Χωρίς «υπογραφές» η Εθνική Βιβλιοθήκη

Χωρίς «υπογραφές» η Εθνική Βιβλιοθήκη

2' 7" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Κτίρια σε επιβαρυμένες περιοχές, όπως η Πανεπιστημίου και η Ομόνοια, τοπόσημα και μνημεία του Δήμου Αθηναίων αποκτούν σταδιακά το παλιό τους χρώμα και την αίγλη με την απαλλαγή τους από γκράφιτι και «υπογραφές» χωρίς αισθητική αξία. Ο δήμος συνεχίζει ένα φιλόδοξο πρόγραμμα καθαρισμού κρατώντας χαμηλό προφίλ μετά τη στοχοποίηση του καθαρισμού στο αρχαίο νεκροταφείο του Κεραμεικού και κινητοποιεί πολίτες, φορείς και ιδιωτικές επιχειρήσεις, ώστε οι επιφάνειες να διατηρηθούν καθαρές. Η εταιρεία που θα αναλάβει για τον επόμενο χρόνο τον σχετικό καθαρισμό στον Δήμο Αθηναίων είναι η 2G Facility Management, σε συνεργασία με την εταιρεία χημικών Booka, που εξειδικεύεται στον αντιγκράφιτι καθαρισμό. Η συγκεκριμένη εταιρεία, μαζί με τα συνεργεία του δήμου, πραγματοποίησε αφιλοκερδώς χθες τον καθαρισμό των εξωτερικών όψεων της Εθνικής Βιβλιοθήκης, όπως έχει κάνει και στην Ακαδημία Αθηνών, στο Νομισματικό Μουσείο, στο Πολυτεχνείο και στην Πνύκα. «Τα υλικά που χρησιμοποιούμε είναι βιοδιασπώμενα και φιλικά προς το περιβάλλον και χρησιμοποιούνται για τον καθαρισμό μνημείων διεθνώς», σημειώνουν οι ιδρυτές της Booka Ηλίας Ανδρεόπουλος και Γιώργος Καρυωτάκης.

Τα εξειδικευμένα συνεργεία απλώνουν μια χημική επίστρωση σε πρώτη φάση και έπειτα προχωρούν στον αρχικό καθαρισμό, ενώ σε δεύτερη φάση απομακρύνονται μέχρι και οι «σκιές» των γκράφιτι και εφαρμόζεται ακόμη μια επίστρωση του χημικού υλικού για την περαιτέρω προστασία του τοίχου από επόμενες «απόπειρες». «Τουλάχιστον για τα επόμενα 10 χρόνια η επιφάνεια παραμένει προστατευμένη. Εάν κάποιος γράψει ξανά με σπρέι, τότε αυτό καθαρίζεται μόνο με πιεστικό νερού», εξηγεί ο κ. Ανδρεόπουλος. Με παρόμοιο τρόπο γίνονται ο καθαρισμός και η προστασία των πινακίδων οδοσήμανσης, που συνήθως είναι γεμάτες από στρώσεις αυτοκόλλητων και υπολείμματα αφισών. «Τα αυτοκόλλητα μετά δεν μπορούν να κολλήσουν πάνω στην επιφάνεια. Βγαίνουν με μια κίνηση του χεριού», σημειώνει.

Murals και tags

Εδώ και μερικές ημέρες το κτίριο της κυπριακής Βουλής κοσμούν οι προσωπογραφίες του Περικλή και του Σόλωνα φιλοτεχνημένες από τον διεθνούς φήμης Ελληνα street artist ΙΝΟ. H τοιχογραφία του στην τυφλή όψη του κτιρίου του ΕΟΠΥΥ επί της Πειραιώς και στην πρόσοψη της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση είναι ίσως από τα πιο γνωστά αθηναϊκά του έργα. Τα τελευταία χρόνια τα murals –τοιχογραφίες μεγάλων διαστάσεων– έχουν γίνει τάση από ταλαντούχους καλλιτέχνες σε όλη την Ελλάδα και δίνουν χρώμα, σχέδιο και νόημα στις τυφλές όψεις κτιρίων ή βιομηχανιών, όπως στον Τιτάν Θεσσαλονίκης. Αρκετοί από τους καλλιτέχνες είναι «βετεράνοι» του street graffiti, το οποίο μικρή σχέση έχει με τα οπαδικά και πολιτικά συνθήματα και τις «υπογραφές», τα λεγόμενα «tags», που βλέπουμε σε αγάλματα, μνημεία και ιστορικά κτίρια. «Τα προϊόντα μας προστατεύουν και αυτού του είδους τα καλλιτεχνικά έργα εμποδίζοντας άλλους να γράψουν με σπρέι επάνω τους», σημειώνει ο κ. Καρυωτάκης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή