Το δεύτερο πρόγραμμα «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» είναι το πιο γενναιόδωρο

Το δεύτερο πρόγραμμα «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» είναι το πιο γενναιόδωρο

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, σε μια ξεχωριστή συνέντευξη στην «Κ», δίνει απαντήσεις για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης και της μικροκινητικότητας

3' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το δεύτερο πρόγραμμα «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» είναι το πιο γενναιόδωρο πρόγραμμα όλης της Ευρώπης. Αστυπάλαια και Χάλκη ήταν το πρώτο βήμα και είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε το επόμενο νησί.

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Φυσικών Πόρων, Αλεξάνδρα Σδούκου, σε μια ξεχωριστή συνέντευξη στην «Κ» δίνει απαντήσεις για το μέλλον της ηλεκτροκίνησης και της μικροκινητικότητας.

Ποια είναι η εικόνα του πρώτου προγράμματος «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ»;

Μέσα σε 16 μήνες είχαμε 19.000 υπαγωγές στο πρόγραμμα κι αυτό για εμάς δείχνει ότι η κοινωνία το αγκάλιασε. Από αυτές 12.937 αφορούσαν ποδήλατα που αντιπροσωπεύει το 68,5%. Προσωπικά το θεωρώ επιτυχία για την Ελλάδα, καθώς ο Έλληνας δεν είναι συνηθισμένος στο ποδήλατο, αλλά και ως χώρα δεν έχουμε τις κατάλληλες υποδομές. Σε δίκυκλα είχαμε 4.095 υπαγωγές με τον κύριο όγκο να αφορά σε ιδιώτες και το υπόλοιπο σε εταιρείες μεταφορών, ενώ στα αυτοκίνητα (αμιγώς ηλεκτρικά αλλά και PHEV) οι υπαγωγές ήταν 1.850.

Πόσο γενναιόδωρο είναι το νέο πρόγραμμα «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ»;

Tο νέο πρόγραμμα είναι σαφώς πιο γενναιόδωρο. Eίναι αυτή τη στιγμή το πιο «γενναίο» στην Ευρώπη και θα έχει διάρκεια δύο χρόνια. Επιγραμματικά να πούμε: Αυξήσαμε το ποσοστό επιδότησης από το 20% στο 30% που σημαίνει πως φτάνουμε έως €8.000 +€1.000 η απόσυρση. Επίσης από τους τρίτεκνους και πάνω δίνουμε €1.000 για κάθε παιδί μέχρι €4.000. Δίνουμε στους νέους έως 29 ετών επιπλέον €1.000 για να τους μυήσουμε στην ηλεκτροκίνηση.
Ένα κίνητρο επιπλέον δίνεται στις εταιρείες που εδρεύουν σε νησιά, καθώς θα έχουν €4.000 μεγαλύτερη επιδότηση ανά αυτοκίνητο και θα μπορούν να αποσύρουν ίσο αριθμό αυτοκινήτων με αυτά που αγοράζουν. Οι εταιρείες θα δικαιούνται επιδότηση και για την αγορά και εγκατάσταση φορτιστών, με την προϋπόθεση ότι αυτοί θα χρησιμοποιούνται για τις ανάγκες της επιχείρησης και όχι για εμπορική εκμετάλλευση. Στόχος να βοηθηθούν οι μικρές-μεσαίες εταιρείες που εδρεύουν στα νησιά (π.χ. εταιρείες ενοικιάσεων), έτσι ώστε να ανανεώσουν τον στόλο τους.

Τι θα συμβεί με τα ταξί;

Είναι ένα άλλο εντελώς διαφορετικό πρόγραμμα. Εδώ η επιδότηση φτάνει τις €17.500 και το μπόνους απόσυρσης τις €5.000. Εδώ όμως πρέπει να πούμε ότι έχουμε προχωρήσει σε μια πλήρη χαρτογράφηση και στις 180 πιάτσες ταξί στην Αθήνα για να φτιάξουμε και υποδομές φόρτισης. Είδαμε το δίκτυο, βάλαμε προτεραιότητες και προχωράμε στη διαδικασία παραχώρησης σε ιδιώτες για να εγκαταστήσουν ταχυφορτιστές με ειδικά τιμολόγια.

Με τις υποδομές φόρτισης τι βλέπετε;

Οι υποδομές είναι απαραίτητη προϋπόθεση για να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση. Έχουμε χωροθετήσει 10.000 νέους φορτιστές και είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε σε διαγωνισμό για την τοποθέτησή τους. Παράλληλα έχουμε ζητήσει από τους παραχωρησιούχους των αυτοκινητοδρόμων να προχωρήσουν σε τοποθέτηση φορτιστών και ξέρω ότι έχει γίνει σε πολλά σημεία. Θέλει μια καλή χαρτογράφηση για να ξέρουν οι οδηγοί πού ακριβώς βρίσκονται. Σε ό,τι αφορά στις χρεώσεις, ζητήσαμε από την ΡΑΕ να παρακολουθεί την τιμολόγηση πιο στενά. Στόχος η διαφάνεια και το τελικό όφελος του καταναλωτή.

Στόχος είναι 1 στα 3 αυτοκίνητα, το 2030, να είναι ηλεκτρικά. Είναι εφικτό;

Γενικά, ο πήχης είναι πολύ ψηλά. Ο πόλεμος και η πανδημία αναμφισβήτητα δημιούργησε προκλήσεις και προβλήματα. Βέβαια, στον αντίποδα, αυτή η κατάσταση που επικρατεί σήμερα με τον πόλεμο και την ενεργειακή κρίση θα επιταχύνει περισσότερο τις εξελίξεις προς την κατεύθυνση της απεξάρτησης από τα ορυκτά καύσιμα, της μεγαλύτερης διείσδυσης των ΑΠΕ και τελικά προς την ηλεκτροκίνηση. Η χώρα μας για να πετύχει τους στόχους στη μείωση των αεριών του θερμοκηπίου δεν μπορεί να αφαιρέσει το κομμάτι των μεταφορών, μιας και αυτό έχει το μεγαλύτερο μερίδιο ευθύνης για τη ρύπανση. Οπότε δεν θα κόψουμε καθόλου ταχύτητα ως προς τον αρχικό στόχο μας. Πιστεύω με άλλα λόγια πως θα τον πιάσουμε τον στόχο.

Η αρχή έγινε με Αστυπάλαια και Χάλκη. Θα συνεχίσετε αυτό το πρόγραμμα και για άλλα νησιά;

Είναι ένα στρατηγικό πρόγραμμα που ακούει στο όνομα «GReco Islands» και έχει στόχο τη μετατροπή των μικρών, μη διασυνδεδεμένων νησιών της χώρας σε πρότυπα πράσινης οικονομίας, ενεργειακής αυτονομίας και ψηφιακής καινοτομίας. Ξεκινήσαμε από μικρά νησιά και σιγά σιγά θα πάμε και στα επόμενα. Ήδη είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε το επόμενο νησί. Βασική προϋπόθεση είναι η ανταπόκριση της τοπικής κοινωνίας που βλέπουμε ότι υπάρχει.

Τοπ 5 πωλήσεων στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Σ.Ε.Α.Α. (Σύνδεσμο Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτου) τα ηλεκτρικά οχήματα που έχουν ταξινομηθεί από την αρχή του έτους έως και τον Ιούνιο είναι συνολικά 1.286 μονάδες. Στην κορυφή των πωλήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2022 βρίσκεται το Tesla Model Y με 160 μονάδες, ενώ ακολουθεί το αμιγώς ηλεκτρικό Fiat 500 με 133 μονάδες. Στην τρίτη θέση ακόμα ένα Tesla, το Model 3 έχει 117 πωλήσεις και στην τέταρτη θέση το Volkswagen ID.4 με 107 μονάδες. Τέλος, στην πέμτπη θέση ισοβαθμούν τα Mercedes EQA και Volkswagen ID.3 με 63 αυτοκίνητα.

⇒ Ειδήσεις σήμερα

Ακολουθήστε το kathimerini.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή