Στο μυαλό της ενδυματολόγου

Στο μυαλό της ενδυματολόγου

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Μάρω Βασιλειάδου συνάντησε την Ιταλίδα ενδυματολόγο της παράστασης «Μάκμπεθ» που αναβάζει η Εθνική Λυρική Σκηνή και μας αποκαλύπτει τις πηγές της έμπνευσής της.

Ενα από τα στοιχεία που διαφοροποιούν τα σύγχρονα ανεβάσματα της όπερας από αυτά του παρελθόντος, είναι σίγουρα τα σκηνικά και τα κοστούμια. Οι σκηνοθετικές οδηγίες συχνά παραβλέπουν το ιστορικό πλαίσιο της εποχής που διαδραματίζονται τα γεγονότα, και οι ενδυματολογικές επιλογές ακολουθούν, προφανώς, τη γραμμή του σκηνοθέτη. Ετσι, για τον «Μάκμπεθ», την πολυαναμενόμενη νέα παραγωγή της ΕΛΣ που ανεβαίνει στο Μέγαρο Μουσικής τις επόμενες ημέρες, η Ιταλίδα ενδυματολόγος Σίλβια Αϊμονίνο επέλεξε να σχεδιάσει κοστούμια σύγχρονα με καθαρές, απλές γραμμές.

Την συναντήσαμε λίγο πριν την τεχνική πρόβα της παράστασης, μέσα σε έναν αναβρασμό προετοιμασιών και δοκιμών. Πολυάσχολη, επιτυχημένη και εξαιρετικά έμπειρη στο σχεδιασμό κοστουμιών για την όπερα, μοιράστηκε μαζί μας, εκτός από τις σκέψεις, τα σχέδια και τις εικόνες που αποτέλεσαν την πηγή της έμπνευσής της.

«Τα κοστούμια της παράστασης είναι σύγχρονα. Ηταν σημαντικό να αισθάνονται οι θεατές όλοι ότι αυτά που συμβαίνουν στη σκηνή, δεν είναι τόσο μακριά από το σήμερα. Και επίσης ότι αφορούν τον καθένα. Ο στρατηγός Μάκμπεθ και ο στρατηγός Μπάνκο αντιμετωπίζουν ένα δίλημμα. Ο ένας επιλέγει το κακό, ο άλλος όχι. Γιατί συμβαίνει αυτό;

Επιπλέον, τα σκηνικά είναι απολύτως στυλιζαρισμένα και αφαιρετικά. Ετσι δεν θα μπορούσαμε να επιλεξούμε ρεαλιστικά κοστούμια εποχής για τους ηθοποιούς. Προσπαθήσαμε να κάνουμε κάτι που θα συνδύαζε τα ασπρόμαυρα στοιχεία του φόντου με τις πολύ απλές φόρμες.

»Οι δύο άντρες, ο Μάκμπεθ  και ο Μπάνκο είναι ντυμένοι στρατιωτικά αλλά όχι ακριβώς, φορώντας στρατιωτικά ρούχα και ταυτόχρονα λευκά βραδινά πουκάμισα. Ηθελα να τονίσω ότι πραγματικά πέφτουν με τα αλεξίπτωτα σε μια τρύπα που θα τους μεταμορφώσει, όπως η Αλίκη στη Χώρα των θαυμάτων

»Για τις γυναίκες άντλησα έμπνευση από μια φωτογραφία της βρετανικής βασιλικής αυλής. Σχεδίασα λοιπόν μια εκδοχή φορεμάτων της αυλής, τα οποία ακολουθούν την εθιμοτυπία: Για παράδειγμα τα μανίκια είναι πάντοτε μακριά, δεν είναι ποτέ πολύ φανταχτερά και γενικά μοιάζουν το ένα με το άλλο. Είναι σαν οι γυναίκες αυτές να πρέπει να ντύνονται με τον ίδιο τρόπο από την αρχή μέχρι το τέλος της ζωής τους.

»Η ιδέα για την εμφάνιση την λαίδης Μάκμπεθ προήλθε από την Ιμέλντα Μάρκος και την γκαρνταρόμπα της. Σχεδίασα λοιπόν ένα φόρεμα που δεν θα χρειαζόταν να αλλάζει αλλά να προσαρμόζεται κάθε φορά στις συνθήκες και την ψυχική της διάθεση. Είναι χρυσό γιατί δηλώνει αυτό που θα ήθελε να είναι: μια βασίλισσα. Πέρα από το συμβολισμό, το χρυσό ήταν το μόνο χρώμα που, μέσα σε αυτό το μεταλλικό, μαύρο και κόκκινο σκηνικό, μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε -ένα πολύ λαμπρό χρυσό και ελάχιστο κόκκινο όταν πρέπει να υποδηλώσει το αίμα (στα χέρια και τα πόδια των μαγισσών)».

«Μάκμπεθ», όπερα με μπαλέτο του Τζουζέπε Βέρντι, σε μουσική διεύθυνση Μύρωνα Μιχαηλίδη και σκηνοθεσία Λορέντζο Μαριάνι. Μέγαρο Μουσικής Αθηνών – Αίθουσα Α. Τριάντη, 17, 18, 19, 21, 22, 24, 25, 26/1, ώρα έναρξης: 20.00.Περισσότερες πληροφορίες θα βρείτε στο www.nationalopera.gr .

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή