Χημικά που προκαλούν καρκίνο του μαστού

Κάποια χημικά τα οποία απαντώνται στην καθημερινή μας ζωή προκαλούν καρκίνο του μαστού στα πειραματόζωα και κατά πάσα πιθανότητα στις γυναίκες, υποστηρίζουν Αμερικανοί ερευνητές. Στη μελέτη τους, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Environmental Health Perspectives, περιλαμβάνονται τα 17 χημικά που καλό θα ήταν να αποφεύγονται, ενώ ταυτόχρονα προσφέρονται συμβουλές για το πώς οι γυναίκες θα περιορίσουν την έκθεσή τους σε αυτά. Ανάμεσα στις καρκινογόνες ουσίες περιλαμβάνονται χημικά σε βενζίνη, πετρέλαιο και άλλους ρύπους από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων, επιβραδυντικά φλόγας, υφάσματα ανθεκτικά στους λεκέδες, αφαιρετικά μπογιάς και παράγωγα των απολυμαντικών παραγόντων στο πόσιμο νερό.

Η μελέτη αποτελεί έναν καλό «οδικό χάρτη» και μας δείχνει έναν τρόπο για να υπολογίσουμε αυτή την έκθεση, αναφέρει χαρακτηριστικά η επικεφαλής του Ινστιτούτου Σάιλεντ Σπρινγκ και συντάκτις της μελέτης, Ράθαμ Ράντελ.

Κάποιες από τις μεγαλύτερες πηγές καρκινογόνων ουσιών στο περιβάλλον είναι το βενζόλιο και το βουταδιένιο, ουσίες που μπορεί να προέρχονται από τις εξατμίσεις των αυτοκινήτων, διάφορες συσκευές για τον κήπο, τον καπνό του τσιγάρου, αλλά και τα καρβουνιασμένα τρόφιμα. Η μελέτη συνιστά επτά τρόπους στις γυναίκες προκειμένου να αποφύγουν τα επικίνδυνα χημικά:

–  Να περιορίσουν την έκθεσή τους στα αέρια εξατμίσεων αυτοκινήτων και γεννητριών.

–  Να χρησιμοποιούν ηλεκτροκίνητα εργαλεία για την περιποίηση του κήπου.

–  Να χρησιμοποιούν εξαεριστήρα όταν μαγειρεύουν.

–  Να μην αγοράζουν έπιπλα με πολυουρεθάνη που δεν έχουν τύχει επεξεργασίας με επιβραδυντικά φωτιάς.

–  Να αποφεύγουν τα υφάσματα που έχουν προστασία από τους λεκέδες.

–  Να πηγαίνουν τα ρούχα σε καθαριστήρια που δεν χρησιμοποιούν υπερχλωροαιθυλένιο (PERC) ή άλλα διαλυτικά.

–  Να τοποθετήσουν φίλτρα στις παροχές πόσιμου ύδατος.

–  Να μην επιτρέπουν στα χημικά να εισβάλλουν στο σπίτι. Γι’ αυτό πρέπει να βγάζουν τα παπούτσια, να χρησιμοποιούν ηλεκτρικές σκούπες με φίλτρα υψηλής απόδοσης και να καθαρίζουν με βρεγμένα πανιά.