SUV: Ήρθαν για να μείνουν!

3' 35" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Θυμάστε τις κάπως νωθρές και δύστροπες κατασκευές προηγούμενων δεκαετιών; Ποιος μιλάει πλέον για «κλείδωμα» στις πλήμνες; Για «κοντές» σχέσεις και «lock» διαφορικών; Ξεχάστε ό,τι ξέρατε για τα 4×4. Τα σύγχρονα SUV είναι μόδα που δεν θα περάσει! 

ΤΟΥ ΝΙΚΟΥ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ

Με εξαίρεση ορισμένους σκληροπυ- ρηνικούς που χρειάζονται ένα 4×4 για πρακτικούς (μεταφορά βάρκας, κυνήγι, χιόνια κ.ά.) ή για άλλους λόγους (βόλτα στην ύπαιθρο, lifestyle άποψη, off-road κ.ά.), ελάχιστοι είναι πλέον αυτοί που επιλέγουν μοντέλα με «βαριά» τετρακίνηση. Μάλιστα, οι πωλήσεις επιβεβαιώνουν πως το συντριπτικό ποσοστό επιλέγει τα οικονομικότερα μοντέλα, εκείνα με μετάδοση της κίνησης αποκλειστικά στον ένα άξονα. Για ποιο λόγο; Εκτός από το ότι είναι πιο φτηνά, ισχύει και ότι -στην πραγματικότητα και πλην ελαχίστων περιπτώσεων- δεν είναι απαραίτητη η κίνηση στους τέσσερις τροχούς.

Με αυτό το σκεπτικό και με την ανάγκη να δημιουργηθεί μια νέα τάξη πραγμάτων, από την εποχή του πρώτου Jeep Cherokee (λανσαρίστηκε το 1984 και θεωρείται πως εισήγαγε την έννοια του Sport Utility Vehicle) και του μεταγενέστερου Toyota RAV4 (όταν κυκλοφόρησε το 1994 ήταν αυτό που καθιέρωσε τα κόμπακτ SUV), τα SUV έπρεπε να γίνουν πιο αεροδυναμικά, πιο ελκυστικά στο μάτι, λιγότερο περίπλοκα και φτηνότερα. Με άλλα λόγια, τα SUV απέκτησαν τα χαρακτηριστικά ενός καλοστημένου επιβατικού αυτοκινήτου, τα σασί τους ήταν πιο «δεμένα» δίχως να πλέουν στις στροφές, το καλύτερό τους στήσιμο δεν χρειαζόταν την τετρακίνηση και χάρη στο απλούστερο σύστημα μετάδοσης έγιναν και πιο οικονομικά.

Στην πορεία οι κατασκευαστές διαπίστωσαν το εξής: τα MPV είχαν πλέον κουράσει και τα SUV με την υπερυψωμένη εμφάνιση κέρδιζαν συνεχώς έδαφος. Η συνέχεια ήταν… καταιγιστική, για να φτάσουμε στο σήμερα, όπου σχεδόν όλοι οι κατασκευαστές διαθέτουν από τουλάχιστον μία πρόταση στην κατηγορία των SUV. Ανάμεσα στα κίνητρα αγοράς ενός SUV αρκετοί προσθέτουν τη μεγαλύτερη παθητική ασφάλεια (κάτι που δεν ισχύει) και, φυσικά, την αυξημένη απόσταση από το έδαφος για ξένοιαστες βόλτες στην ύπαιθρο, αλλά και εύκολα σκαρφαλώματα στα… πεζοδρόμια!

Από την άλλη, η αλήθεια είναι πως τα SUV ευνοήθηκαν από τους νέας γενιάς τούρμπο κινητήρες, αφού παλιότερα θα ήταν άβολο για έναν ατμοσφαιρικό μικρού κυβισμού να κουβαλήσει ένα SUVοειδές. Έτσι, υπάρχουν μοντέλα με μικρά μοτέρ με τον τρικύλινδρο 1.0 TSI, όπως είναι το Seat Ateca, το Audi Q2 και σύντομα το Seat Arona (τέλη του χρόνου), το Skoda Karoq (ο αντικαταστάτης του Yeti από τις αρχές 2018), το VW T-Roc (φθινόπωρο) κ.ά., δίχως να ξεχνάμε τα Nissan Qashqai και Renault Kadjar που «φορούν» τον αξιόλογο τούρμπο 1.200άρη βενζινοκινητήρα και, φυσικά, το Renault Captur με τον τούρμπο των 900 κ.εκ. ή το Ford Ecosport με τον πολυβραβευμένο 1.0 Ecoboost. Με τη σειρά τους στο παιχνίδι θα μπουν και οι Hyundai και KIA, που θα λανσάρουν από τα τέλη του χρόνου τα Kona και Stonic αντίστοιχα, με μικρούς τούρμπο κινητήρες. Όσο για τους ντίζελ κινητήρες, έχουν αρκετά χρόνια ακόμη κυκλοφορίας στην πιάτσα, προτού εκτοπιστούν ελέω εκπόμπών ρύπων.

Έτσι, οι ντίζελ κινητήρες συνεχίζουν να υπάρχουν κάτω από το καπό των αυτοκινήτων και όλων των κόμπακτ SUV (Nissan Qashqai, Ford Kuga, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Opel Mokka, VW Tiguan, Mitsubishi ASX, Honda CR-V, Suzuki Vitara κ.ά.). Μάλιστα, τα κόμπακτ SUV μαζί με τα μικρότερα B-SUV (Peugeot 2008, Fiat 500X, Citroen C4 Cactus, Jeep Renegade κ.ά.) έχουν αποσπάσει ένα μεγάλο μερίδιο αγοράς από τη μικρομεσαία κατηγορία (εκείνη των Ford Focus, VW Golf, Opel Astra κ.ά.) και έχουν εξαλείψει σχεδόν εντελώς την κατηγορία της «κούρσας» (ξέρετε, τα γνωστά οικογενειακά σεντάν). Και γιατί όχι, αφού ένα σύγχρονο SUV, όπως π.χ. το high-tech Peugeot 3008, το ευρύχωρο Skoda Kodiaq ή το στιλάτο Toyota CH-R, ταξιδεύει εξίσου άνετα και περνά ξένοιαστα πάνω από τις κακοτοπιές των δρόμων ταιριάζοντας περισσότερο στο ελληνικό ανάγλυφο.

Εννοείται πως στο πεδίο των SUV συναντάμε σε πιο upper class σαλόνια και τα ακριβότερα, πολυτελή μοντέλα (Volvo XC90 & XC60, Mercedes-Benz GLE & GLC,AudiQ5 & Q7,BMW X4 & X5, Alfa Romeo Stelvio κ.ά.). Και αν ανήκετε στους ελάχιστους θνητούς που διαθέτουν το κάτι παραπάνω, τότε μπορείτε να κοιτάτε άνετα μέχρι και για hyper-SUV, από την πιο ταπεινή Jaguar F-Pace έως τη σούπερ Bentley Bentayga. Από την άλλη, αν θέλετε να συνδυάσετε τα επαγγελματικά σας καθήκοντα με αναψυχή, πλέον υπάρχουν pick-up προτάσεις (πέρα από τους κλασικούς παίκτες, όπως τα Nissan Navara, Toyota Hilux, Mitsubishi L200, Ford Ranger κ.ά.) σχεδόν από κάθε κατασκευαστή, από το Renault Alaskan και το VW Amarok έως την επερχόμενη X-Class, το πρώτο «αγροτικό» με τα σήματα της Mercedes-Benz! 

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή