To νέο Opel Grandland

Το Grandland υιοθετεί το Opel Vizor, το νέο ‘πρόσωπο’ της μάρκας, όπως το Mokka.

6' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το νέο Opel Grandland είναι τώρα διαθέσιμο για παραγγελία – με νέα σχεδίαση, καινοτόμες τεχνολογίες και μία γκάμα πολύ αποδοτικών κινητήριων συνόλων που περιλαμβάνουν plug-in υβριδικές εκδόσεις. Το νέο Grandland ήδη προσφέρει προηγμένα συστήματα υποστήριξης οδηγού και υψηλά επίπεδα άνεσης με τιμή εκκίνησης 27.250€ στη Γερμανία (συμπερ. ΦΠΑ). Το νέο μοντέλο διαθέτει ένα πλήρως ψηφιακό ταμπλό Pure Panel και προαιρετικά IntelliLux LED® Pixel Light και Night Vision, που κάνουν ντεμπούτο στο Grandland.

Η παραγγελιοληψία για το νέο Grandland ξεκίνησε και τα πρώτα αυτοκίνητα θα φύγουν από τη γραμμή συναρμολόγησης του εργοστασίου του Eisenach, στη Γερμανία, περί τα τέλη του φθινοπώρου.

Κάθε έκδοση Grandland είναι πλήρως εξοπλισμένη. Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλαμβάνει αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης (front collision warning) με αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, αναγνώριση πεζών, προειδοποίηση παρέκκλισης από τη λωρίδα κυκλοφορίας (lane departure warning), αναγνώριση οδικών σημάτων (traffic sign recognition) αναγνώριση κόπωσης οδηγού (drowsiness detection) καθώς και cruise control με περιοριστή ταχύτητας (speed limiter).

To νέο Opel Grandland-1

Στην εξωτερική σχεδίαση το νέου Grandland ξεχωρίζει το σύγχρονο ‘πρόσωπο’ της μάρκας με την ονομασία Opel Vizor. Στο εσωτερικό, περιλαμβάνεται από τη βασική έκδοση το Pure Panel που συνδυάζει ένα κέντρο πληροφοριών οδηγού ‘Driver Information Center’ 7 ιντσών με μία έγχρωμη οθόνη αφής ίδιων διαστάσεων για τη λειτουργία των Apple CarPlay και Android Auto μέσω του συστήματος Multimedia infotainment.

Ακόμα και στη βασική έκδοση, Business Edition, που διατίθεται στην τιμή των 27.250€, περιλαμβάνονται το parking pilot για ελιγμούς στάθμευσης εμπρός και πίσω, το αυτόματο σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (parking assistant), η κάμερα οπισθοπορείας και το σύστημα προειδοποίησης τυφλού σημείου που αυξάνουν περαιτέρω την ασφάλεια. Για αντίστοιχες επιδόσεις, the Grandland χρησιμοποιεί έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.2L άμεσου ψεκασμού που αποδίδει 96 kW/130 hp με μηχανικό εξατάχυτο κιβώτιο (κατανάλωση: μικτός κύκλος 7,1-5,9 l/100 km, 161-133 g/km).

Όσοι προτιμούν ηλεκτροκίνηση, με μηδενικές εκπομπές ρύπων και άφθονη ισχύ μπορούν να επιλέξουν μία από τις δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις. Το νέο Grandland Hybrid διατίθεται σε έκδοση Business Edition με τιμή εκκίνησης 44.290€ – μόλις 37.112€ με περιβαλλοντικό μπόνους στη Γερμανία – (Κατανάλωση καυσίμου; WLTP2: 1,8-1,3 l/100 km, εκπομπές CO2 41-29 g/km, NEDC1: 1.9-1.5 l/100 km, εκπομπές CO2 43-34 g/km, και στις δύο περιπτώσεις στο μικτό κύκλο).

To νέο Opel Grandland-2

Το Opel Grandland ως Hybrid και Hybrid4

Με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.6L και έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταφέρει την κίνηση τους εμπρός τροχούς, το Grandland Hybrid αποδίδει συνολική ισχύ 165 kW (224 hp) και ροπή έως 360 Nm. Το σύστημα προώθησης του Grandland Hybrid αποτελείται από έναν υπερτροφοδοτούμενο, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.6L άμεσου ψεκασμού 133kW (180hp), έναν ηλεκτροκινητήρα 81kW (110hp) και μία μπαταρία ιόντων λιθίου 13.2 kWh. Ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και το όχημα επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 8,9 δευτερόλεπτα. Στο πρόγραμμα αμιγούς ηλεκτροκίνησης, το Grandland έχει τελική ταχύτητα 135 km/h. Η μέγιστη ταχύτητα μπορεί να φτάσει τα 225 km/h.

Το Grandland Hybrid4 συνδυάζει την ισχύ ενός υπερτροφοδοτούμενου βενζινοκινητήρα 1.6L και δύο ηλεκτροκινητήρων για συνολική ισχύ έως 221 kW (300 hp). Η κατανάλωση καυσίμου WLTP2 (σταθμισμένη, στο μικτό κύκλο) είναι 1,7-1,2 l/100 km με εκπομπές CO2 39-28 g/km (NEDC1: 1,6-1,5 l/100 km, εκπομπές CO2 37-33 g/km).

Η μέγιστη ταχύτητα του Grandland Hybrid4 είναι 235 km/h, ενώ με επιτάχυνση σπορ αυτοκινήτου ολοκληρώνει το 0-100 km/h σε 6,1 δευτερόλεπτα. Η ηλεκτρική μονάδα αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός και πίσω άξονα. Η ισχύς του εμπρός ηλεκτροκινητήρα αντιστοιχεί σε 81kW (110hp) και του πίσω σε 83kW (113hp). Η συνολική ισχύς του συστήματος ανέρχεται σε 221kW (300hp). Ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας μεταφέρει την κίνηση στους εμπρός τροχούς μέσω ενός οκτατάχυτου, αυτόματου κιβωτίου. Ο δεύτερος ηλεκτροκινητήρας και το διαφορικό είναι ενσωματωμένα στον πίσω άξονα, χαρίζοντας έτσι στο Grandland Hybrid4 μόνιμη τετρακίνηση για βέλτιστη ελκτική πρόσφυση. Επίσης, η υψηλή ροπή των ηλεκτροκινητήρων είναι άμεσα διαθέσιμη με το που ασκείται πίεση στο πεντάλ του γκαζιού, προσφέροντας βέλτιστη ελκτική πρόσφυση.

Με το Grandland Hybrid4, οι οδηγοί μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τεσσάρων διαφορετικών προγραμμάτων – “Hybrid”, “Electric”, “All-Wheel Drive” και “Sport” – ανάλογα με τις προτιμήσεις και απαιτήσεις τους. Το “Hybrid” mode εστιάζει στη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης, επιτρέποντας αυτονομία 65-55 km στον κύκλο WLTP2 (69-67 km NEDC1).

Το σύστημα αναγεννητικής πέδησης ανακτά την κινητική ενέργεια κατά τη διάρκεια της επιβράδυνσης που σε αντίθετη περίπτωση θα χανόταν ως θερμότητα. Ο πελάτης μπορεί να επιλέξει μεταξύ δύο προγραμμάτων ανατροφοδοτικής πέδησης που μετατρέπουν τους ηλεκτροκινητήρες σε γεννήτριες, ώστε η ηλεκτρική ενέργεια να μπορεί  να επιστρέφει στη μπαταρία 13.2 kWh και να αποθηκεύεται.

Αποδοτικοί κινητήρες βενζίνης και diesel

Παράλληλα, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν τον τύπο κίνησης που επιθυμούν ανάλογα με τις απαιτήσεις και τις προσωπικές προτιμήσεις τους. Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης που συμπληρώνουν τη γκάμα του νέου Opel Grandland προσφέρουν υψηλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση. Ο 1.5L diesel με 96 kW/130 hp αποδίδει μέγιστη ροπή 300 Nm από τις 1.750 σαλ. και διατίθεται με ένα οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο (Κατανάλωση καυσίμου: NEDC1: στην πόλη 4,6-4,3 l/100 km, εκτός πόλης 4,2-3,6 l/100 km, στο μικτό κύκλο 4,4-3,9 l/100 km, εκπομπές CO2 115-103 g/km, WLTP2: στο μικτό κύκλο 5.9-4.9 l/100 km, εκπομπές CO2 154-128 g/km).

Ο αλουμινένιος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.2L άμεσου ψεκασμού αποδίδει 96 kW/130 hp και μέγιστη ροπή 230 Nm από τις 1.750 σαλ. Ο κινητήρας συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο (Κατανάλωση καυσίμου, NEDC1: στην πόλη 6,2-5,8 l/100 km, εκτός πόλης 4,9-4,5 l/100 km, στο μικτό κύκλο 5,4-5,0 l/100 km, εκπομπές CO2 124-114 g/km, WLTP2: στο μικτό κύκλο 7.1-5.9 l/100 km, 161-133 g/km CO2) ή οκτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο (Κατανάλωση καυσίμου NEDC1: στην πόλη 6,3-5,8 l/100 km, εκτός πόλης 5,0-4,4 l/100 km, στο μικτό κύκλο 5,5-4,9 l/100 km, εκπομπές CO2 126-112 g/km, WLTP2: στο μικτό κύκλο 7,3-6,1 l/100 km, εκπομπές CO2 166-137 g/km).

Pure Panel, Night Vision, IntelliLux LED® Pixel Light

Δύο μεγάλες οθόνες σε μία μονάδα αποτελούν το Opel Pure Panel. Αυτό το πλήρως ψηφιακό, προσανατολισμένο στον οδηγό ταμπλό είναι διαισθητικό ως προς τη λειτουργία και καταργεί πολλά περιττά κουμπιά. Συγκεντρώνει τις τελευταίες ψηφιακές τεχνολογίες και προσφέρει τις σημαντικότερες πληροφορίες. Εκτός από το Driver Information Centre 12”, η κεντρική οθόνη αφής έως 10” βρίσκεται απέναντι από τον οδηγό, με αποτέλεσμα αυτός να είναι συγκεντρωμένος στην οδήγηση, χωρίς να διασπάται η προσοχή του  από το δρόμο.

Η SUV ναυαρχίδα της Opel εφοδιάζεται τώρα με προσαρμοζόμενο σύστημα φωτισμού IntelliLux LED® Pixel Light. Τα 168 στοιχεία LED – 84 ανά προβολέα, όπως στο Insignia – πετυχαίνουν μία ομαλή προσαρμογή της δέσμης φωτός σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες και την κυκλοφορία, χωρίς να ενοχλούνται οι υπόλοιποι οδηγοί. 

Μια ακόμα τεχνολογία που αυξάνει περαιτέρω την ασφάλεια όλων των χρηστών του δρόμου κατά τη διάρκεια της νυχτερινής οδήγησης είναι το Night Vision. Η κάμερα υπερύθρων του συστήματος ανιχνεύει ανθρώπους και ζώα σε απόσταση έως 100 μέτρων μπροστά από το αυτοκίνητο, με βάση τη διαφορά θερμοκρασίας από το περιβάλλον και προειδοποιεί τον οδηγό.

Επίσης, νέο σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο είναι το σύστημα Highway Integration Assist. Χρησιμοποιώντας μία κάμερα και αισθητήρες ραντάρ, συνδυάζει διάφορες λειτουργίες υποστήριξης. Το adaptive cruise control διατηρεί την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα σύμφωνα με την ταχύτητα που έχει οριστεί από τον οδηγό και σε συνδυασμό με τη λειτουργία active lane positioning, διατηρεί το Grandland στη μέση της λωρίδας κυκλοφορίας. Χάρη στο “Stop & Go”, το Grandland ξεκινά αυτόματα μετά από στάση.

Εμφάνιση γεμάτη αυτοπεποίθηση και υψηλό επίπεδο άνεσης

Η σχεδίαση υιοθετεί καθαρές γραμμές. Το Opel Vizor εκτείνεται σε όλο το εμπρός τμήμα, ενώ το όνομα Grandland και το σήμα του κεραυνού της Opel βρίσκονται στο κέντρο της πίσω πόρτας. Άλλες σχεδιαστικές πινελιές δημιουργούν οι προφυλακτήρες και τα πλαϊνά πάνελ, που τώρα βάφονται σε high-gloss black ή στο χρώμα του αμαξώματος ανάλογα με την έκδοση καθώς και οι προστατευτικές ποδιές σε χρωματισμούς high-gloss black και silver.

Τα εργονομικά εμπρός καθίσματα που είναι πιστοποιημένα από το “Aktion Gesunder Rücken e.V.” (καμπάνια για υγιή πλάτη) είναι μοναδικά στην κατηγορία του Grandland και προσφέρουν ένα ευρύ φάσμα ρυθμίσεων. Στη δερμάτινη εκδοχή τους προσφέρουν θέρμανση, ακόμα και εξαερισμό. Το επίπεδο άνεσης αναβαθμίζεται με το “Keyless Open & Start” και την ηλεκτρική πίσω πόρτα.

Το κορυφαίο Multimedia Navi Pro κάνει το ταξίδι ιδιαίτερα ξεκούραστο. Η ασύρματη φόρτιση στην κεντρική κονσόλα απλουστεύει τη διαδικασία φόρτισης συμβατών κινητών τηλεφώνων.

comment-below Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή
MHT