Τι συμβαίνει με τα εισαγώμενα αυτοκίνητα; Διευκρινίσεις από Σ.Ε.Α.Α.

Τι συμβαίνει με τα εισαγώμενα αυτοκίνητα; Διευκρινίσεις από Σ.Ε.Α.Α.

Τέσσερις απαντήσεις από τον Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου για τα εισαγώμενα αυτοκίνητα.

54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου) έχει λάβει πολλαπλά ερωτήματα από δημοσιογράφους, γι’αυτό και επιθυμεί να διευκρινίσει το θέμα σχετικά με τα εισαγώμενα αυτοκίνητα.

  1. Το «Περιβαλλοντικό τέλος» είναι ήδη σε ισχύ εδώ και σχεδόν 2 έτη και αφορά μόνον τα παλαιότερα εισαγόμενα μεταχειρισμένα επιβατικά και ελαφρά φορτηγά.
  2. Πριν το 2020, η φορολογία στα μεταχειρισμένα οχήματα εισαγωγής ήταν σχεδόν ενιαία, ανεξαρτήτου ηλικίας. Το 2020 αντικαταστάθηκε: α) από την κατάργηση του φόρου στα νεότερα (Euro 6, δηλαδή ως 6 ετών), πιο καθαρά αυτοκίνητα και β) από την εφαρμογή επιβαρύνσεων στα παλαιότερα, πιο ρυπογόνα αυτοκίνητα (Euro 5A και πριν).
  3. Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν η αύξηση των μεταχειρισμένων στο σύνολο των εισαγωγών οχημάτων, από 38,4% το 2019 σε 39,6% το 2021 και η μείωση της μέσης ηλικίας αυτών από 10,6 σε 6,6 έτη.
  4. Η χθεσινή νομοθετική αλλαγή συνέβη αφού παρήλθαν δύο έτη και η αντιρρυπαντική τεχνολογία οχημάτων Euro 5B είναι πλέον αυτή που είναι παλαιότερη κατά 4 κλάσεις από την ισχύουσα σήμερα (Euro 6D). Όπως δηλαδή ίσχυσε το 2020, με την εφαρμογή τέλους στη Euro 5A, ως προς την τότε ισχύουσα Euro 6C.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή