ΣΤΙΛ

Μήπως τα παπούτσια σας σάς βασανίζουν;

mipos-ta-papoytsia-sas-sas-vasanizoyn-2002199

Ψηλά τακούνια
Οι ειδικοί συμβουλεύουν τις γυναίκες να φοράμε ψηλοτάκουνα παπούτσια μόνο στις νυχτερινές εξόδους τους και όχι σε καθημερινή βάση και για πολλές ώρες. Οι λόγοι είναι πολλοί. Τα ψηλά τακούνια προκαλούν φλεγμονές και πόνο κάτω από το πέλμα, κότσια, γαμψά δάχτυλα, ακόμα και διαστρέμματα.

Flats
Τα τελείως ίσια παπούτσια δεν μας δημιουργούν ιδιαίτερα προβλήματα εφόσον τα έχουμε συνηθίσει. Αν όμως τα πόδια μας έχουν συνηθίσει στα τακούνια, οι μύες δεν μπορούν να προσαρμοστούν από την μια μέρα στην άλλη με συνέπεια να προκαλείται έντονος πόνος στο πέλμα ή ακόμα και τενοντίτιδα του αχιλλείου.

Μυτερά και στενά
Είναι τα πιο ακατάλληλα παπούτσια διότι παγιδεύουν το πόδι σ΄ένα σχήμα που διαφέρει από το δικό του με αποτέλεσμα να δημιουργούνται ανατομικές ανωμαλίες. Προκαλούν κότσια, γαμψοδαχτυλικές αγκυλώσεις, κάλους πάνω στα δάκτυλα.

Το σωστό νούμερο
Οταν τα παπούτσια που μας αρέσουν δεν υπάρχουν στο νούμερό μας, συχνά καταφεύγουμε στη λύση του λίγο μικρότερο ή λίγο μεγαλύτερο. Και οι δύο επιλογές είναι λάθος Το μεγαλύτερο νούμερο προκαλεί τριβές στο πόδι κατά το περπάτημα ενώ το μικρότερο ασκεί πιέσεις που προκαλούν τριβές στα μεσοδάκτυλα.

Παπούτσι για το πόδι σου
Τα παπούτσια που φοράμε καθημερινά θα πρέπει:
Να  «συμφωνούν» με το σχήμα ποδιού μας. Να είναι δηλαδή τετραγωνισμένα ή στρογγυλά μπροστά.
Να είναι φτιαγμένα από  καλό υλικό. Για τους ειδικούς, το ιδανικό υλικό είναι το γνήσιο δέρμα. Τα παπούτσια από πλαστικό δημιουργούν μυκητιάσεις και άλλα δερματικά προβλήματα.
Να έχουν σταθερή σόλα.
Να έχουν τακούνι ύψους 3-4 πόντων, το οποίο βοηθάει στη σωστή λειτουργία του ποδιού και στη στήριξη της μέσης.