Σταδίου και Κοραή

1' 6" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η νυχτερινή Αθήνα προχθές, με την υγρασία της βροχής που είχε πέσει νωρίτερα, έδινε λάμψη στο υπαινικτικό κόκκινο φως που τύλιγε τη βάση του κτιρίου Κοραή και Σταδίου. Εχουμε φτάσει σε ένα τέτοιο σημείο, ώστε το άνοιγμα μιας εμπορικής αλυσίδας στο κέντρο της Αθήνας να τονώνει το ηθικό και να προκαλεί το βλέμμα. Αλλά αυτό που με έκανε να κοντοσταθώ λίγο παραπάνω ήταν η νυχτερινή όψη αυτού του μάλλον παραγνωρισμένου κτιρίου, που φέρει την επιγραφή-στέψη της Alpha Bank. Βρίσκεται στην κορυφή της πλατείας Κλαυθμώνος και φέρει την υπογραφή ενός μεγάλου αρχιτέκτονα, του βρετανικού μοντερνισμού των ’60s, του Sir Basil Spence (1907-1976). Συνήθως παραλείπεται από τη λίστα με τα έργα αρχιτεκτόνων διεθνούς διαμετρήματος που υπάρχουν στην πρωτεύουσα. Ανέκαθεν με εντυπωσίαζε αυτό το κτίριο με την εντυπωσιακή επίστεψη, ως γέφυρα από τον μπρουταλισμό σε έναν πιο επεξεργασμένο και ώριμο μοντερνισμό της τελευταίας περιόδου. Ο Σπενς είχε συνεργαστεί με τον Εμμανουήλ Βουρέκα και το αποτέλεσμα ήταν σίγουρα πολύ προχωρημένο για την Αθήνα της εποχής, αν συνυπολογίσει κανείς βεβαίως και την παράμετρο της αισθητικής αξίας του νεοκλασικού μεγάρου που κατεδαφίστηκε στο σημείο αυτό.

Αλλά, πλέον, το κτίριο αυτό, έτσι όπως το έβλεπα, σχεδόν μελαγχολικό μέσα στην αθηναϊκή νύχτα, είναι εγγεγραμμένο στην ιστορία της Αθήνας. Αρχικά ως γραφεία της Τράπεζας Πειραιώς (μετέπειτα της Εμπορικής και πλέον της Alpha), σήμερα εκπέμπει υπέρ της ζωντάνιας της Αθήνας.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή