Mε το νέο Opel MOKKA X στη Μονεμβασιά

Mε το νέο Opel MOKKA X στη Μονεμβασιά

6' 22" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο
Το νέο Opel MOKKA X μπορεί να είναι μικρότερο σε μέγεθος (μήκος 4.28 m) αλλά είναι σίγουρα ένα εξαιρετικά δημοφιλές SUV. Η πρώτη γενιά Mokka την οποία διαδέχεται, έχει ήδη ξεπεράσει τις 600.000 παραγγελίες από το 2012 που λανσαρίστηκε. Η έμφυτη κομψότητα, η γκάμα ζωηρών κινητήρων σε συνδυασμό με τον περιπετειώδη χαρακτήρα, τις απαράμιλλες επιλογές συνδεσιμότητας και τις προηγμένες τεχνολογίες το ανέδειξαν σε ένα  από τα πιο δημοφιλή οχήματα της κατηγορίας του σε όλη την Ευρώπη. Εύλογα η Opel αποφάσισε να διατηρήσει όλα τα ατού του προηγούμενου Mokka στη φάση εξέλιξης του νέου Opel MOKKA X προσθέτοντας μερικές έξυπνες πινελιές που κάνουν το bestseller ακόμα πιο επιθυμητό. 

 

Το νέο εξωτερικό του Opel MOKKA X δηλώνει μία τολμηρή προσωπικότητα. Η νέα εμφάνιση του εμπρός τμήματος είναι εναρμονισμένη με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel με στοιχεία όπως οριζόντια εμπρός μάσκα σε σχήμα φτερού και δυναμική σχεδίαση φώτων ημέρας LED σε σχήμα “διπλού φτερού". Η πρόσοψη είναι διαμορφωμένη με μεγαλύτερη ακρίβεια με κομψές ανάγλυφες επιφάνειες και λιγότερα πλαστικά ένθετα, κάτι που χαρίζει στο Mokka X μεγαλύτερο εύρος, στιβαρότητα και αρρενωπότητα. Αυτό συνεχίζεται στο πίσω τμήμα με ένα ακόμα στοιχείο διπλού φτερού στα πίσω φώτα – προαιρετικά διατίθενται με τεχνολογία LED. Στο προφίλ του αμαξώματος διακρίνονται τα ανάγλυφα, κομψά χαρακτηριστικά του και οι σπορ λεπτομέρειες με τις μυώδεις και αθλητικές γραμμές χαμηλά, που αναδεικνύονται από την κλασική ‘λεπίδα’ της Opel’. Νέες ζωηρές αποχρώσεις όπως οι ‘Amber Orange’ και ‘Absolute Red’ μαζί με το προαιρετικό OPC Line Sport Pack με εμπρός και πίσω σπόιλερ και πλαϊνά μαρσπιέ τονίζουν τη σπορ και αποκλειστική εμφάνιση.
 

Η καμπίνα του Opel MOKKA X είναι πλήρως ανανεωμένη. Το νέο ταμπλό οργάνων υιοθετεί οριζόντια διάταξη στοιχείων με κύρια χαρακτηριστικά την απλότητα, αισθητική καθαρότητα και κατασκευαστική ακρίβεια και αρτιότητα. Η κεντρική κονσόλα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη γύρω από τις οθόνες αφής 7 και 8 ιντσών των συστημάτων infotainment νέας γενιάς. Εντυπωσιακή, με διάχυτη φινέτσα και κομψή, σχεδιαστική λιτότητα με λιγότερους διακόπτες – πολλές από τις λειτουργίες ελέγχονται τώρα από ‘capacitive’ οθόνες αφής. Επιπλέον, η κεντρική οθόνη πληροφοριών προσφέρει βελτιωμένη αναγνωσιμότητα χάρη στις νέες 3,5” μονόχρωμες και 4.2” έγχρωμες οθόνες με λευκό φωτισμό LCD. 
 

Το συμπαγές SUV διατίθεται προαιρετικά με ένα ευφυές, προσαρμοζόμενο σύστημα τετρακίνησης που βοήθησε τον προκάτοχό του να κερδίσει δύο Βραβεία All-wheel Drive Car of the Year  στη Γερμανία. Χάρη σε έναν ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, πολύδισκο συμπλέκτη, το σύστημα κατανέμει ομαλά την ισχύ μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα από 100:0 έως 50:50, ενώ σε συνήθη καθημερινή χρήση λειτουργεί σαν ένα οικονομικό FWD αυτοκίνητο. Το AWD σύστημα ενεργοποιείται όταν το όχημα είναι σταματημένο για να αποτρέψει την ολίσθηση των τροχών κατά την εκκίνηση. Αυτό ενεργοποιείται αυτόματα σε κλάσμα δευτερολέπτου μόλις ο οδηγός πατήσει το συμπλέκτη (“active on demand system”). Μετά την εκκίνηση, όλη η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς και το AWD σύστημα ενεργοποιείται μόνον όταν οι οδηγικές συνθήκες απαιτούν βελτίωση της πρόσφυσης, κυρίως σε ολισθηρές επιφάνειες. Σε υγρούς και βρεγμένους δρόμους, συμβαίνει μία περιστασιακή ανακατανομή της κινητήριας ισχύος. Ανάλογα με την κατάσταση του οχήματος και τις συνθήκες του δρόμου, η ροπή μεταφέρεται και στους πίσω τροχούς. Επομένως, ακόμα και στιγμιαία, όπως όταν πέσει σε λακκούβα ή πάγο, πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς παρέχει μέγιστη πρόσφυση και ευστάθεια, αυξάνοντας επομένως την αίσθηση ασφάλειας και οδηγικής απόλαυσης. 
 
Το all-wheel drive σύστημα διατίθεται σε συνδυασμό με το διάσημο βενζινοκινητήρα 1.4L με 103 kW/140 hp (Κατανάλωση καυσίμου NEDC: στην πόλη 8,3-8,22 l/100 km, εκτός πόλης 5,6-5,52 l/100 km, μικτός κύκλος 6,5-6,42 l/100 km, εκπομπές CO2 152-1491 g/km) και τον διακεκριμένο 1.6 CDTI ‘whisper diesel’ με 100 kW/136 hp (Κατανάλωση καυσίμου NEDC: στην πόλη 5,2-5,01 l/100 km, εκτός πόλης 4,4-4,21 l/100 km, μικτός κύκλος 4,7-4,51 l/100 km, 124-1191 g/km CO2). Και στις δύο περιπτώσεις συνδυάζεται με εξάρι μηχανικό κιβώτιο. 

 
Εξάλλου, η Opel φροντίζει επίσης να ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών που επιθυμούν τετρακίνητη έκδοση με εξάρι αυτόματο κιβώτιο συνδυάζοντας το ευφυές σύστημα με τη νέα γενιά, του κορυφαίου 1.4 ECOTEC® Direct Injection Turbo με 112 kW/152 hp (Κατανάλωση καυσίμου NEDC: στην πόλη 7,9-7,81 l/100 km, εκτός πόλης 5,7-5,61 l/100 km, μικτός κύκλος 6,5-6,41 l/100 km; 150-1481 g/km CO2) που έκανε το ντεμπούτο του στο νέο Opel Astra. 

 
 

Κατά τη διάρκεια εξέλιξης του Opel MOKKA X, οι μηχανικοί ακολούθησαν και πάλι τη στρατηγική της Opel να κάνει τις καινοτόμες τεχνολογίες προσιτές στο ευρύ κοινό λανσάροντας τους προβολείς Adaptive Forward Lighting με πλήρη λειτουργικότητα LED. Το νέο σύστημα AFL LED προσαρμόζει τις λειτουργίες φωτισμού των προβολέων σύμφωνα με την εκάστοτε οδηγική κατάσταση ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη απόδοση φωτισμού χωρίς να ενοχλεί τους άλλους οδηγούς. Περιλαμβάνει εννέα διαφορετικές λειτουργίες όπως φωτισμό πόλης, φωτισμό επαρχιακού δρόμου και tourist mode. Αυτό το σύστημα LED αντικαθιστά το προηγούμενο BiXenon AFL+. Από την άλλη πλευρά, η τεχνολογία LED προσφέρει μία ποιότητα φωτισμού που επιτρέπει να βλέπουμε τα ‘αληθινά’ χρώματα των πραγμάτων, αυξάνοντας την οπτική απόλαυση. Επιπλέον, καθώς δεν υπάρχουν κινούμενα εξαρτήματα στη μονάδα των φώτων, το σύστημα αντιδρά ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια, ενώ είναι εξαιρετικά αξιόπιστο στο πέρασμα του χρόνου. Επιπλέον, οι νέοι προβολείς καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια, και επομένως είναι πιο οικονομικοί.
 

Η νέα γενιά εμπρός κάμερας Opel Eye, έχοντας υψηλότερη ανάλυση και αυξημένη ισχύ επεξεργασίας εικόνας αναβαθμίζει όλες τις λειτουργίες που υποστηρίζει, όπως η Υποστήριξη Μεγάλης Σκάλας Φώτων (High Beam Assist) του συστήματος φωτισμού LED AFL. Λόγω της βελτιωμένης κάμερας και του προαιρετικού συστήματος πλοήγησης που στέλνει σήματα της κυκλοφορίας, το αναβαθμισμένο Σύστημα Αναγνώρισης Οδικής Σήμανσης (Traffic Sign Assistant) του Opel MOKKA X έχει βελτιωμένη ικανότητα ανίχνευσης. Η λειτουργία Ένδειξης Απόστασης Προπορευόμενου Οχήματος [Following Distance Indication (FDI)] χρησιμοποιεί εμπρός κάμερα για ανίχνευση προπορευόμενων οχημάτων, και το Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert) αναβαθμίζεται τώρα με ανακλαστικές προειδοποιητικές λυχνίες LED (Alert Display). Όταν η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα μειώνεται πολύ γρήγορα, κόκκινες λυχνίες LED ανακλώνται στο παρμπρίζ. Επιπλέον, μία ηχητική προειδοποίηση παροτρύνει τον οδηγό να φρενάρει. Το Σύστημα Προειδοποίησης Αλλαγής Λωρίδας Οχήματος (Lane Departure Warning) ενεργοποιείται αυτόματα με ταχύτητες πάνω από 60 km/h και προειδοποιεί τον οδηγό σε περίπτωση που άθελά του  βγει από τη λωρίδα με μία ενδεικτική λυχνία στο ταμπλό και μία ηχητική προειδοποίηση.
 
Όπως το νέο Opel Astra, το Opel MOKKA X θα διατίθεται με όλες τις υπηρεσίες Opel OnStar από το λανσάρισμά του. Στην Ελλάδα η υπηρεσία Opel OnStar θα είναι διαθέσιμη από το φθινόπωρο. Επιπλέον, δύο εκδόσεις της νέας γενιάς του συστήματος infotainment IntelliLink θα γιορτάσουν το ντεμπούτο τους στο SUV. Το IntelliLink θα φέρει τον κόσμο των smartphones στο αυτοκίνητο μέσω συστημάτων σύνδεσης κινητών τηλεφώνων Apple CarPlay και Android Auto. (όπου διατίθενται).

 
Εκτός από το καλύτερα συνδεδεμένο αυτοκίνητο στην κατηγορία του, το νέο Opel MOKKA X μπορεί να θεωρηθεί και το πιο άνετο. Όπως στα περισσότερα μοντέλα Opel, το AGR (Καμπάνια για Πιο Υγιή Πλάτη, που υποστηρίζεται από μία ανεξάρτητη ομάδα ειδικών για την υγεία της πλάτης) δοκίμασε και πιστοποίησε τα εργονομικά καθίσματα, που είναι μοναδικά στην κατηγορία και κάνουν τις μεγάλες διαδρομές εξ ίσου απολαυστικές και σε ανώμαλα εδάφη. Το παντός εδάφους όχημα έχει και ένα ακόμα χαρακτηριστικό άνεσης, το Keyless Open & Start. Ο οδηγός δεν χρειάζεται να πατήσει το μπουτόν στο κλειδί του οχήματος για να ανοίξει ή να κλειδώσει το αυτοκίνητο του. Απλά έχει το κλειδί στην τσέπη ή στην τσάντα του και πιέζει το μικρό μπουτόν στη λαβή οποιασδήποτε πόρτας για να επιτρέψει / αποτρέψει την πρόσβαση στο χώρο επιβατών και αποσκευών. Η διεπαφή εκκίνησης / ανάφλεξης είναι επίσης χωρίς κλειδί.

 
Με τις αποδεδειγμένες ικανότητες εκτός δρόμου, την ολοκληρωμένη γκάμα κινητήρων, την εξαιρετική συνδεσιμότητας, τα απαράμιλλα χαρακτηριστικά άνεσης και τη νέα, φρέσκια και τολμηρή σχεδίαση, το νέο Opel MOKKA X διαθέτει όλα τα προσόντα για να συνεχίσει την αναμφίβολα επιτυχημένη πορεία του προκατόχου του και ταυτόχρονα να προσελκύσει νέους πελάτες στη μάρκα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή