Hyundai i30 N: Οδήγηση στην πίστα

5' 10" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Το Νέο Hyundai i30 “N” δημιουργήθηκε με την οδηγική συγκίνηση στο επίκεντρο. Γνώμονας δεν ήταν οι επιδόσεις σε RPM (Rounds Per Minute – στροφές ανά λεπτό) αλλά σε BPM (driver heart-Beats Per Minute, ήτοι… παλμοί καρδιάς ανά λεπτό). Σε αυτό συντελούν όλα όσα χαρακτηρίζουν το εκρηκτικό νέο μοντέλο:

• Υψηλή ισχύς: ο 4-κύλινδρος T-GDI turbo κινητήρας 2.0-λίτρων προσφέρει μέχρι 275 PS και ροπή 353 Nm με υψηλή απόκριση και γραμμική ισχύ εξόδου

• Τεχνολογικά χαρακτηριστικά υψηλών επιδόσεων: Electronic Limited Slip Differential, Electronic Controlled Suspension, Rev Matching, Launch Control, ελαστικά High-Performance, lap timer και άλλα.

• Υψηλό επίπεδο προσαρμογής: πέντε διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των λειτουργιών N και N Custom, προσφέρουν ποικιλία διαφορετικών διαμορφώσεων/επιλογών, από την άνετη καθημερινή μετακίνηση μέχρι τον καθαρόαιμο προσανατολισμό σε αγωνιστικές επιδόσεις.

• Ήχος που κτίζει το συναίσθημα και την αδρεναλίνη, χάρη σε ένα μεταβλητό σύστημα βαλβίδων εξαγωγής

• Πραγματικός σχεδιασμός επιδόσεων : επιθετικοί εμπρός και πίσω προφυλακτήρες με μεγαλύτερους αεραγωγούς και κόκκινη χαρακτηριστική γραμμή, αεροδυναμική πίσω αεροτομή με τριγωνικό φως πέδησης, εξάτμιση διπλού σιγαστήρα, ζάντες 18 και 19 ιντσών, σπορ καθίσματα, και το χαρακτηριστικό γαλάζιο εξωτερικό χρώμα εμπνευσμένο από την Hyundai Motorsport

Το i30 N είναι το πρώτο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων της Hyundai Motor της σειράς N. Βασισμένο στο i30 Νέας Γενιάς, το i30 N έχει αναπτυχθεί εξ’ αρχής για να προσφέρει μέγιστη οδηγική απόλαυση στην καθημερινότητα τόσο στο δρόμο όσο και στην πίστα. Η σειρά N γεννήθηκε στο Namyang, στο παγκόσμιο κέντρο Έρευνας & Τεχνολογίας της Hyundai Motor στην Κορέα, και εξελίχθηκε στο Nürburgring, μια από τις πιο απαιτητικές πίστες στον κόσμο και στο Κέντρο Δοκιμών της Hyundai. Το λογότυπο N εμπνέεται από το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος όπου το i30 N έχει ελεγχθεί διεξοδικά και έχει αποδείξει την ικανότητά του. Το i30 N αποπνέει την εμπειρία της Hyundai Motorsport στο WRC από το 2014.

Εστιασμένο στη οδηγική απόλαυση

Το i30 N έχει αναπτυχθεί με βάση τρεις πυλώνες που εστιάζουν στο πλαίσιο «Fun to Drive»: Corner Rascal, Everyday Sports Car και Race Track Capability.Το i30 N έχει σχεδιαστεί για να κάνει την καρδιά του οδηγού να κτυπά πιο γρήγορα όταν εκείνος ή εκείνη βρίσκεται πίσω από το τιμόνι. Αντί να επικεντρώνεται σε απόλυτους αριθμούς, η Hyundai Motor επέλεξε να εστιάσει στη οδηγική απόλαυση και τη συναισθηματική επίδραση στους καρδιακούς παλμούς του οδηγού ανά λεπτό (BPM), αντί να μετρά απλώς τις στροφές ανά λεπτό (RPM). Όταν ο οδηγός αγγίξει το γκάζι, η λειτουργία Rev συμβαδίζει με την ομαλή αλλαγή ταχυτήτων, ενώ η λειτουργία overboost αυξάνει τη ροπή (+ 8%) και την επιτάχυνση (+ 6-7%). Το συναίσθημα ενισχύεται από τον συναισθηματικό ήχο του αυτοκινήτου από την διπλή εξάτμιση με σιγαστήρα και το μεταβλητό σύστημα βαλβίδων εξαγωγής. Η καμπίνα του i30 N παρουσιάζει βασικές παραμέτρους επιδόσεων μέσω του νέου ταμπλό και την 8 ιντσών οθόνη ελεύθερης διακύμανσης, όπως ο μετρητής G-Force για ζωντανή παρακολούθηση των επιδόσεων.

Corner Rascal

Το i30 N αγαπά τις στροφές. Το λογότυπο N εμπνέεται από το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος, το απόλυτο κομμάτι των δοκιμαστικών διαδρομών, όπου το i30 N επιτυγχάνει μέγιστη πρόσφυση, ακρίβεια και οδηγική αίσθηση. Ο ισχυρός υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2.0 λίτρων προσφέρει ισχύ έως 275 PS και ροπή 353 Nm. Διαθέτει μπροστινή κίνηση και 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων.

Το i30 N είναι αεροδυναμικά σχεδιασμένο ώστε να κρατά το αμάξωμα σταθερό στο δρόμο όταν απαιτείται μέγιστη έλξη. Το σύστημα Electronic Limited Slip Differential (E-LSD) βελτιώνει τα κρατήματα και παρέχει μέγιστη ισχύ στο δρόμο. Για τους φανατικά ενθουσιώδεις το σύστημα Electronic Stability Control (ESC) μπορεί να απενεργοποιηθεί εντελώς για μέγιστη οδηγική ελευθερία. Προκειμένου να προσφέρουν στους οδηγούς και τους επιβάτες τη μέγιστη άνεση, τα ειδικά σχεδιασμένα N σπορ καθίσματα προσφέρουν μέγιστη ευστάθεια και πλευρική στήριξη σε όλες τις συνθήκες οδήγησης.

Sport αυτοκίνητο στην καθημερινότητα

Το i30 N είναι ένα καθημερινό σπορ αυτοκίνητο, κατάλληλο για καθημερινή μετακίνηση προσφέροντας άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και σε αγωνιστικές επιδόσεις κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου. Προσφέροντας μια μεγάλη ποικιλία επιλογών, το i30 N είναι ένα ισορροπημένο hatchback, που προσφέρει επιδόσεις και πρακτικότητα για να δημιουργήσει το καλύτερο συναίσθημα στον οδηγό. Υπάρχουν πέντε λειτουργίες οδήγησης, όπως Eco, Normal, Sport, N και N Custom, οι οποίες μπορούν να επιλεγούν χρησιμοποιώντας δύο ειδικά μπουτόν στο τιμόνι. Οι διαφορετικές λειτουργίες μεταβάλλουν τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, προσαρμόζοντας τις παραμέτρους υψηλών επιδόσεων του κινητήρα, τον ηλεκτρονικό έλεγχο ευστάθειας (ESC), το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), τον ήχο, το σύστημα διεύθυνσης και τη λειτουργία Rev. Επιπλέον, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει το κουμπί λειτουργίας Rev στο τιμόνι για να αυξήσει τις στροφές του κινητήρα κατά την μετάβαση από μια υψηλότερη σε μια χαμηλότερη ταχύτητα, ενώ ο έλεγχος εκκίνησης του αυτοκινήτου βοηθά στον έλεγχο ροπής του κινητήρα.

Αγωνιστικές Επιδόσεις

Στην εξέλιξη του οχήματος, η αντοχή και οι αγωνιστικές επιδόσεις ήταν βασικά στοιχεία. Το i30 N έχει διανύσει 10.000 χλμ οδήγησης στο Nordschleife στην πίστα Nürburgring πραγματοποιώντας δοκιμές ανθεκτικότητας. Το αυτοκίνητο συμμετείχε επίσης δύο φορές στην πιο σκληρή δοκιμή αντοχής στον κόσμο, τον 24-ωρο αγώνα ADAC στην πίστα Nürburgring. Ο κινητήρας και τα εξαρτήματά του έχουν δοκιμαστεί για τη συνολική αξιολόγηση του οχήματος το 2016 και για την επιβεβαίωση της συνολικής αγωνιστικής του ικανότητας σε 2017. Τα φρένα του έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερη διάρκεια διαθέτοντας μια πρόσθετη λειτουργία ψύξης μέσω των αεραγωγών στον μπροστινό προφυλακτήρα. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (ECS) επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει το i30 N ώστε να ταιριάζει καλύτερα στις απαιτήσεις της αγωνιστικής διαδρομής. Η υψηλή ακαμψία του αμαξώματος αυξάνεται από την ράβδο ακαμψίας στο πίσω μέρος που βρίσκεται πίσω από τα πίσω καθίσματα. Το αυτοκίνητο διαθέτει ακριβές χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και σύντομη διαδρομή για να βελτιώνει τις γρήγορες μεταβάσεις.

Η σειρά Ν της Hyundai Motor : Γεννήθηκε στο Namyang, Εξελίχθηκε στο Nürburgring

Το Hyundai i30 N είναι το πρώτο μοντέλο υψηλών επιδόσεων της σειράς Ν της Hyundai Motor. 

Η σειρά N γεννήθηκε στο Namyang, στο Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογίας της Hyundai Motor στη N. Κορέα και ολοκληρώθηκε στη πίστα Nürburgring, όπου αποτελεί το Ευρωπαϊκό Κέντρο Δοκιμών της Hyundai Motor. Η στενή σχέση μεταξύ Namyang κα Nürburgring δημιούργησε τη βάση για τη σειρά N, με στόχο την οδηγική απόλαυση. Συμβολίζοντας το σχήμα ενός σικέιν αγωνιστικού περάσματος, το λογότυπο «N» ενσωματώνει αυτήν την πτυχή – ένα ευκίνητο όχημα που είναι απολαυστικό στην οδήγηση – και αντιπροσωπεύει την απόλυτη οδηγική εμπειρία σε δύσκολες διαδρομές.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή