Silverstone: Μέτοχοι στην αθανασία

Silverstone: Μέτοχοι στην αθανασία

12' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η πίστα του Silverstone βρίσκεται στην τοποθεσία ενός σταθμού βομβαρδιστικών της Βασιλικής Αεροπορίας της Βρετανίας ο οποίος λειτούργησε μεταξύ 1943 και 1946. O σταθμός ήταν η βάση της Επιχειρησιακής Μονάδας Εκπαίδευσης Νο 17. Οι τρεις διάδρομοι προσγείωσης του αεροδρομίου, σε κλασική τριγωνική μορφή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, βρίσκονται μέσα στο περίγραμμα της σημερινής πίστας.

Εκεί διεξήχθη ο πρώτος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 στις 13 Μαΐου 1950. Ο Giuseppe Farina (Τζουζέπε Φαρίνα), που θα έπαιρνε τον τίτλο εκείνης της χρονιάς, κέρδισε τον αγώνα με την Alfa Romeo 158. Η πίστα υπέστη σημαντικό επανασχεδιασμό μεταξύ των αγώνων του 1990 και του 1991, μετατρεπόμενη από υπερταχεία (όπου τα τελευταία χρόνια, η τέταρτη ή πέμπτη ταχύτητα ανάλογα με το κιβώτιο ταχυτήτων του αυτοκινήτου, χρησιμοποιούνταν για κάθε στροφή εκτός από το σικέιν (chicane) Bridge, στο οποίο συνήθως οι οδηγοί έβαζαν τη δεύτερη ταχύτητα) σε μια πιο τεχνική πίστα. Τον πρώτο αγώνα της Formula 1 στην αναδιαμορφωμένη πίστα κέρδισε ο Nigel Mansell (Νάιτζελ Μάνσελ) μπροστά στο κοινό της πατρίδας του. Στο γύρο της νίκης ο Mansell επιβίβασε, τρόπος του λέγειν, τον αποκλεισμένο αντίπαλό του Ayrton Senna (Άιρτον Σένα) στο μονοθέσιο για να τον μεταφέρει στα paddocks, αφού η McLaren είχε μείνει από καύσιμα στον τελευταίο γύρο του αγώνα.

Silverstone: Μέτοχοι στην αθανασία-1
Η τοποθεσία της πίστας.

Αφού ολοκληρώθηκε εγκαίρως για το Βρετανικό Grand Prix του 2011 ένα νέο κτίριο pit, το Silverstone Wing, η σχάρα εκκίνησης μεταφέρθηκε στην ευθεία Hamilton (μεταξύ Club Corner και Abbey Corner), ονομασία δοθείσα προς τιμήν του επτάκις παγκόσμιου πρωταθλητή και εν ενεργεία πιλότου. Αξίζει τον κόπο να παρακολουθήσει κανείς την περιγραφή ενός γύρου στην περιβόητη πίστα, με την βοήθεια του χάρτη με τις ονομασίες και την αρίθμηση των δεκαοκτώ στροφών που τη συνθέτουν. Εντελώς επίπεδη, η δεξιά στροφή της Abbey οδηγεί αμέσως στην αριστερή στροφή της Farm πριν τα αυτοκίνητα φρενάρουν έντονα στην τρίτη δεξιά στροφή Village Corner. Η ακόμη πιο αργή αριστερή στροφή του Loop ακολουθεί αμέσως μετά και οδηγεί στην αριστερή στροφή Aintree, πριν τα αυτοκίνητα κατευθυνθούν προς τη ζώνη DRS (drag reduction system, μείωση της οπισθέλκουσας δυνάμεως) της ευθείας Wellington, η οποία σχεδιάστηκε το 2010 στην προσπάθεια των διοργανωτών να δώσουν ευκαιρίες προσπεράσεων στους οδηγούς. Η στροφή 6, η αριστερή στροφή του Brooklands, παίρνεται από τους οδηγούς με τέταρτη ταχύτητα και οδηγεί αμέσως στο Luffield, μια άλλη στροφή με τρίτη ταχύτητα, μια δεξιά φουρκέτα. Η δεξιά στροφή του Woodcote οδηγεί τα αυτοκίνητα στην παλιά ευθεία των pit, πριν από τη δύσκολη δεξιά στροφή με πλήρες γκάζι του Copse, με ελάχιστη ταχύτητα 190 μίλια την ώρα (310 km/h) σε στεγνό οδόστρωμα για τα αυτοκίνητα της Formula 1. Στη συνέχεια, το απαιτητικό σύμπλεγμα Maggotts, Becketts και Chapel, αριστερά-δεξιά-αριστερά-δεξιά-αριστερά με ελάχιστη ταχύτητα 130 μίλια/ώρα, οδηγεί τα αυτοκίνητα στην ευθεία Hangar των 770 μέτρων με τη δεξιά στροφή Stowe στο τέλος. Η δέκατη πέμπτη στροφή της πίστας, η Stowe, έχει ελάχιστη ταχύτητα 125 mph (201 km/h) και προηγείται μιας μικρής ευθείας, που ονομάζεται Vale και η οποία οδηγεί τα αυτοκίνητα σε κατηφορική πορεία προς το συγκρότημα της Λέσχης. Απαιτείται έντονο φρενάρισμα για την αριστερή στροφή της στροφής 16 και η υποστροφή μπορεί να αποτελέσει πρόβλημα για τις επόμενες δεξιές στροφές των στροφών 17 και 18, καθώς τα αυτοκίνητα επιταχύνουν διστακτικά πίσω στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. 

Silverstone: Μέτοχοι στην αθανασία-2
Η πίστα.

Στο βρετανικό γκραν πρι του 2018, ο Lewis Hamilton παρομοίασε ένα γύρο στο Silverstone με πτήση μαχητικού αεροσκάφους. Παρά τις πολυάριθμες αλλαγές στη χάραξη με την πάροδο των ετών, το Silverstone διατηρεί πάντα τον βασικό του χαρακτήρα ως μία από τις ταχύτερες πίστες στο καλεντάρι της F1, ενώ ιστορικές στροφές όπως οι Maggotts, Becketts και Abbey παρέχουν μερικές από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για τους οδηγούς αγώνων.

Πιλότοι αγωνιστικών αυτοκινήτων και πολεμικών αεροσκαφών

Εν ολίγοις έχουμε μία ταχύτατη πίστα η οποία στοιχειώνεται από τις παρουσίες πιλότων αγωνιστικών αυτοκινήτων και πολεμικών αεροσκαφών. Δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι αμφότεροι οι χειριστές των δημοφιλέστερων μηχανών της νεότερης εποχής της ανθρωπότητας έχουν το ίδιο όνομα. Ούτε ότι στους αγώνες επίδειξης των Grand Prix συμμετέχουν αεροσκάφη. Κάθε προσπάθεια του ανθρώπου, καθόλη την ιστορία του, επικεντρώνεται στην επίτευξη της εφόδου του προς τους ουρανούς, τη χαμένη πατρίδα του, όπως θα έλεγε ο Πλάτων. Στον ιδρυτικό μύθο αυτής της απεγνωσμένης επιθυμίας του ανθρώπου για την αποϋλοποίησή του και την επαναφορά στον ψυχικό του παράδεισο, ο Ίκαρος θα αγνοήσει τις ρητές συμβουλές του πατέρα του, θα πλησιάσει τόσο τον ήλιο όσο για να λιώσουν τα κέρινα φτερά του. Η πτώση του θυμίζει τους, συνεπιθυμούντες την αυτού πορεία, φτερωτούς αναβάτες Φαέθοντα και Βελλερεφόντη. Τα μεταλλικά φτερά των αεροσκαφών και των αγωνιστικών αυτοκινήτων της Formula 1 δεν μειώνουν στο ελάχιστο (ούτε φυσικά διευκολύνουν) το απονεννοημένο διάβημα των πιλότων τους -και κατ’επέκταση όλων μας- για μια ζωή πέραν της βαρύτητος, πέραν της θνητότητος.

Silverstone: Μέτοχοι στην αθανασία-3
Αρίθμηση και ονομασία στροφών της πίστας.

Ο δέκατος αγώνας της χρονιάς, ο χιλιοστός τεσσαρακοστός πέμπτος (1045) σε απόλυτη αρίθμηση, διεξήχθη την Κυριακή 18 Ιουλίου 2021 στην πίστα του Silverstone. Η πίστα εκτείνεται στα σύνορα του Northamptonshire και του Buckinghamshire και είναι προσβάσιμη από τον κοντινό A43. Οι πόλεις Towcester (8,0 χλμ.) και Brackley (11 χλμ.) του Northamptonshire και η πόλη Buckinghamshire (9,7 χλμ.) του Buckinghamshire βρίσκονται πολύ κοντά, ενώ οι πλησιέστερες μεγάλες πόλεις είναι το Northampton και το Milton Keynes. Το Silverstone χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά για μηχανοκίνητο αθλητισμό από μια «ad hoc» ομάδα φίλων που οργάνωσαν έναν αυτοσχέδιο αγώνα τον Σεπτέμβριο του 1947. Ένα από τα μέλη τους, ο Maurice Geoghegan, ζούσε στο κοντινό χωριό Silverstone και γνώριζε ότι το αεροδρόμιο ήταν εγκαταλελειμμένο. Αυτός και έντεκα άλλοι οδηγοί έκαναν αγώνα σε μια πίστα μήκους 3,2 χιλιομέτρων, κατά τη διάρκεια του οποίου ο ίδιος ο Geoghegan πάτησε ένα πρόβατο που περιπλανιόταν στο αεροδρόμιο. Το πρόβατο σκοτώθηκε και το αυτοκίνητο καταστράφηκε. Στον απόηχο αυτού του γεγονότος ο άτυπος αγώνας έγινε γνωστός ως Mutton Grand Prix (Το Γκραν Πρί του προβάτου).

H πίστα έχει μήκος 5,891  χιλιόμετρα, περιλαμβάνει 18 στροφές (turns) και ο αγώνας ολοκληρώνεται μετά από 52 γύρους (laps) αφού έχουν διανύσει οι πιλότοι και τα αυτοκίνητα τους, κυκλικώς, συνολικά 306,198 χιλιόμετρα. Το ρεκόρ πίστας για ένα γύρο αυτής είναι ένα λεπτό είκοσι επτά δευτερόλεπτα και ενενήντα επτά χιλιοστά του δευτερολέπτου (1:27.097) και το κατέχει από το 2020 ο Μαξ Φερστάπεν (Max Verstappen).

Silverstone: Μέτοχοι στην αθανασία-4
Αρίθμηση και μερική ονομασιά στροφών της πίστας.

Οι άνθρωποι της διοργανώτριας αρχής των αγώνων FIA*, στην ακατάβλητη και συνεχή προσπάθειά τους να διατηρήσουν αμείωτο το ενδιαφέρον των θεατών, επινόησαν ένα νέο τρόπο κατάταξης για την παράταξη των αυτοκινήτων στην εκκίνηση του κυριακάτικου αγώνα. Η κατάταξη (qualifying, χαϊδευτικά quali) πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Παρασκευής, με τον παραδοσιακό τρόπο του γρηγορότερου γύρου. Νικητής ήταν ο Χάμιλτον με διαφορά 75/1000 του δευτερολέπτου, παρότι υπέστη σοβαρή καθυστέρηση στην στροφή 16 λόγω υποστροφής του αυτοκινήτου, προφανώς από κακό υπολογισμό εκ μέρους του. Δεν  ήταν όμως η τελική κατάταξη του αγώνα. Ήταν η διαβάθμιση της εκκινήσεως ενός μίνι αγώνα που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο και ανέδειξε τελικώς τον οδηγό της pole position. Στον διεξαχθέντα αγώνα ο οποίος ονομάστηκε sprint, οι οδηγοί κάλυψαν την απόσταση 100,147 χιλιομέτρων, ή δεκαεπτά γύρων της πίστας. Στην εκκίνηση ο Φερστάπεν κατόρθωσε να βγει μπροστά από τον Χάμιλτον και χωρίς πρόβλημα μετά από μισή ώρα κατέλαβε την πρώτη θέση στον υβριδικό αγώνα του spint και κατά συνέπεια την pole position, αφήνοντας απογοητευμένο τον παγκόσμιο πρωταθλητή που ονειρευόταν ότι με την όγδοη στη σειρά κατάληψη της pole position στο βρετανικό Γκραν Πρι, θα ισοφάριζε το ανάλογο ρεκόρ των Σουμάχερ και Σένα.

Στη συνέχεια περιέφεραν εντός μεγάλου ανοιχτού οχήματος τους τρεις πρώτους πιλότους ενώ ο Τζένσον Μπάτον (Jenson Button) τους έκανε τις καθιερωμένες συνεντεύξεις υπό τις επευφημίες του πλήθους των 110.000 θεατών, που στην συντριπτική τους πλειονότητα ήταν Άγγλοι. Οπωσδήποτε και δικαίως οι υπεύθυνοι των αγώνων αναζητούν τρόπους να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητα των ομάδων με σκοπό την αύξηση ή τουλάχιστον τη διατήρηση της δημοτικότητας του αθλήματος (sport είναι μάλλον επιτυχέστερη ονομασία). Όμως ο νέος τρόπος στερείται της εντάσεως του γρηγορότερου γύρου, της «μιά και έξω» προσπάθειας. Ελλοχεύει, δε, ο κίνδυνος συγκρούσεων, κυρίως στον πρώτο γύρο μετά την εκκίνηση, με συνέπεια τη σοβαρή πιθανότητα εγκατάλειψης που οδηγεί στις τελευταίες θέσεις στην εκκίνηση του αγώνα. Από την άλλη μεριά η δοκιμασία ενός τρίτου του αγώνα πριν τον αγώνα δικαιώνει, μάλλον, τους συνεπείς οδηγούς και τα καλύτερα αυτοκίνητα, αλλά και την συντηρητική προσέγγιση του αγώνα που δεν είναι αγώνας, από τις ομάδες.

Silverstone: Μέτοχοι στην αθανασία-5
Οι διαμορφώσεις της πίστας και η ονομασία των στροφών.

Υπερασπίστηκε τον τίτλο, την ομάδα, την πατρίδα ή την ύπαρξή του;

Ο Χάμιλτον ξεκίνησε την Κυριακή αποφασισμένος να προσπεράσει τον Φερστάπεν πριν συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος. Στην είσοδο της στροφής 9, της ονομαζόμενης Copse (Κεπς) -θα μπορούσε να μεταφραστεί ως αλσύλλιο- με ταχύτητα 190 μιλίων την ώρα μπαίνει στην εσωτερική γραμμή της κινήσεως του αντιπάλου, ο οποίος στην προσπάθειά του να ανακόψει την πορεία του κυνηγού του, κλίνει ελαφρώς προς την πλευρά του, αγγίζει με την πίσω δεξιά ρόδα την εμπρός αριστερή του Χάμιλτον, χάνει εντελώς τον έλεγχο του αυτοκινήτου και προσκρούει με σφοδρότητα στον προστατευτικό τοίχο με τις τέσσερεις σειρές ελαστικών. Ο Χάμιλτον χάνει τόσο χρόνο όσο χρειαζόταν για να τον περάσει ο Λεκλέρ, ο οποίος είχε ήδη καταλάβει την τρίτη θέση του Μπότας. Ο αγώνας διακόπτεται, τα αυτοκίνητα επιστρέφουν στα paddocks και ο Φερστάπεν ζαλισμένος οδηγείται στο νοσοκομείο για τις απαραίτητες εξετάσεις σε ένα σώμα που έχει δεχτεί μια, σχεδόν, θανατηφόρα δύναμη πάνω του. Ο Χάμιλτον ποτέ δεν προσπέρασε τον Φερστάπεν, το σημείο της επαφής το δείχνει. Το πιθανότερο, εάν δεν είχε προσπαθήσει να κλείσει την γραμμή ο Ολλανδός, θα ήταν η διατήρηση της πρωτοπορίας του. Όμως το τρίτο είδος του υποθετικού λόγου εξυπηρετεί μόνο τον καθησυχασμό μπροστά στις ακραίες στιγμές επιλογής, οι οποίες ήδη είναι γεγονότα, δηλαδή έχουν παρέλθει και οι επιπτώσεις τους είναι παρούσες. Προσπαθώντας να εξηγήσουμε την έκβαση μιας τέτοιας καθοριστικής ενεργείας που έχει ήδη ολοκληρωθεί, επαναφέρουμε τις επιλογές, οι οποίες φυσικά έχουν περάσει ανεπιστρεπτί, με την κρυφή ελπίδα να επαναλάβουμε την κρίσιμη στιγμή με ένα καλύτερο αποτέλεσμα.

Μάταιος ο κόπος, αλλά σεβαστή η προσπάθεια. Στην κρίσιμη στιγμή αποκαλύπτεται κυρίως ο χαρακτήρας – μία εγγραφή ανεξίτηλη από την ακίδα του ασυνειδήτου και των αισθημάτων που αυτό εμφανίζει. Επίσης στην ακαριαία αντίδραση παίζουν ρόλο η συνείδηση, η αντίληψη και η διαμορφωμένη, από την κουλτούρα, στάση απέναντι στον κόσμο. Πέραν όλων αυτών παραμένει καταλυτικά ζωντανός ένας ανεξήγητος παράγοντας. Η πηγή του νοήματος το οποίο τον οδηγεί με αποφασιστικότητα στην ενέργεια. Άνευ του σκοπού, ο χαρακτήρας και η παιδεία παραμένουν σε θέση θεατή στην καθοριστική κίνηση. Στο τέλος του αγώνα ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής με τη βρετανική σημαία (union jack) στα χέρια πήδηξε τις μπαριέρες για να πανηγυρίσει με τους συμπατριώτες του τη νίκη τους. Υπερασπίστηκε τον τίτλο του, την ομάδα του ή την πατρίδα του; Στον εθνικό ύμνο της Μεγάλης Βρετανίας του κόπηκε η αναπνοή, έφερε το χέρι στην καρδιά. Η ομάδα της Red Bull στηρίζεται στον μύθο του πεπτωκότα ήρωα Ζίγκφριντ – μηδενιστή και ανευ ελπίδος μαχόμενο -, η Mercedes στον μύθο του Αρθούρου – ο πρώτος μεταξύ ίσων. Ο Χάμιλτον αγκάλιαζε εκείνη την στιγμή άπαντα τον κόσμο του. Ο Φερστάπεν απλώς υπερασπίστηκε την ύπαρξη του. Εκείνα τα χιλιοστά του δευτερολέπτου ο ένας τα βίωσε ως εκφραστής των συνδαιτημόνων μιας στρογγυλής τραπέζης και ο άλλος ως μονομάχος.

Η τιμωρία των δέκα δευτερολέπτων που επιδίκασαν στον Άγγλο οι αγωνοδίκες ήταν περισσότερο αποτρεπτική μελλοντικών προθέσεων των οδηγών σε ανάλογες περιστάσεις παρά αντάξια της πράξεως που ήταν εντός αγωνιστικών πλαισίων. Παρά την υποχρεωτική στάση των δέκα δευτερολέπτων που του επεβλήθη κατά το πρώτο και τελευταίο pit stop στον 28ο γύρο και την μέχρι εκείνη την στιγμή αδυναμία του αυτοκινήτου να προσπεράσει τον Λεκλέρ, κατόρθωσε, με τη βοήθεια της ομάδας του, δύο γύρους πριν τον τερματισμό να αναλάβει την πρωτοπορία και να την κρατήσει έως την καρό σημαία. Η αντίδραση τού Μπότας στην εντολή, εντός του αγώνος, παραχώρησης της δεύτερης θέσης στον διεκδικητή του τίτλου, ήταν ανάλογη της αποδοχής του ρόλου του δεύτερου οδηγού που έχει στην ομάδα.

Στην καθιερωμένη μίνι συνέντευξη, που πραγματοποιείται εθιμικά μετά την ακινητοποίηση των μονοθεσίων ψέλλισε μία δικαιολογία περί ενός προβλήματος με τα «υγρά» που τον ανάγκασαν σε άλλη μία μέτρια εμφάνιση. Όμως η Mercedes φαίνεται ότι έχει βρει στο πρόσωπο του, όχι μόνο τον ιδανικό υποστηρικτή του Χάμιλτον αλλά και έναν σταθερό σε απόδοση οδηγό στη συλλογή των βαθμών στην κατάταξη των κατασκευαστών. Αντιθέτως η επιλογή της Red Bull στη στήριξη του ενός και μοναδικού μονομάχου, άμα τη απουσία του δεν μπορεί να τερματίσει τον ομόσταυλό του ούτε σε βαθμολογούμενη θέση και αρκείται στην αρνητική διεκδίκηση των βαθμών. Στον τελευταίο του γύρο «φόρεσε» κόκκινα ελαστικά για να πραγματοποιήσει τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, αφαιρώντας την επιβράβευση του ενός βαθμού που καρπώνεται ο οδηγός και η ομάδα εφόσον έχει τερματίσει στην πρώτη δεκάδα, κάτι που δεν μπορούσε να πετύχει ο Πέρεζ. Όμως, με αυτόν τον τρόπο δεν μπορούσε να εισπράξει τον βαθμό ο Χάμιλτον. Ο βαθμός δεν πιστώθηκε σε κανέναν και αυτό ήταν το κέρδος για τον απόντα Ολλανδό και την «απούσα» ομάδα.

Ο Λεκλέρ για 49 γύρους ζέστανε τις καρδιές των οπαδών της αγαπημένης ομάδας όλων των φίλων του αυτοκινήτου. Το ατίθασο αλογάκι της Ferrari, στο μεγαλύτερο διάστημα της κούρσας, δεν ένιωσε το ζεστό αέρα κανενός προπορευόμενου αντιπάλου, παρά τα επεισόδια εμφράγματος της μηχανής τα οποία κατάφεραν να διαχειριστούν ιδανικά ο οδηγός και η ομάδα του.

Ο δημοσιογράφος Φαμπρίτσιο Λαζάκις (F1 editor, 4Τροχοί) αναλύει επιγραμματικά: «Η Ferrari δεν έδωσε σαφείς εξηγήσεις, αλλά αφορούσε το σύστημα τροφοδοσίας, δηλαδή αυτό που παρέχει καύσιμο στον κινητήρα. Μερικές φορές, αν ένας αισθητήρας δεν λειτουργεί σωστά, μπορεί να οδηγήσει σε απώλεια απόδοσης για να προστατεύσει τον κινητήρα από πιθανή βλάβη. Οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να τον παρακάμψουν, μέσω ρυθμίσεων στο τιμόνι. Δεδομένου ότι το πρόβλημα σταμάτησε να εμφανίζεται έπειτα από τις ρυθμίσεις, υπάρχει πιθανότητα να οφείλεται σε κάποιον αισθητήρα που δεν λειτουργούσε σωστά».

Εντυπωσιάζει η διαφορά ρυθμού στο δεύτερο stint του αγώνα μεταξύ των δύο αυτοκινήτων – ο Χάμιλτον κάλυψε μία διαφορά 13 δευτερολέπτων εντός 30 γύρων- όταν στο πρώτο stint (η απόσταση χωρίς σταθμό που πραγματοποιεί ένα μονοθέσιο εντός της πίστας) ο Χάμιλτον με τη μεσαία γόμα (κίτρινο σιρίτι) ελαστικών δεν μπόρεσε να πλησιάσει τον Λεκλέρ.

Οι εξηγήσεις του Φαμπρίτσιο Λαζάκι είναι και εδώ σημαντικές: «Η Ferrari είχε καλή απόδοση με τη μέση γόμα, ως αποτέλεσμα της δουλειάς που έχει κάνει στο στήσιμο της SF21 έπειτα από τα προβλήματα στη Γαλλία. Αντιθέτως, η Mercedes τα υπερθέρμαινε στον ακάθαρτο αέρα της Ferrari. Ο Χάμιλτον μπορούσε να πιέσει περισσότερο με τα πιο ανθεκτικά, σκληρά ελαστικά, χωρίς φόβο φθοράς. Παράλληλα, ο Λεκλέρ είχε καταναλώσει πολλά καύσιμα στο πρώτο κομμάτι του αγώνα και δεν είχε αρκετά για να πιέσει κι άλλο τη Ferrari, που έφθειρε πιο γρήγορα τη σκληρή γόμα».

Η απογοήτευση του μονεγάσκου αμέσως μετά τον τερματισμό δείχνει την αμείωτη φιλοδοξία του, υπό την έννοια ότι δεν αρκέστηκε στα εύσημα μιας εξαιρετικής εμφανίσεως αλλά επεδίωξε με πάθος και συνέπεια τη νίκη.  Η τρυφερότητα με την οποία του απευθύνθηκε ο βρετανός πρωταθλητής είναι χαρακτηριστικό στοιχείο της αποδοχής του. Μία αποδοχή η οποία δεν περιορίζεται στην ανθρώπινη συμπάθεια αλλά επεκτείνεται στη δεξίωση του νεαρού οδηγού εντός της χορείας των λαμπρών οδηγών της Φόρμουλα 1. Με την καλύτερη οργάνωση της ομάδας και τη βελτίωση του μονοθεσίου, ο Σαρλ Λεκλέρ (Charles Leclerc) θα βρεθεί στην τιμητική θέση της κρίσιμης στιγμής. Εκεί θα σταθεί απέναντι στην αλήθεια του, απέναντι στον εαυτό του και στον σκοπό που θέλει να υπηρετεί. Απαλλαγμένος  από τον περιβάλλοντα χώρο θα χριστεί ιππότης του χρόνου που περιλαμβάνει όλους τους χρόνους. Μέτοχος της αθανασίας.

* FIA: Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου – Fédération Internationale de l’Automobile, FIA. Ενωση που ιδρύθηκε ως Association Internationale des Automobile Clubs Reconnus (AIACR) στις 20 Ιουνίου του 1904 με σκοπό την εκπροσώπηση τα συμφέροντων αυτοκινητιστών και χρηστών αυτοκινήτου. Για το ευρύ κοινό, η FIA είναι περισσότερο γνωστή ως διοικούσα αρχή για πολλές και διάφορες εκδηλώσεις αγωνιστικών αυτοκινήτων.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή