευρύχωρη σέλα βρίσκεται ένας τεράστιος αποθηκευτικός χώρος ικανός να φιλοξενήσει δυο fullface κράνη ενώ αυτό που μας έλειψε πολύ είναι οι αποθηκευτικοί χώροι και τα ντουλαπάκια μπροστά στην πόδια!

Τα όργανα αποτελούνται από μια μεγάλη και ευανάγνωστη LCD οθόνη που περιλαμβάνει όλες τις απαραίτητες ενδείξεις.
Το Tricity 300 παρά την ασφάλεια που προσφέρει το μπροστινό σύστημα ανάρτησης είναι εφοδιασμένο και με traction control το οποίο απενεργοποιείται.

Στον δρόμο τώρα το tricity έχει πολύ καλό πάτημα, ο τρίτος τροχός όπως και να το κάνουμε εμπνέει ασφάλεια για να κινηθείτε πιο γρήγορα απ’οτι με ένα άλλο κοινό σκούτερ της αγοράς και να τολμήσετε το κάτι παραπάνω.

Τα συνδυασμένα φρένα του είναι αποτελεσματικά, έχουν δύναμη για να σταματήσουν τον όγκο και το βαρος του Tricity και το μόνο που είδαμε είναι μια μικρή ασάφεια στην δεξιά μανέτα η οποία δεν είναι και τόσο ακριβής.

Μέσα στην πόλη το tricity ελίσσεται σχετικά άνετα ανάμεσα από τα αυτοκίνητα παρά τον όγκο του ενώ εκτός πόλης ταξιδεύει άνετα στα 100-120 χλμ φθάνοντας και τα 150 χλμ!

Η κατανάλωση που μετρήσαμε κυμάνθηκε μεταξύ 4-4,5 λίτρα

Η τιμή του τώρα είναι λίγο παραπάνω από τον ανταγωνισμό και συγκεκριμένα στα 8.290€ και το μόνο που πρέπει να αναλογιστεί κανείς για την αγορά του πέραν της ποιότητας, της ασφαλείας και της οικονομίας είναι ότι είναι Yamaha και κατ επέκταση σημαίνει, ότι πληρώνεις παίρνεις!
Η τελική επιλογή είναι δίκη σας!