ΕΠΙΣΤΗΜΗ

Αγγλικά και αυτοπεποίθηση για μαθητές με δυσλεξία

agglika-kai-aytopepoithisi-gia-mathites-me-dyslexia-2087662

Καινοτομία: Ολιστική εκμάθηση Αγγλικών ως ξένης γλώσσας για μαθητές (παιδιά και ενηλίκους) με δυσλεξία και μαθησιακές διαφορετικότητες.
Φορέας: i love dyslexia
Εκπρόσωπος: Aγγελική Παππά

Kάποια στιγμή στην καριέρα μου ως καθηγήτρια Αγγλικών βρέθηκα κοντά σε μαθητές με αυτόν τον διαφορετικό, μαγικό εγκέφαλο της δυσλεξίας. Κι εκεί που νόμιζα ότι ήμουν καλή εκπαιδευτικός, συνειδητοποίησα ότι έπρεπε να ξαναγυρίσω στα θρανία, γιατί μια πολύ μεγάλη ομάδα ικανότατων παιδιών δεν μπορούσα να τη βοηθήσω και να της δώσω πρόσβαση στην ξένη γλώσσα». Η μεγαλύτερη πρόκληση για την κ. Αγγελική Παππά, καθηγήτρια Αγγλικών και ειδική παιδαγωγό, ήταν να δημιουργήσει τη μεθοδολογία που θα της επέτρεπε να διδάξει αποτελεσματικά τα Αγγλικά ως ξένη γλώσσα σε μαθητές με δυσλεξία και μαθησιακές διαφορετικότητες.

Χρειάστηκαν οκτώ χρόνια μελέτης, πρακτικής και συνεργασίας με κορυφαίους επιστήμονες σε Ευρώπη και Αμερική, ώστε να αναπτύξει την πρωτοποριακή μέθοδό της και να δημιουργήσει τον «κόσμο» του i love dyslexia (ILD). Πρόκειται για τον πρώτο και μοναδικό διεθνώς απόλυτα εξειδικευμένο χώρο ολιστικής εκμάθησης Αγγλικών ως ξένης γλώσσας για μαθητές (παιδιά και ενηλίκους) με δυσλεξία και μαθησιακές διαφορετικότητες.

Δώδεκα εκπαιδευτικοί επιλεγμένοι και εκπαιδευμένοι από την κ. Παππά, αλλά και η ίδια, εργάζονται καθημερινά με δεκάδες μαθητές στο ILD. Σκοπός τους είναι, εκτός από τη μετάδοση της γνώσης της γλώσσας, η ψυχοκοινωνική ανάπτυξη και η ενδυνάμωση της αυτογνωσίας των ανθρώπων που τους εμπιστεύονται. Οι μαθητές διδάσκονται μόνοι αλλά και σε ομάδες, ενώ με το πρόγραμμα independent learning ενθαρρύνονται να μελετούν μόνοι τους μέσα στο χώρο του ΙLD, ώστε να συνειδητοποιήσουν ότι δεν χρειάζονται πάντα έναν δάσκαλο για να προχωρήσουν.

Μεγάλη κατάκτηση είναι και τα πρωτοποριακά εργαστήρια διαφοροποιημένης διδασκαλίας, στα οποία συνυπάρχουν ομάδες μαθητών διαφορετικής ηλικίας, επιπέδου γνώσεων, αναγκών και ικανοτήτων, οι οποίοι συνεργάζονται στη βιωματική-ολιστική εκμάθηση της γλώσσας και στην καλλιέργεια της συναισθηματικής τους νοημοσύνης και των δεξιοτήτων ζωής.

Η κ. Παππά προσεκλήθη πρόσφατα σε μεγάλο ερευνητικό κέντρο στην Ουψάλα της Σουηδίας για να παρουσιάσει τη μέθοδό της και επέστρεψε με τη διαπίστωση ότι «είμαστε οι μόνοι στην Ευρώπη που έχουμε προχωρήσει τόσο σε εφαρμογή καινοτόμου παιδαγωγικής σε αυτό το παρθένο πεδίο επιστημονικού ενδιαφέροντος».

Επιθυμία της είναι η μέθοδός της να δώσει την ευκαιρία στους ανθρώπους με δυσλεξία να αξιοποιήσουν στο μέγιστο τις ικανότητές τους, χωρίς να αποκλείονται από τη μάθηση, γιατί κάποιος από αυτούς ίσως είναι ο επόμενος μεγάλος καινοτόμος του κόσμου