Ντέιβιντ Καρπ: Τι κομίζει στη Yahoo ο νέος Ζούκερμπεργκ

Ντέιβιντ Καρπ: Τι κομίζει στη Yahoo ο νέος Ζούκερμπεργκ

4' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ντέιβιντ Καρπ: Τι κομίζει στη Yahoo ο νέος Ζούκερμπεργκ

Ο 26χρονος επιχειρηματίας πούλησε την ιντερνετική πλατφόρμα

κοινωνικής δικτύωσης Tumblr έναντι 1,1 δισ.δολ. στη Yahoo

προσφέροντάς της μηνιαίως 13 δισ. επισκέψεις, χωρίς άμεσα κέρδη

Της Κατερινας Καπερναρακου

Η εποχή των νεαρών επιτυχημένων επιχειρηματιών έχει ξεκινήσει εδώ

και αρκετά χρόνια, με τον 29χρονο Μαρκ Ζούκερμπεργκ, τον ιδρυτή του

Facebook, να αποτελεί ένα από τα αξιοσημείωτα παραδείγματα. Οπως,

όμως, έχουν ήδη πει πολλοί γκουρού των νέων τεχνολογιών, το μέλλον

αλλά και το παρόν μάς επιφυλάσσουν εκπλήξεις όσον αφορά στην ηλικία

των καινοτόμων επιχειρηματιών. Ο Ντέιβιντ Καρπ, ο εμπνευστής και

δημιουργός της πλατφόρμας μικροϊστολογίων και κοινωνικής δικτύωσης

Tumblr, που αγοράστηκε στις αρχές της εβδομάδας από τη Yahoo αντί

1,1 δισ.δολαρίων, είναι μόλις 26 ετών. Βέβαια, έχει προηγηθεί και ο

17χρονος Νικ ντ’ Αλοΐζιο, ο οποίος επινόησε την εφαρμογή Summly για

την ταχεία ανάγνωση των ειδήσεων με την περιληπτική παράθεσή τους.

Και τη δική του φερώνυμη εταιρεία την αγόρασε η Yahoo τον

Μάρτιο.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του περιοδικού Forbes, η προσωπική

περιουσία του Nτέιβιντ Καρπ ξεπερνά τα 200 εκατ. δολάρια, όταν η

ίδια η εταιρεία του αποτιμάται σε 800 εκατ. δολάρια. Ακριβώς όπως

και άλλοι σκαπανείς της υψηλής τεχνολογίας, ούτε αυτός ολοκλήρωσε

τις σπουδές του. Ο Ντέιβιντ Καρπ, μάλιστα, δεν ανήκει σε όσους

εγκατέλειψαν το πανεπιστήμιο –όπως ο Μπιλ Γκέιτς της Microsoft ή ο

Στιβ Τζομπς της Apple–, αλλά το γυμνάσιο. Οσο για την

επιχειρηματική του κλίση, αυτή άρχισε να φαίνεται ήδη από τα 11 του

χρόνια (!), όταν άρχισε να σχεδιάζει ιστοσελίδες, ενώ ίδρυσε την

Tumblr σε ηλικία 21 ετών.

Δεν αλλάζουμε

Πάντως, ο Ντέιβιντ Καρπ έσπευσε να καθησυχάσει τους χρήστες της

πλατφόρμας του ότι η εξαγορά της από τη Yahoo! δεν ισοδυναμεί με

μεταβολή ταυτότητας. «Εξακολουθούμε να είμαστε κουλ, τα γραφεία μας

δεν αλλάζουν, η φιλοσοφία μας παραμένει η ίδια», έγραψε στο μήνυμά

του μετά τη συμφωνία. «Το δρομολόγιό μας είναι το ίδιο και η

αποστολή μας πραμένει ως έχει: να στηρίζουμε τους δημιουργούς για

να παραγάγουν άριστη δουλειά και να την παρουσιάσουν στο κοινό, που

τους αξίζει». Ωστόσο, περί τους 72.000 χρήστες της Tumblr δεν

πείστηκαν από τα λεγόμενά του και «αλλαξοπίστησαν», επιλέγοντας την

ανταγωνιστική πλατφόρμα Worldpress.

Ο ίδιος θα διατηρήσει τη θέση του ως επικεφαλής της Tumblr και το

λογότυπό της. Η εταιρεία του φιλοξενεί περισσότερα από 108

εκατομμύρια ιστολόγια (blog) με τη δημοφιλία της ιδιαίτερα υψηλή

στις νεαρές ηλικίες. Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας PrivCo, η

πλατφόρμα του Ντέιβιντ Καρπ είχε πέρυσι έσοδα σχεδόν 13 εκατ. δολ.

Το 2012 ήταν η πρώτη χρονιά κατά την οποία η Tumblr άρχισε να

δέχεται διαφημίσεις, δηλαδή την πέμπτη χρονιά λειτουργίας της. Σε

συνέντευξή του το 2010, ο κ. Καρπ είχε δηλώσει απερίφραστα την

απέχθειά του για τις διαδικτυακές διαφημίσεις. Τελικώς, υιοθέτησε

μια διαφορετική από την τρέχουσα προσέγγιση. Στην Tumblr οι χρήστες

μπορούν να καταβάλουν ένα αντίτιμο ούτως ώστε οι δικές τους

αναρτήσεις να γίνουν πιο ευδιάκριτες και προβεβλημένες στην

ιστοσελίδα. Πέραν τούτου, η υπηρεσία αυτή επεκτάθηκε και με την

εκδοχή της κινητής τηλεφωνίας, φέρνοντας ένα βήμα πιο κοντά τον

στόχο της κερδοφορίας. «Ακόμα δεν έχουμε κατορθώσει να

ισοσκελίσουμε κόστος και κέρδος, όπερ σημαίνει πως πάντοτε μας

τελειώνουν τα χρήματα», είχε αναφέρει με εξομολογητική και

ειλικρινή διάθεση ο Ντέιβιντ Καρπ σε συνέντευξή του. «Δεν

προσδοκούσαμε να πουλήσουμε την εταιρεία. Δεν προβλεπόταν να το

κάνουμε, τουλάχιστον αυτήν τη χρονιά». Ωστόσο, η πώληση έγινε και ο

26χρονος επιχειρηματίας εξηγεί τον λόγο: «Η Yahoo είναι η γνήσια

εταιρεία του Ιντερνετ και η Μαρίσα, η επικεφαλής της, και η ομάδα

της μοιράζονται το όραμά μας να κάνουμε το Διαδίκτυο το απόλυτο

πεδίο δημιουργικότητας. Με τη Yahoo η Tumblr θα βελτιωθεί με πιο

γρήγορους ρυθμούς».

Από την άλλη πλευρά, η Μαρίσα Μάγιερ, η διευθύνουσα σύμβουλος της

Yahoo, αποκτώντας την πλατφόρμα μικροϊστολογίων και κοινωνικής

δικτύωσης προσθέτει σε μηνιαία βάση 13 δισεκατομμύρια επισκέψεις

σελίδων. Παράλληλα, προσελκύει στη Yahoo! περισσότερους νέους

επιχειρηματίες. Επιπλέον, θα κεφαλαιοποιήσει και όσα κομίζει ο

Ντέιβιντ Καρπ από τη δική του σφαίρα. Δεν είναι τυχαίο ότι εκείνος –

με αφορμή την εξαγορά και τις προοπτικές της– δεν μίλησε για

μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς, υψηλότερα έσοδα ή εντονότερη

δημοσιότητα, αλλά για την εμπειρία του στο θέμα συμπεριφοράς έναντι

των χρηστών. Δίνει τόσο μεγάλη σημασία στο καθετί που έχει

αντίκτυπο στους χρήστες, ώστε ασχολήθηκε ο ίδιος με το να

εκλαϊκεύσει το κείμενο των όρων χρήσης των υπηρεσιών της Tumblr για

να μη «χαθούν στη μετάφραση» των νομικών όρων.

Επαγγελματίας από τα 14

Ο Ντέιβιντ Καρπ γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μανχάταν. Η μητέρα του

είναι δασκάλα και ο πατέρας του συνθέτει μουσική για την τηλεόραση

και τον κινηματογράφο. Οι γονείς του χώρισαν όταν ήταν 17 ετών. Στα

δεκαπέντε του εγκατέλειψε το γυμνάσιο, αλλά συνέχισε την εκπαίδευσή

του κατ’ οίκον. Παράλληλα, έδινε σάρκα και οστά στις

επιχειρηματικές του ιδέες. Από τα 11 του χρόνια σχεδίαζε

ιστοσελίδες και στα 14 του είχε κάποιου είδους εργασιακή σχέση με

την εταιρεία κινηματογραφικών παραγωγών Frederator Studios. Η

μητέρα του είχε υπάρξει δασκάλα των παιδιών του ιδιοκτήτη της και

οργανώθηκε περίοδος μαθητείας για τον «ανήσυχο» Ντέιβιντ. Γρήγορα

μεταπήδησε στο διαδικτυακό φόρουμ για γονείς UrbanBaby, στο οποίο

απέκτησε και ορισμένες μετοχές. Οταν τις πούλησε, ξεκίνησε τη δική

του εταιρεία συμβούλων λογισμικού, Davidville. Με τη βοήθεια του

μηχανικού πληροφορικής Μάρκο Αρμεντ, η Davidville χρησιμοποιήθηκε

ως εφαλτήριο για την πλατφόρμα Tumblr. Επισήμως ιδρύθηκε από τους

Καρπ και Αρμεντ τον Φεβρουάριο του 2007 και μέσα σε δύο εβδομάδες

εξασφάλισε 75.000 χρήστες. Μέχρι σήμερα, ο ιδιοφυής επιχειρηματίας

τυπικά δεν έχει τελειώσει το λύκειο…

www.kathimerini.gr

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή