Αναπόδραστος θάνατος, επέκεινα στην αρχαιότητα

Αναπόδραστος θάνατος, επέκεινα στην αρχαιότητα

1' 16" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

ΕΚΘΕΣΗ

Ο μελανόμορφος αμφορέας του Εξηκία που απεικονίζει την αυτοκτονία του Αίαντα από το Μουσείο της Βουλώνης, το ειδώλιο της γυναίκας που θρηνεί σε στήλη από την Τανάγρα, η τοιχογραφία του «Τάφου της Περσεφόνης» από τις Αιγές της Βεργίνας, η κεφαλή του Υπνου που εντοπίστηκε σε όχθη ποταμού της Περούτζια και μας έρχεται από το Βρετανικό Μουσείο. Μία από τις ενδιαφέρουσες εκθέσεις της Αθήνας αυτήν την περίοδο που παρουσιάζεται αμέσως μετά την «Ιασις» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης είναι η έκθεση «Επέκεινα. Ο θάνατος και η ζωή μετά στην αρχαία Ελλάδα» η οποία εγκαινιάζεται σήμερα.

Ενα δύσκολο έργο που εκπληρώθηκε με την προσπάθεια του διευθυντή του Μουσείου Νίκου Σταμπολίδη που μαζί με τη δρα Σταυρούλα Οικονόμου επιμελήθηκαν την έκθεση. Συνδιοργανωτές το υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και το Ιδρυμα Ωνάση.

Μέσω εκατόν είκοσι αρχαίων αντικειμένων, προερχομένων από είκοσι ένα μουσεία της Ελλάδας και του εξωτερικού και κατανεμημένων σε πέντε ενότητες, η έκθεση επιχειρεί να παρουσιάσει τις λαϊκές δοξασίες, τη μυθολογία, τις θρησκευτικές πεποιθήσεις, τις φιλοσοφικές αντιλήψεις και τις πρακτικές της αρχαιότητας που συνδέονται με τον θάνατο, το επέκεινα και τη μετάβαση της ψυχής σε αυτό. Ο επισκέπτης θα δει εκθέματα από το Αρχαιολογικό Μουσείο Κεραμεικού, το Εθνικό Αρχαιολογικό, το Επιγραφικό Μουσείο, το Museo Archeologico Nationale της Νάπολης, την Εθνική Βιβλιοθήκη του Παρισιού, το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης κ.ά.

Μια έκθεση που πραγματεύεται το αναπόδραστο του θανάτου και παράλληλα αναδεικνύει έργα τέχνης ανείπωτης ομορφιάς, αφού όπως ανέφερε στη χθεσινή συνέντευξη Τύπου ο Νικόλαος Σταμπολίδης, «ο μόνος τρόπος για να ξεφύγεις από τον θάνατο είναι η τέχνη»…

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή