ΠΟΛΗ

Η ρόδα που ξεκίνησε να γυρίζει στη Σεβίλλη και «σταμάτησε» στην Αθήνα

i-roda-poy-xekinise-na-gyrizei-sti-sevilli-kai-stamatise-stin-athina-2167639

Μια ρόδα ταξιδεύει από τη Σεβίλλη, όπου αγκαλιάστηκε θερμά από το ισπανικό κοινό, φτάνει στην Αθήνα, τοποθετείται στην πλατεία Συντάγματος και παραμένει ακίνητη, από τις 22 Δεκεμβρίου, δημιουργώντας ένταση για την ακινησία της.

Η ιδέα της ρόδας ανήκει σε ιδιώτη, ο οποίος την πρότεινε στον Δήμο Αθηναίων και ο ΟΠΑΝΔΑ δέχθηκε, σύμφωνα με πληροφορίες, με ενθουσιασμό. Η εγκατάσταση της ρόδας πέρασε από ένα θυελλώδες δημοτικό συμβούλιο, το οποίο έδωσε μεν την έγκρισή του, ωστόσο οι έντονες αντιρρήσεις, απ’ όλες τις πλευρές, είχαν να κάνουν με την ασφάλεια και το μίσθωμα – και, ασφαλώς, την αισθητική της, διότι εγκαταστάσεις τέτοιου τύπου έχουν νόημα σε πόλεις που είναι επίπεδες, ενώ, στην Αθήνα, ειδικά στο σημείο όπου στήθηκε η περίφημη ρόδα, το πολύ πολύ να παρατηρήσει κανείς τι τρώνε ή τι πίνουν οι διαμένοντες των περίξ του Συντάγματος ξενοδοχείων ή τι συμβαίνει στο… ρετιρέ του Public.

Η εταιρεία που ανέλαβε το στήσιμο της μηχανικής εγκατάστασης υπολόγισε τα πράγματα χωρίς τον ξενοδόχο, που δεν είναι άλλος από την εταιρεία που ειδικεύεται σε αξιολογήσεις ασφάλειας και στατικότητας τέτοιων εγκαταστάσεων, η TUV. Στον τελικό έλεγχο, ο οποίος ήταν δυνατόν να γίνει μόνον εφόσον η ρόδα είχε στηθεί –στον αρχικό σχεδιασμό, που δεν καρποφόρησε λόγω αντιδράσεων, προτεινόμενος χώρος ήταν το Ζάππειο–, η TUV έκρινε ότι η εγκατάσταση δεν είχε συμμορφωθεί με τους κανόνες ασφαλείας, και τούτο διότι οι μηχανικοί της δεν είχαν λάβει υπ’ όψιν τους τις ιδιαιτερότητες της πλατείας Συντάγματος, όσον αφορά το στήσιμο της ρόδας.

Η εταιρεία που ανέλαβε τη ρόδα, έκτοτε, έχει αποδυθεί σε έναν αγώνα δρόμου, ανακαλώντας τις εορταστικές άδειες των μηχανικών και ζητώντας τους να μελετήσουν εκ νέου την εγκατάσταση, ώστε επιτέλους να πάρει την άδεια από την TUV και να ξεκινήσει η λειτουργία της.

Ο Δήμος Αθηναίων, σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών στην «Κ», φέρεται αποφασισμένος να μην προχωρήσει σε αδειοδότηση της ρόδας, μέσω της Επιτροπής Θεαμάτων όπου προεδρεύει, εάν εκείνη δεν πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις ασφαλείας. Μάλιστα, οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι γνωρίζουν το κόστος για τον Δήμο Αθηναίων εξαιτίας του θορύβου και του «μπούλινγκ», όπως λένε, που προκλήθηκε από την έως τώρα άχρωμη, άοσμη, αγέλαστη και κυρίως ακούνητη ρόδα.