ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Τρέξιμο, αλλά με μέτρο, για οφέλη στην υγεία

treximo-alla-me-metro-gia-ofeli-stin-ygeia-2066920

Ολα πρέπει να γίνονται με μέτρο ακόμα και όταν εκ πρώτης θεωρούνται επωφελή για την ανθρώπινη υγεία. Το «μέτρον άριστον», ως αποδεικνύεται, ισχύει ακόμα και για το δημοφιλές τζόγκινγκ. Οπως αναφέρει μελέτη που δημοσιεύεται στο Journal of The American College of Cardiology το υπερβολικό τρέξιμο είναι εξίσου κακό με το μηδενικό τρέξιμο. Οι επιστήμονες προκειμένου να καταλήξουν σε ασφαλές συμπέρασμα εξέτασαν 1.000 υγιείς δρομείς και ανθρώπους που δεν έτρεχαν. Αυτοί που έτρεχαν με σταθερό βηματισμό για λιγότερο από δυόμισι ώρες εβδομαδιαίως είχαν τις λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν κατά τη διάρκεια της μελέτης.

Αντιθέτως, όσοι έτρεχαν επί τέσσερις ώρες εβδομαδιαίως ή δεν έκαναν καμία σωματική άσκηση είχαν αυξημένες πιθανότητες να πεθάνουν.

Οι Δανοί επιστήμονες που εκπόνησαν τη μελέτη υποστηρίζουν πως ο ιδανικός βηματισμός είναι περίπου 8 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ είναι καλύτερο να μην τρέχει κανείς περισσότερο από δυόμισι ώρες συνολικά την εβδομάδα. Αυτοί που ασκούνταν εντατικότερα και ιδιαίτερα έκαναν τζόγκινγκ περισσότερο από τρεις φορές εβδομαδιαίως ή είχαν ταχύτητα που ξεπερνούσαν τα δέκα χιλιόμετρα την ώρα είχαν τις ίδιες πιθανότητες να πεθάνουν όπως αυτοί που δεν ασκούνταν καθόλου.

Οπως επισημαίνει ο ερευνητής Τζέικομπ Λούις Μάροτ, του νοσοκομείου Φρέντερικσμπεργκ της Κοπεγχάγης, «αποδεικνύεται ότι δεν χρειάζεται να κάνουμε και πολλά πράγματα προκειμένου να διατηρηθούμε σε καλή υγεία. Μέχρι στιγμής κανείς δεν συνιστά ένα ανώτατο όριο σωματικής άσκησης, όμως τελικά μπορεί αυτό να υπάρχει».

Οι επιστήμονες επί του παρόντος δεν γνωρίζουν γιατί η πολλή άσκηση είναι τελικά εξίσου βλαβερή με την απουσία άσκησης, αλλά πιστεύουν ότι μπορεί να ευθύνονται γι’ αυτό κάποιες μεταβολές στην καρδιά.