Νέα Skoda Fabia: Ανεβάζει τον πήχυ στην κατηγορία

Νέα Skoda Fabia: Ανεβάζει τον πήχυ στην κατηγορία

Είκοσι δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της, η Skoda Fabia αλλάζει εκ βάθρων

2' 39" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η νέα, τέταρτης γενιάς, Skoda Fabia επαναπροσδιορίζει την κατηγορία της, ανεβάζοντας τον πήχυ. Είκοσι δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της και με περισσότερες από 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις στις προηγούμενες τρεις γενιές, το δημοφιλές compact μοντέλο αλλάζει εκ βάθρων.

Η νέα Skoda Fabia, με σχεδόν το 80% του αμαξώματός της να αποτελείται από χάλυβα υψηλής αντοχής, είναι 11,1 εκατοστά μεγαλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο. Με μήκος 4,11 μ., πλάτος 1,78 μ. και μεταξόνιο 2,56 μ. προσφέρει μεγάλη ευρυχωρία. Ο χώρος αποσκευών –o οποίος ήταν ήδη o μεγαλύτερος στην κατηγορία– απέκτησε επιπλέον 50 λίτρα, φτάνοντας σε χωρητικότητα τα 380 λίτρα, ενώ με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα η χωρητικότητα ανεβαίνει στα 1.190 λίτρα.

Εξωτερικά, η νέα Fabia διαθέτει δυναμικές γραμμές και σπορ αναλογίες, με τους έντονα σχεδιασμένους προβολείς LED (διαθέσιμοι και Full LED) να ξεχωρίζουν στο μπροστινό μέρος, ενώ τεχνολογίας LED είναι και τα εξίσου εντυπωσιακά πίσω φώτα. Εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες, όπως αεροδυναμικά βελτιστοποιημένες ζάντες και ενεργά ρυθμιζόμενες περσίδες ψύξης στην είσοδο αέρα του μπροστινού προφυλακτήρα, συμβάλλουν σε αεροδυναμικό συντελεστή (Cd) μόλις 0,28, δημιουργώντας ένα νέο ρεκόρ στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.

Οι σχεδιαστές εσωτερικού της Skoda προσάρμοσαν δημιουργικά το νέο design concept της μάρκας. Διαθέσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων (Virtual Cockpit) 10,25 ιντσών, ανεξάρτητη κεντρική οθόνη αφής, μεγάλοι κυκλικοί αεραγωγοί δεξιά και αριστερά με επένδυση χρωμίου από το επίπεδο Ambition, όπως και στις λαβές στις πόρτες. Ενα ολοκαίνουργιο χαρακτηριστικό είναι η αναγραφή της Fabia και στις δύο πλευρές του περιβλήματος του πίνακα οργάνων, ένδειξη σχεδιαστικής αυτοπεποίθησης. Ξεχωρίζει το δερμάτινο διάκτινο τιμόνι σύμφωνα με το τελευταίο στυλ της Skoda, ενώ ένα σπορ τιμόνι τριών ακτίνων διατίθεται έξτρα. Για πρώτη φορά σε Fabia είναι διαθέσιμο διπλής ζώνης Climatronic.

Νέα Skoda Fabia: Ανεβάζει τον πήχυ στην κατηγορία-1
Οι σχεδιαστές εσωτερικού της Skoda προσάρμοσαν δημιουργικά το νέο design concept της μάρκας.

Το μοντέλο εξοπλίζεται με πέντε βενζινοκινητήρες από την τρέχουσα γενιά EVO του Volkswagen Group, 1.0 MPI ή TSI ή 1.5 TSI, με ισχύ από 65 PS έως 150 PS – στην Ελλάδα θα έρθουν οι τέσσερις πιο ισχυροί, με σημείο εκκίνησης αυτόν των 80 PS. Ολοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6d, κάποιοι διαθέτουν τεχνολογία ενεργών κυλίνδρων (ACT), ενώ συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων είτε με αυτόματο DSG 7 σχέσεων που διαθέτει και paddles στο τιμόνι. Ο εξαιρετικός βαθμός απόδοσης σε συνδυασμό με την κορυφαία αεροδυναμική και το προαιρετικό ρεζερβουάρ καυσίμου 50 λίτρων επιτρέπουν αυτονομία στο compact μοντέλο μεγαλύτερη από 900 χιλιόμετρα, στον κύκλο WLTP.

Εκτός από το στάνταρ σασί, η νέα Fabia διατίθεται και με σπορ σασί με πιο σφικτά ελατήρια, χαμηλωμένο κατά 15 χιλ. για πιο δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, ενώ το ειδικό πακέτο Rough-Road, μία επιπλέον επιλογή, με απόσταση από το έδαφος αυξημένη κατά 15 χιλ., διαθέτει ειδικά ρυθμισμένα ελατήρια και επιπλέον προστατευτικά για το κάτω μέρος του αμαξώματος.

Στα υπόλοιπα τεχνικά χαρακτηριστικά για τη νέα Skoda Fabia αξίζει να αναφερθούν η κορυφαία ασφάλεια (το μοντέλο εξοπλίζεται με έως εννέα αερόσακους, ενώ διαθέτει τα πλέον σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδηγού) και οι πλήρεις δυνατότητες συνδεσιμότητας (έγχρωμες οθόνες αφής έως 9,2 ίντσες, με φωνητικό έλεγχο και αναγνώριση χειρονομιών, καθώς και υπηρεσίες Skoda Connect).

Η νέα Skoda Fabia αναμένεται στην Ελλάδα προς το τέλος του έτους, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται από την Kosmocar – Skoda λίγο πριν από το λανσάρισμα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή