Στα πλαίσια της δέσμης μέτρων με την ονομασία «Fit for 55», η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναμένεται να απαιτήσει από τα κράτη μέλη της ΕΕ τη μείωση των εκπομπών ρύπων των νέων αυτοκινήτων που θα πωλούνται εντός της Ευρώπης κατά 65% από το 2030 και κατά 100% από το 2035 σε σύγκριση με τα επίπεδα του τρέχοντος έτους, βάζοντας έτσι οριστικό τέλος στις πωλήσεις αυτοκινήτων εντός της περιφέρειάς της που τροφοδοτούνται με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Το σχέδιο της Κομισιόν που θα δει επίσημα το φως της δημοσιότητας θα παρουσιαστεί στις 14 Ιουλίου και θα περιλαμβάνει επίσης μια πρόταση για ενίσχυση του μίγματος καθαρής ενέργειας (βλ. ανανεώσιμες πηγές) που θα χρησιμοποιούν τα κράτη μέλη, σε 40% από 32% που είναι σήμερα, μέχρι το τέλος της τρέχουσας δεκαετίας.
Τα αυστηρότερα πρότυπα εκπομπών θα πλαισιωθούν, σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, από κανόνες που θα υποχρεώνουν τις εθνικές κυβερνήσεις της ΕΕ να ενισχύσουν τις υποδομές φόρτισης οχημάτων.
Αν μη τι άλλο, η Ευρώπη επιδιώκει να ηγηθεί της παγκόσμιας μάχης ενάντια στην κλιματική αλλαγή, ώστε να γίνει η πρώτη ήπειρος μηδενικών εκπομπών στον κόσμο έως το 2050 στο πλαίσιο της «Πράσινης Συμφωνίας». Για να επιτύχει τον στόχο αυτό, τα κράτη μέλη, αλλά και το σύνολο της ΕΕ, θα πρέπει να αναθεωρήσουν κάθε πτυχή της οικονομίας τους, με τη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου στις μεταφορές και τη βιομηχανία να αποτελούν τις μεγαλύτερες προκλήσεις.
Σύμφωνα με τις έως τώρα διαρροές, την επόμενη εβδομάδα η Κομισιόν θα αναθεωρήσει το καθεστώς φορολογίας και στον τομέα της ενέργειας για να αποθαρρύνει τη χρήση ορυκτών καυσίμων.
Το πακέτο «Fit for 55» θα περιλαμβάνει επίσης πιο φιλόδοξους κλιματικούς στόχους σε ορισμένα κράτη μέλη.
Η προταθείσα νομοθεσία για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας αναμένεται να θέσει νέους στόχους για τη χρήση βιώσιμων καυσίμων στις μεταφορές, τη θέρμανση και την ψύξη, τα κτίρια και τη βιομηχανία.
Για να συμβάλλει στη μαζική διάθεση ηλεκτρικών οχημάτων, οι νομοθέτες θα απαιτήσουν από τα κράτη μέλη να διασφαλίσουν ότι τα σημεία φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων θα εγκαθίστανται τουλάχιστον ανά 60 χλμ. Την ίδια στιγμή, τα σημεία ανεφοδιασμού υδρογόνου θα πρέπει να είναι διαθέσιμα το πολύ ανά 150 χλμ.
Διαβάστε περισσότερα στο 4troxoi.gr