HOURS

Οι πρώτες εικόνες από το 29o Σαλόνι Υψηλής Ωρολογοποιίας της Γενεύης

15janv2019g-maillotpoint-of-views-ch-1589-jpg
sihh201816janv2018g-maillot-point-of-views-ch2410__copie_2-jpg

Ύστερα από 18 συναπτά έτη εντρύφησής μου στον θαυμαστό κόσμο των ρολογιών, βρέθηκα για πολλοστή φορά στο Palexpo της Γενεύης, τον μεγάλο εκθεσιακό χώρο που φιλοξενεί κάθε χρόνο το Σαλόνι Υψηλής Ωρολογοποιίας – SIHH. Η φετινή διοργάνωση διήρκεσε τέσσερις ημέρες και υποδέχθηκε πάνω από 23.000 επισκέπτες –επαγγελματίες του χώρου, δημοσιογράφους, αρκετούς celebrities, αλλά και «κοινούς θνητούς (την τελευταία ημέρα)– ενώ εκατομμύρια ήταν τα views των νέων δημιουργιών στα κοινωνικά δίκτυα. Ειδικά όσον αφορά την ψηφιακή κάλυψη του Σαλονιού, αξίζει να σας αναφέρω δύο στοιχεία που ανακοίνωσαν οι ίδιοι οι διοργανωτές: Το hashtag #SIHH2019 εμφανίστηκε σε τουλάχιστον 380.000 posts σε ιστοσελίδες, blogs και ψηφιακά περιοδικά, φθάνοντας σε 260 εκατομμύρια αποδέκτες ενώ το live stream ενός μόνο Κινέζου influencer ακολουθούσαν 1,2 εκατομμύρια άνθρωποι!

18 ιστορικοί οίκοι

A. Lange & Söhne, Audemars Piguet, Baume & Mercier, Bovet, Cartier, Girard-Perregaux, Greubel Forsey, Hermès, IWC, Jaeger-LeCoultre, Montblanc, Panerai, Parmigiani Fleurier, Piaget, Richard Mille, Roger Dubuis, Ulysse Nardin, Vacheron Constantin.

Το Σαλόνι ήταν –όπως κάθε χρονιά– ενδιαφέρον, χωρίς ωστόσο πολλές εκπλήξεις. Υπήρξε βεβαίως πληθώρα προτάσεων από όλες τις παραδοσιακές μάρκες, οι οποίες επέδειξαν μία σχετική σύνεση και παρουσίασαν συλλογές σοβαρές, μετρημένες και σε αρκετά μεγάλο βαθμό στοχευμένες προς τον μέσο καταναλωτή. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν είδαμε και εξαιρετικά δείγματα υψηλής πολυπλοκότητας. Κάθε οίκος είχε στη φαρέτρα του τουλάχιστον ένα «βαρύ» μοντέλο με πολλές complications, «εξωτικά» υλικά κατασκευής και προχωρημένη σχεδίαση. Η αίσθηση όμως που αποκόμισα είναι ότι στην πλειονότητά τους τα ρολόγια που έκαναν πρεμιέρα στη Γενεύη το 2019 είναι φτιαγμένα για να φοριούνται στον καρπό και να συνοδεύουν τον κάτοχό τους στις καθημερινές του ασχολίες, όχι για να μένουν κρυμμένα σε κάποιο χρηματοκιβώτιο. Αυτό αντανακλάται όχι μόνο στο design και στις πρακτικές τους λειτουργίες αλλά και στις τιμές τους, κάποιες από τις οποίες ήταν κάπως πιο «λογικές», στα πλαίσια βεβαίως της υψηλής ωρολογοποιίας (τα νούμερα ήταν στην καλύτερη περίπτωση τετραψήφια).

Audemars Piguet

Cartier

Όσον αφορά τα περίπτερα ήταν όπως πάντα πολυτελή και επιβλητικά, το καθένα με τη δική του προσωπικότητα, βασισμένα αισθητικά στη φιλοσοφία της εκάστοτε συλλογής που αποτελεί την κορωνίδα κάθε μάρκας για το 2019. Κάποιοι πιο παραδοσιακοί οίκοι, όπως οι Audemars Piguet, Bovet, Cartier, Vacheron Constantin, Girard-Perregaux, κινήθηκαν κλασικά, ποντάροντας περισσότερο στην δύναμη των ωρολογιακών δημιουργιών τους, οι οποίες είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο στις προθήκες τους. Άλλοι πάλι μας ξάφνιασαν ευχάριστα, επιδεικνύοντας ευρηματικότητα και τολμηρή διάθεση…

Girard-Perregaux

Vacheron Constantin

Η IWC είχε μετατρέψει τον χώρο της σε υπόστεγο αεροσκαφών, στο κέντρο του οποίου δέσποζε το αυθεντικό ασημένιο Spitfire, δεδομένου ότι τη φετινή χρονιά παρουσιάζει μία ολοκληρωμένη συλλογή με ρολόγια αεροπορίας.

IWC

Η Ulysse Nardin μας μετέφερε στον κόσμο του βυθού, με καρχαρίες να κινούνται απειλητικά στις τεραστίων διαστάσεων οθόνες στο δάπεδο και στην οροφή.

Ulysse Nardin

Στο περίπτερο της Roger Dubuis υποδεχόταν τους επισκέπτες μία μοναδική στο είδος της Lamborghini καθώς και ένα επίσης μοναδικό avant-garde ρολόι εμπνευσμένο από το συγκεκριμένο αυτοκίνητο.

Roger Dubuis

Στην Hermès μία γιγάντια σφαίρα κρεμόταν από την οροφή, παραπέμποντας στο κορυφαίο μοντέλο με φάσεις της Σελήνης που παρουσίασε ο διάσημος οίκος το 2019.

Hermès

Η Richard Mille είχε μεταμορφωθεί σε ένα χαρούμενο Candy Store, με ζαχαρωτά και καραμέλες τεραστίων διαστάσεων να ίπτανται πάνω από τα κεφάλια μας, ενώ φρόντισε να μας γλυκάνει και με άφθονα ζαχαρένια γλυκίσματα και γλειφιτζούρια. Αφορμή, τα 300 συλλεκτικά μοντέλα με πολύχρωμα μοτίβα σε σχήμα marshmallow, γλυκόριζας, cupcake και ζαχαρωτών που δίχασαν το κοινό αλλά σίγουρα θα βρουν τους κατάλληλους αποδέκτες παρά την …αλμυρή τους τιμή (από 120 έως 150 χιλιάδες ευρώ έκαστο!)  

Richard Mille

Η Jaeger-LeCoultre είχε μεταφέρει ένα ολόκληρο δάσος από κωνοφόρα στο κέντρο του περιπτέρου της, δημιουργώντας την ψευδαίσθηση ότι βρίσκεσαι σε φυσικό περιβάλλον, κάπου στα Ελβετικά βουνά, ενώ ιστορικά μοντέλα από το μουσείο της μάρκας εκτίθεντο σε πολυτελείς βιτρίνες περιμετρικά.

Jaeger-LeCoultre

Σε παρόμοιο μήκος κύματος, η Montblanc είχε ως βασικό της θέμα τη Φύση και το όρος Montblanc, ενώ στην υποδοχή υπήρχε ακόμη και ένας αληθινός καταρράκτης.

Montblanc

Ο οίκος Piaget μας μετέφερε νοερά στο καλοκαίρι, σε ένα πολυτελές τροπικό θέρετρο, προβάλλοντας ονειρικές εικόνες του γαλάζιου ουρανού και της θάλασσας κάτω από τον καυτό ήλιο ενώ στο δάπεδο εναλλασσόταν μία ολόλευκη άμμος με ένα ξύλινο ντεκ.  

Piaget

Παραμένοντας πιστή στο μοτίβο των προηγουμένων ετών, η A. Lange & Söhne δημιούργησε φέτος ένα κολοσσιαίων διαστάσεων αντίγραφο του εμβληματικού της μοντέλου Lange 1, το οποίο γιορτάζει φέτος τα 25 χρόνια από τη γέννησή του και συνδέεται με την αναβίωση της σαξονικής ωρολογοποιίας το 1994, μετά την πτώση του τείχους του Βερολίνου.

A. Lange & Söhne

Σε μαύρο φόντο με φωτεινές εξαιρέσεις τα ρολόγια, η Panerai μας ταξίδεψε στο σκοτάδι του βυθού. Το 2019 επένδυσε αποκλειστικά στη συλλογή Submersible και παρουσίασε πολλά και εξαιρετικά καταδυτικά μοντέλα.

Panerai

Οι ανεξάρτητοι

Εκτός από τους 18 ιστορικούς, παραδοσιακούς ελβετικούς οίκους η SIHH 2019 φιλοξένησε για άλλη μία χρονιά και το περίφημο Carré des Horlogers, μία μίνι έκθεση εντός του Σαλονιού, που σίγουρα αποτελεί τη χαρά των συλλεκτών, των μυημένων και ημών των δημοσιογράφων. Εκεί εκθέτουν 17 από τους σημαντικότερους σύγχρονους ανεξάρτητους δημιουργούς, οι οποίοι παρουσιάζουν avant-garde ρολόγια, με καινοτόμους μηχανισμούς και εκπληκτική και ενίοτε εξωπραγματική σχεδίαση. Επειδή η παραγωγή τους είναι εξαιρετικά περιορισμένη –μερικές εκατοντάδες κομμάτια ετησίως–, οι τιμές ξεκινούν από μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ (για τα πιο απλά) και φτάνουν στο ένα ή και ενάμισι εκατομμύριο.

Carré des Horlogers

Armin Strom, Christophe Claret, Chronométrie Ferdinand Berthoud, DeWitt, élégante by F.P.Journe, Grönefeld, H. Moser & Cie, Hautlence, HYT, Kari Voutilainen, Laurent Ferrier, MB&F, Ressence, Romain Gauthier, RJ, Speake-Marin, Urwerk.

Αυτή ήταν προς το παρόν μία πρώτη γεύση. Προσεχώς θα επανέλθουμε με λεπτομερείς αναφορές σε συγκεκριμένες μάρκες και τις δημιουργίες τους για το 2019. Μείνετε συντονισμένοι…

Περισσότερες πληροφορίες για το Σαλόνι της Γενεύης εδώ.