ΥΓΕΙΑ

Συστηματική γυμναστική… μακροημέρευσης

systimatiki-gymnastiki-amp-8230-makroimereysis-2083881

Η τακτική σωματική δραστηριότητα στην τρίτη ηλικία είναι εξίσου σωτήρια για τη μακροημέρευση με τη διακοπή του καπνίσματος, αναφέρουν Νορβηγοί ερευνητές.

Η ανάλυση των στοιχείων που αφορούν 5.700 ηλικιωμένους άνδρες από τη Νορβηγία έδειξε ότι όσοι ασκούνταν επί τρεις ώρες την εβδομάδα επιβίωσαν τουλάχιστον για μία πενταετία περισσότερο από τους συνομηλίκους τους που ακολουθούσαν καθιστική ζωή.

Οι συντάκτες της μελέτης, που δημοσιεύεται στην επιθεώρηση British Journal of Sports Μedicine, ζητούν να εκπονηθούν πρωτοβουλίες προκειμένου οι ηλικιωμένοι να εντάξουν συστηματικά τη γυμναστική στην καθημερινότητά τους.

Η μελέτη, η οποία εκπονήθηκε από τους ερευνητές του πανεπιστημιακού νοσοκομείου του Οσλο, διαπιστώνει πως τόσο η ήπια γυμναστική όσο και η περισσότερο εντατική σωματική δραστηριότητα επιμηκύνουν σημαντικά το προσδόκιμο ζωής. Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Βρετανία οι ειδικοί συνιστούν σε όσους κλείνουν τα 65 τους χρόνια να ασκούνται επί τουλάχιστον 150 λεπτά την εβδομάδα.

Η νορβηγική μελέτη παρακολούθησε την εξέλιξη της υγείας μιας ομάδα ανδρών, ηλικίας από 68 έως 77 ετών, και διαπίστωσε ότι η ήπια γυμναστική διάρκειας μικρότερης της μιας ώρας δεν συμβάλλει στην επιμήκυνση του προσδόκιμου ζωής. Ωστόσο, όπως αποδείχθηκε, όσοι ασκούνταν έξι φορές την εβδομάδα, επί τριάντα λεπτά, κάνοντας ήπια άσκηση, είχαν 40% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν κατά τη διάρκεια της 11ετούς έρευνας. Ειδικότερα, η έρευνα αναφέρει πως «ακόμα και μεταξύ ανδρών ηλικίας 73 ετών κατά μέσον όρο, οι πιο δραστήριοι είχαν πέντε χρόνια μεγαλύτερο προσδόκιμο ζωής συγκριτικά με αυτούς που ακολουθούσαν καθιστική ζωή» και προσθέτει: «Η φυσική δραστηριότητα είναι εξίσου επωφελής με τη διακοπή του τσιγάρου στον περιορισμό των θανάτων».

Την ίδια στιγμή, η βρετανική Καρδιολογική Εταιρεία δημοσιοποίησε έκθεση, με την οποία κρούει τον κώδωνα του κινδύνου για την έλλειψη σωματικής άσκησης στους ενηλίκους.