Διεθνής διάκριση για τον «Αλεσσάντρο»

Διεθνής διάκριση για τον «Αλεσσάντρο»

2' 15" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Διεθνής διάκριση για τον «Αλεσσάντρο»

Τιμήθηκε με το βραβείο κοινού 2013 ως καλύτερη όπερα στην ανοικτή

ψηφοφορία του καναλιού mezzo.

Του Νίκου Βατόπουλου

Μεγάλη διάκριση απέσπασε η «Καμεράτα – Ορχήστρα των Φίλων της

Μουσικής» καθώς η παραγωγή της «Αλεσσάντρο» του Χαίντελ τιμήθηκε με

το βραβείο κοινού για την καλύτερη παραγωγή όπερας για το 2013 στον

διαγωνισμό και την ανοικτή ψηφοφορία του καναλιού mezzo. To κανάλι,

που είναι ο ιδανικός «τόπος» για τους μουσόφιλους διεθνώς, δέχεται

χιλιάδες επισκέπτες απ’ όλον τον κόσμο και η διάκριση του

«Αλεσσάντρο» (που και ως δισκογραφική παραγωγή με την Decca

απέσπασε βραβεία και επαίνους) έρχεται να επιβραβεύσει διεθνώς μία

ελληνική παραγωγή.

«Τη θεωρώ σπουδαία διάκριση καθώς προέρχεται από φίλους της όπερας

που αγάπησαν αυτό που κάναμε», είπε χθες στην «Κ» ο αρχιμουσικός

Γιώργος Πέτρου, καλλιτεχνικός διευθυντής της «Καμεράτα» ή Armonia

Atenea, όπως είναι το διεθνές όνομά της. «Είναι σημαντικό ότι η

διάκριση αυτή συμβαίνει παρά το γεγονός ότι αντικειμενικά λιγότεροι

θεατές είδαν τον “Αλεσσάντρο” απ’ ό,τι τις αντίστοιχες παραγωγές

της Κρατικής Οπερας του Μονάχου ή της Αρένας της Βερόνας. Δώσαμε

δύο παραστάσεις στις Βερσαλλίες, δύο στο Βισμπάντεν και άλλες δύο

στην Αθήνα, στο Μέγαρο Μουσικής. Και παρότι στην ψηφοφορία είχαμε

να συναγωνιστούμε μεγαθήρια, όπως τη Σκάλα του Μιλάνου, το Θέατρο

Μαριίνσκι ή το Glyndebourne, κατορθώσαμε να αποσπάσουμε το 25% των

ψήφων».

Ο «Αλεσσάντρο» του Χαίντελ ήρθε πρώτος με 25,6% και στη δεύτερη

θέση ακολουθεί ο «Artaserse» του Vinci, παραγωγή της Opera National

de Lorraine-Nancy (22,9%). Στην τρίτη θέση «Les Contes d’ Hoffmann»

του Οφενμπαχ από το Θέατρο Liceu της Βαρκελώνης και «Αριάδνη στη

Νάξο» του Στράους, παραγωγή του Glyndebourne Festival (από 9,7%)

και ακολουθούν: «Ο μαγεμένος αυλός» του Μότσαρτ από το

Festspielhaus Baden-Baden (7,3%), η «Αϊντα» του Βέρντι από τη

Βερόνα (6,2%), το «Sunday in the Park with George» του Sondheim από

το Théâtre du Châtelet (5,4%) και πολλές ακόμη σπουδαίες παραγωγές

κορυφαίων οργανισμών.

«Αυτό δείχνει μία στροφή του κοινού στο πιο “περίεργο” ρεπερτόριο.

Πολλοί είναι εκείνοι που αναζητούν κάτι καινούργιο. Επιπλέον, ο “

Αλεσσάντρο” με τη σκηνοθεσία της Lucinda Childs και τα ευρηματικά

σκηνικά του Πάρι Μέξη, κατασκευασμένα έτσι ώστε να μπορούν να

μεταφερθούν χωρίς να καταστραφεί το υλικό, είναι μία ευέλικτη

παράσταση που πρέπει πλέον να παρουσιαστεί και πάλι στην Αθήνα υπό

καλύτερες συνθήκες».

Η διεθνής επιτυχία της «Καμεράτας-Ορχήστρας Φίλων της Μουσικής»

χτίζεται μεθοδικά και αρμονικά εδώ και πολύ καιρό με τις επιλογές,

την εμπειρία και το όραμα του Γιώργου Πέτρου. «Η Ευρώπη γνωρίζει

ότι ο “Αλεσσάντρο” είναι ελληνική παραγωγή. Ο “Αλεσσάντρο” δεν

είναι μόνος του. Προέρχεται από μία καλλιτεχνική σκηνή που είναι

πολύ ζωντανή και που παράγει πλέον καλή όπερα, καλή συμφωνική

μουσική, όπως με την Κρατική Ορχήστρα, και καλά πρότζεκτ όπως αυτά

της Καμεράτας. Είναι ένα κλίμα που τιμά όλους του συντελεστές στην

Ελλάδα».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή