Toyota: Η Ελλάδα εξελίσσεται σε κόμβο της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας

Toyota: Η Ελλάδα εξελίσσεται σε κόμβο της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας

3' 54" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H Ελλάδα διαθέτει την προοπτική να καταστεί διαμετακομιστικός κόμβος της ευρύτερης περιφέρειας. Και σε ένα τέτοιο σενάριο η Toyota Material Handling Europe θα επενδύσει στην περαιτέρω ανάπτυξη της ήδη διευρυμένης παρουσίας της στη χώρα μας. Αυτό επισημαίνει μιλώντας στην «Κ» ο πρόεδρός της στην Ευρώπη, Χιρόκι Φουτζιβάρα, προσθέτοντας πως το χαμηλό σημείο του επιχειρηματικού της κύκλου στην Ελλάδα έχει περάσει και ο όμιλος αναπτύσσεται.

Η ευρωπαϊκή μονάδα της Toyota, που έχει αντικείμενο τα φορτοεκφορτωτικά, ανυψωτικά και περονοφόρα οχήματα, αποτελεί κατά μια έννοια πρόδρομο δείκτη της οικονομικής δραστηριότητας αφού τα προϊόντα της συνδέονται άμεσα με την εμπορική και βιομηχανική δραστηριότητα. «Δεν έχουμε καμία αμφιβολία για τις προοπτικές της ανάκαμψης στην Ελλάδα», αναφέρει. Εχοντας καταγράψει ήδη αύξηση πωλήσεων της τάξης του 50% από τα προ διετίας χαμηλά, «εκτιμούμε πως σταδιακά ο κλάδος θα επανέλθει στα προ κρίσης επίπεδα», σημειώνει ο κ. Φουτζιβάρα.

Διεύρυνση συνεργασίας

Η ελληνική μονάδα της ιαπωνικής πολυεθνικής, που χρησιμοποιεί τα λιμάνια της Πάτρας και του Πειραιά για τις εισαγωγές της στην Ευρώπη, εκτιμά πως μεγάλοι ευρωπαϊκοί όμιλοι με παρουσία εδώ διευρύνουν τη συνεργασία τους με την Toyota. Γι’ αυτό και ο κ. Φουτζιβάρα υπογραμμίζει πως η ανάπτυξη του διά του Πειραιά και των σιδηροδρόμων διαμεταφορικού μοντέλου για τις ασιατικές εισαγωγές στην Ευρώπη γεννά σταδιακά μια νέα βιομηχανία logistics στη χώρα. Είναι γι’ αυτούς τους δύο λόγους -των Ευρωπαίων πελατών και των νέων προοπτικών στα logistics- που ο Χιρόκι Φουτζιβάρα μιλάει με μεγαλύτερη θέρμη.

– Υπάρχουν πλάνα για νέες επενδύσεις στην Ελλάδα από την εταιρεία σας;

– Ηδη έχουμε προχωρήσει σε επενδύσεις στην ελληνική μας θυγατρική, σε επίπεδο εγκαταστάσεων, σέρβις και ανθρώπινου δυναμικού, ενώ θα επενδύσουμε στην περαιτέρω βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης. Παρακολουθούμε επίσης με εξαιρετικό ενδιαφέρον την κινητικότητα που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στον τομέα των μεταφορών και των σχετικών υποδομών – αεροδρόμια, λιμάνια, σιδηρόδρομοι στη χώρα σας. Η Ελλάδα βρίσκεται σε έναν προνομιακό γεωγραφικό χώρο για τις θαλάσσιες μεταφορές και ήδη γνωρίζω πως ένας αριθμός πολυεθνικών επιχειρήσεων οργανώνει εδώ τα κέντρα διανομής του για την Ευρώπη. Η Toyota Material Handling λειτουργεί τρεις παραγωγικές μονάδες στην Ευρώπη και συγκεκριμένα σε Σουηδία, Γαλλία και Ιταλία. Χρησιμοποιεί το λιμάνι του Πειραιά για να προωθεί τα εξαρτήματα στα εργοστάσια συναρμολόγησης της Ευρώπης που εισάγει από την Ιαπωνία και το λιμάνι της Πάτρα για να εισάγει η ελληνική θυγατρική τα μηχανήματα από την Ευρώπη. Πιστεύω πως τα επόμενα χρόνια και άλλες επιχειρήσεις θα εξετάσουν σοβαρά την προοπτική ανάπτυξης κέντρων αποθήκευσης και διανομής σε ελληνικά λιμάνια. H Ελλάδα διαθέτει την προοπτική να καταστεί διαμετακομιστικός κόμβος της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και υπό αυτό το σενάριο η Toyota θα επενδύσει στην περαιτέρω ανάπτυξη της ήδη διευρυμένης παρουσίας της στη χώρα.

– Πώς αποτιμάτε την εδώ δραστηριότητά σας; Ανησυχείτε για την οικονομία και την πολιτική αστάθεια;

– Δεν έχουμε καμία αμφιβολία για τις προοπτικές της ανάκαμψης της Ελλάδας. Ως εταιρεία με παγκόσμια παρουσία και έχοντας τα μεγαλύτερα ονόματα πολυεθνικών επιχειρήσεων στο πελατολόγιο, επιθυμούμε να βρισκόμαστε κοντά τους σε όλες τις αγορές της Ευρώπης. Η ελληνική αγορά, τόσο λόγω της έντονης παρουσίας διεθνών επιχειρήσεων όσο και λόγω του δυναμισμού που δείχνουν πολλές εγχώριες επιχειρήσεις, εξαγωγικές αλλά και άλλες όπως η Ikea, η Goldair ή τα Makro, αλλά και λόγω της γεωγραφικής της θέσης, είναι ιδιαίτερα σημαντική για μας.

– Τι αντίκτυπο είχε η κρίση στις δραστηριότητές σας στην ελληνική αγορά;

– Είναι εντυπωσιακό το πόσο επηρεάστηκε η ελληνική αγορά ανυψωτικών, καθώς η πτώση στις πωλήσεις μεταξύ του 2008 και του 2012 έφτασε το 85%. Από το 2013 και μετά όμως, και ιδιαίτερα στο τελευταίο δεκαοκτάμηνο, υπάρχει έντονη αναστροφή που μας οδηγεί σε άνοδο περίπου 50%. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί ενθαρρυντικό στοιχείο για την ελληνική οικονομία, λόγω της άμεσης συσχέτισης των δικών μας εργασιών με το σύνολο των δραστηριοτήτων των παραγωγικών κλάδων.

Σταθερότητα

– Τι θα σας ενθάρρυνε να κλιμακώσετε σημαντικά τις επενδύσεις σας, να φέρνατε δηλαδή εδώ και μέρος της συναρμολόγησης οχημάτων που προορίζονται για την Ευρώπη;

– Το πρώτο και βασικότερο στοιχείο είναι η σταθερότητα στο νομοθετικό πλαίσιο που αφορά τη λειτουργία των επιχειρήσεων και κυρίως η φορολογική νομοθεσία που οφείλει να είναι σαφής και να καθιστά εφικτό τον οικονομικό σχεδιασμό και την πραγματοποίηση ρεαλιστικών προβλέψεων. Τα υπόλοιπα συνδέονται με την οικονομική δραστηριότητα.

– Πώς διαμορφώνονται οι τάσεις στον κλάδο σας διεθνώς;

– Τρεις είναι οι κύριοι τομείς στους οποίους στρέφεται το ενδιαφέρον της αγοράς μηχανημάτων και υπηρεσιών φορτοεκφόρτωσης και διαχείρισης αποθηκών. Και εκεί στοχεύει μεγάλο μέρος των επενδύσεών μας. Η βελτίωση της παραγωγικότητας με τη χρήση προηγμένων εφαρμογών λογισμικού και αυτοματισμών που μπορούν να περικόψουν δραστικά τα λειτουργικά κόστη, η εξοικονόμηση ενέργειας και η προστασία του περιβάλλοντος με τη χρήση ανακυκλώσιμων μπαταριών μεγάλης απόδοσης και ταχείας φόρτισης και, τέλος, η ανάπτυξη της ρομποτικής που θα μεταλλάξει τους εργοστασιακούς και αποθηκευτικούς χώρους στο όχι και τόσο απώτερο μέλλον.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή