Ταξίδι – πρόκληση για το Solar Impulse 2

Ταξίδι – πρόκληση για το Solar Impulse 2

2' 41" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

To κινούμενο αποκλειστικά με ηλιακή ενέργεια αεροσκάφος Solar Impulse 2 κατέρριψε ένα ακόμα ρεκόρ, προσεγγίζοντας το μέσο ενός πραγματικά μαραθώνιου ταξιδιού, μιας πτήσης πάνω από τον Ατλαντικό Ωκεανό. Πρόκειται για μια πτήση που αποτελεί πρόκληση για τις δυνατότητες του μικρού αεροσκάφους και κατέχει πολύ σημαντική θέση στο ταξίδι του ηλιακού αεροπλάνου γύρω από την υφήλιο.

Το πειραματικό αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Νέας Υόρκης «Τζον Φ. Κένεντι» τη Δευτέρα και στο χειριστήριό του βρίσκεται ο Ελβετός Μπερτράντ Πικάρ, ο οποίος αναμένεται να περάσει 90 με 110 ώρες σε αυτή την υπερατλαντική πτήση, η οποία έχει τελικό προορισμό του αεροδρόμιο της Σεβίλλης.

Σύμφωνα με ανάρτηση στην ιστοσελίδα κοινωνικής δικτύωσης Twitter, το Solar Impulse 2, στις 23.30 ώρα Γκρίνουιτς, βρισκόταν στα μισά της διαδρομής προς τον προορισμό του. Κατά τη διάρκεια της μακράς νύχτας το μικρό αεροσκάφος παίρνει ενέργεια από τα 17 χιλιάδες φωτοβολταϊκά κύτταρα που διαθέτει.

Η πτήση αυτή του Solar Impulse 2 είναι μείζονος σημασίας, καθώς σηματοδοτεί την πρώτη υπερατλαντική πτήση που γίνεται με ηλιακό αεροσκάφος. Αν όλα πάνε σύμφωνα με το πρόγραμμα, οι ειδικοί επισημαίνουν ότι η συνολική διάρκεια του ταξιδιού δεν πρόκειται να υπερβεί τις τέσσερις ημέρες, αλλά, όπως τονίζουν, τα πάντα θα εξαρτηθούν από τις μετεωρολογικές συνθήκες που θα επικρατούν στην περιοχή από όπου διέρχεται το αεροσκάφος.

Την πρώτη ημέρα ο χειριστής του αεροσκάφους απήλαυσε από ψηλά το θέαμα των φαλαινών που έσκιζαν τα νερά της θάλασσας αλλά και την πανσέληνο κατά τις νυχτερινές ώρες. Στο διαδικτυακό του μπλογκ ο Πικάρ σημείωσε: «Δεν θα με πιστέψετε αλλά είδα ένα παγόβουνο στον Ατλαντικό Ωκεανό. Ψάξτε το». Κατά τη διάρκεια της μαραθώνιας πτήσης, ο χειριστής του αεροσκάφους κοιμάται κατά διαστήματα και από τα γραφόμενά του φαίνεται ήδη εξουθενωμένος αλλά και ενθουσιασμένος από την εμπειρία του και τη μεγάλη πρόκληση που αντιμετωπίζει.

Το αεροσκάφος δεν έχει βάρος μεγαλύτερο από αυτό ενός αυτοκινήτου, αλλά το άνοιγμα των φτερών του είναι παρόμοιο με αυτό ενός αεροσκάφους Boeing 747. Τώρα πραγματοποιεί τον γύρο του κόσμου σε στάδια, με τον Πικάρ και τον συμπατριώτη του Μπόρσμπεργκ εναλλάξ στα πηδάλια του μονοθέσιου αεροσκάφους. Ο Μπόρσμπεργκ ήταν ο χειριστής του Solar Impulse 2 στο τελευταίο στάδιο της πτήσης πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό, μιας πτήσης περίπου έξι χιλιάδων χιλιομέτρων από την Ιαπωνία στη Χαβάη, η οποία διάρκεσε 118 ώρες, καταρρίπτοντας το προηγούμενο ρεκόρ για τη μεγαλύτερη σε διάρκεια συνεχή πτήση στην ιστορία της αεροπορίας.

Το αεροσκάφος, στην πραγματικότητα, εκτελεί το 15ο στάδιο του ταξιδιού από την Ανατολή στη Δύση, που ξεκίνησε στις 9 Μαρτίου της περασμένης χρονιάς από το Αμπου Ντάμπι. Ηδη έχει πετάξει πάνω από την Ασία και τον Ειρηνικό Ωκεανό μέχρι τις ΗΠΑ, χωρίς φυσικά να χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε άλλη μορφή ενέργειας εκτός από την ηλιακή. Σύμφωνα με τους ειδικούς, το ηλιακό αεροσκάφος κινείται με ταχύτητα περίπου 48 χιλιόμετρα την ώρα, αν και η ταχύτητά του μπορεί να αυξηθεί σημαντικά κατά τις ώρες που υπάρχει άφθονο ηλιακό φως.

Ο Πικάρ, αξίζει να σημειωθεί, είναι ψυχίατρος και σίγουρα δεν είναι νέος στον κόσμο της περιπέτειας. Το 1999 πραγματοποίησε την πρώτη πτήση γύρω από την υφήλιο με αερόστατο, ενώ εξίσου «ψημένος στον κόσμο της περιπέτειας» είναι και ο Μπόρσμπεργκ, που πριν από 15 χρόνια κατάφερε να επιβιώσει μιας χιονοστιβάδας και το 2013 επέζησε ύστερα από πτώση με ελικόπτερο, με λίγα μόνο επιπόλαια τραύματα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή