Απολιθώματα δοντιών ανατρέπουν τα δεδομένα για το «ταξίδι» του Homo Sapiens

Απόδειξη ότι ο σύγχρονος άνθρωπος εγκατέλειψε την αφρικανική ήπειρο έως και 70.000 χρόνια νωρίτερα από ότι υποδεικνύουν οι μέχρι σήμερα θεωρίες, αποτελούν απολιθώματα ανθρωπίνων δοντιών που βρέθηκαν στη νότια Κίνα. Σύμφωνα με τους επικεφαλής μάλιστα της σχετικής έρευνας που παρουσιάστηκε την Τετάρτη, η συγκεκριμένη ανακάλυψη έρχεται να ανατρέψει όσα γνωρίζαμε μέχρι σήμερα.

«Σύμφωνα με αυτά που γνωρίζουμε σήμερα ο σύγχρονος άνθρωπος έφυγε από την Αφρική πριν από 50.000 χρόνια», δήλωσε η Μαρία Μαρτίνον-Τόρρες, ερευνήτρια και μια εκ των συγγραφέων της μελέτης. Συμπλήρωσε μάλιστα ότι «τα απολιθώματα είναι ηλικίας από 80.000 έως 120.000 ετών γεγονός που αποτελεί ισχυρή ένδειξη ότι ο Homo Sapiens έφυγε πολύ νωρίτερα από την Αφρική».

Η πορεία που ακολούθησε παραμένει άγνωστη αν και σύμφωνα με προηγούμενες μελέτες το πιο πιθανό σενάριο είναι να ακολούθησε το μονοπάτι από την ανατολική Αφρική προς την ανατολική Ασία μέσω της Αραβικής Χερσονήσου και της Μέσης Ανατολής.

Τα ευρήματα οδηγούν επίσης στο συμπέρασμα ότι ο σύγχρονος άνθρωπος ο οποίος θεωρείται πως πήγε στην ανατολική Αφρική πριν από 200.000 χρόνια, μετέβη στην Κίνα πολύ πριν καταλήξει στην Ευρώπη.

Οι ερευνητές υποστηρίζουν ότι τα 47 απολιθώματα δοντιών που βρέθηκαν στο σπήλαιο Φουγιάν κοντά στην πόλη Νταοξιάν είναι πιο πιθανό να ανήκαν σε πληθυσμό που είχε μεταναστεύσει από την Αφρική.

Oι επιστήμονες προχώρησαν επίσης στην εκταφή απολιθωμάτων από 38 θηλαστικά, πέντε εκ των οποίων έχουν εκλείψει, όπως ένα γιγαντιαίο πάντα με μέγεθος που δεν θυμίζει σε τίποτα αυτά που υπάρχουν σήμερα.