Η Volkswagen της νέας εποχής

ID.4, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της εταιρείας, με αυτονομία έως 520 χλμ.

2' 12" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η ηλεκτρική επίθεση της Volkswagen συνεχίζεται με αυξητικό ρυθμό: μετά το ID.3, το ID.4 είναι το δεύτερο μοντέλο που βασίζεται στην αρθρωτή πλατφόρμα για την ηλεκτροκίνηση (MEB) και το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό SUV της μάρκας.

Πανευρωπαϊκά, το ID.4 ξεκίνησε την εμπορική του καριέρα με το λανσάρισμα των ID.4 1ST και ID.4 1ST Max, δύο ειδικών εκδόσεων με πολύ πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και ιδιαίτερα σχεδιαστικά στοιχεία που τους προσδίδουν μία μοναδική, στο όριο της συλλεκτικής, ταυτότητα. 

Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.4 είναι τοποθετημένος στον πίσω άξονα και τροφοδοτεί τους τροχούς μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων μιας σχέσης. Είναι ελαφρύς και εξαιρετικά αποδοτικός, αποδίδοντας ισχύ 150 kW (204 ίππους) και η ροπή των 310 Nm είναι άμεσα διαθέσιμη από στάση. Το όχημα επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται στα 160 χλμ./ώρα. Μία κορυφαία έκδοση με ακόμα περισσότερη ισχύ και τετρακίνηση θα ακολουθήσει το 2021.

Ανάκτηση ενέργειας 

Η ενέργεια στο ID.4 αποθηκεύεται σε μια μπαταρία καθαρής χωρητικότητας 77 kWh, η οποία ζυγίζει 493 κιλά και προσφέρει αυτονομία έως 520 χλμ. Ενας βασικός παράγοντας για τη μεγάλη αυτονομία του ID.4  είναι η ισχυρή ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Χρησιμοποιώντας τον διακόπτη επιλογής λειτουργίας του κινητήριου συστήματος, ο οδηγός αποφασίζει εάν το όχημα θα ανακτήσει ενέργεια κατά την απελευθέρωση του πεντάλ γκαζιού. Εάν η θέση D (Drive) είναι ενεργοποιημένη, το αυτοκίνητο θα κάνει ελεύθερο τροχασμό (ρολάρει) στις περισσότερες περιπτώσεις. Στη θέση B (Break), ο ηλεκτροκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια και τροφοδοτεί ξανά την μπαταρία. Σε πολλές καθημερινές καταστάσεις, το ελαφρύ φρενάρισμα θα πραγματοποιείται μόνο από τον ηλεκτροκινητήρα, ενώ τα υδραυλικά φρένα των τροχών προορίζονται για όταν απαιτείται ισχυρότερο φρενάρισμα.

Το μήκους 4,58 μέτρων ID.4 κινείται στον δρόμο με μια ισχυρή και σίγουρη εμφάνιση. Ο σχεδιασμός του χαρακτηρίζεται από καθαρές, ρέουσες και δυνατές φόρμες. Συνδυάζει τη στιβαρή φύση ενός SUV με προηγμένη αεροδυναμική – ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd είναι μόλις 0,28. Οπως και στο πιο μικρό ID.3, οι γραμμές του ID.4 συμβολίζουν την αρχή μιας νέας εποχής στην αυτοκίνηση.

Χάρη στους κοντούς πρόβολους και το μακρύ μεταξόνιο των 2,77 μέτρων, το εσωτερικό του οχήματος είναι τόσο ευρύχωρο όσο ένα συμβατικό SUV από την επόμενη κατηγορία μεγέθους. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 543 λίτρων και μπορεί να αυξηθεί στα 1.575 λίτρα αναδιπλώνοντας τις πίσω πλάτες. 

Το ταμπλό δεν διαθέτει φυσικά κουμπιά και διακόπτες και χαρακτηρίζεται από υπερσύγχρονη εμφάνιση. Ο οδηγός βλέπει τις πιο σημαντικές πληροφορίες σε μια συμπαγή οθόνη με διαγώνιο 10 ή 12 ίντσες που μπορεί να ελεγχθεί χρησιμοποιώντας το πολυλειτουργικό τιμόνι.

Τα ID.4 1ST και ID.4 1ST Max είναι άμεσα διαθέσιμα στο δίκτυο της Kosmocar-Volkswagen, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ξεκινούν από 46.800 ευρώ (με το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά» κατόπιν επιδότησης διαμορφώνονται στις 41.139 ευρώ).

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή