Η Mazda αναβαθμίζει τον κινητήρα e-Skyactiv X

Η Mazda αναβαθμίζει τον κινητήρα e-Skyactiv X

1' 32" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Συνδυάζοντας υψηλότερες επιδόσεις με μεγαλύτερη απόδοση, η αναβαθμισμένη έκδοση του μοναδικού βενζινοκινητήρα e-Skyactiv X SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition) της Mazda, είναι πλέον διαθέσιμη στα μοντέλα Mazda 3 και CX-30 2021.

Η απόδοση του αναβαθμισμένου e-Skyactiv X έχει βελτιωθεί προσφέροντας τώρα 6 επιπλέον ίππους και 16 Nm παραπάνω ροπή. Αποτέλεσμα αυτού είναι η συνολική ισχύς του να φτάνει πλέον τους 186 ίππους (137 kW) στις 6.000 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή τα 240 Nm στις 4.000 σ.α.λ. Υπάρχει επίσης βελτίωση στις τιμές κατανάλωσης βάσει του πρωτοκόλλου WLTP, η οποία εμφανίζεται μειωμένη κατά 0,4 λ./100 χλμ., αλλά και των εκπομπών CO2 που έχουν περιοριστεί κατά 8 γρ./χλμ.

Αυτές οι βελτιώσεις τόσο στην απόδοση όσο και στην οικονομία επιτυγχάνονται χάρη στην αλλαγή της σχέσης συμπίεσης του κινητήρα e-Skyactiv X από 16.3:1 σε 15.0:1. Οι τροποποιήσεις περιλαμβάνουν τη βελτιστοποίηση της καύσης, τα διαφορετικά πιστόνια, καθώς και την αναβάθμιση του λογισμικού του συστήματος κίνησης Mazda M Hybrid. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα όχι μόνο τη διεύρυνση του πεδίου λειτουργίας και της αποδοτικότητας της καύσεως, αλλά την εξασφάλιση μεγαλύτερης σταθερότητας της ανάφλεξης που περιορίζει ακόμα περισσότερο το ήδη χαμηλό ποσοστό εμφάνισης του ανεπιθύμητου φαινομένου της αυτανάφλεξης (πιράκια), ή της προανάφλεξης, που οφείλεται συνήθως στις διαφορετικές ποιότητες καυσίμου στις διάφορες αγορές. 

Οι εκδόσεις με τον κινητήρα e-Skyactiv X αποτελούν σήμερα το 40% των μοντέλων Mazda 3 (Hatchback & Sedan) και CX-30 που πουλήθηκαν πανευρωπαϊκά το 2020. Ο βενζινοκινητήρας Skyactiv-X διατίθεται με επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων Skyactiv-MT ή 6τάχυτου αυτόματου Skyactiv-Drive. Το Mazda 3 Hatchback και το Mazda CX-30 e-Skyactiv X διατίθενται και με το προαιρετικό σύστημα τετρακίνησης i-Activ all-wheel drive (AWD).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το Mazda 3 με τον αναβαθμισμένο κινητήρα e-Skyactiv X των 186 ίππων, στις εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και σύμφωνα με το ισχύον φορολογικό καθεστώς στην Ελλάδα, δεν πληρώνει τέλη κυκλοφορίας αφού εκπέμπει CO2 λιγότερο από 122 γρ./χλμ.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή