ΣΤΙΛ

Η κολεξιόν JomonJomon του Ryonosuke Okazaki

i-kolexion-jomonjomon-toy-ryonosuke-okazaki

Φανερές είναι οι αναφορές των κρεασιόν που παρουσίασε ο Ιάπωνας σχεδιαστής μόδας Ryonosuke Okazaki στην κεραμουργία της περιόδου Jōmon και στη θρησκεία Shinto. Την κολεξιόν JomonJomon o Okazaki παρουσίασε ως τη διπλωματική του στο Tokyo University of Arts και εκτίθεται πλέον στο University Arts Museum του πανεπιστημίου, έχοντας λάβει το πρώτο βραβείο.

Την περίοδο Jōmon, η οποία πιστεύεται ότι διήρκησε από το 10.500 πΧ ως το 300 πΧ, οι κεραμουργοί πίεζαν σχοινιά και κουλούρες στην υγρή άργιλο για να δημιουργήσουν περίτεχνα σχέδια διακοσμώντας τα αγγεία. «Η διακόσμηση και τα μοντέλα της κεραμουργίας αυτής της περιόδου σχεδιάζονταν για ευχές για ζωή» εξήγησε, μιλώντας στο Dezeen, ο Okazaki. «Η κολεξιόν σχεδιάστηκε με ευχές για ζωή σήμερα, εμπνευσμένη από τις διακοσμήσεις και τα γλυπτά από την περίοδο Jōmon ως το σύγχρονο Shinto».

i-kolexion-jomonjomon-toy-ryonosuke-okazaki0

Τα υλικά για την κολεξιόν ήταν πολυέστερ, βαμβάκι και πλεκτό καναλέ ύφασμα· τα βασικά χρώματα ήταν κόκκινο, μπλε, μαύρο και λευκό. Οι γλυπτές μορφές των κρεασιόν δημιουργήθηκαν συνδυάζοντας και ντραπάροντας υφάσματα σε γεωμετρικά μοτίβα και σχήματα. «Προσπάθησα να το κάνω ποπ και πολύχρωμο καθώς χρησιμοποιούσα σύγχρονα υλικά, για να εκφράσω με σύγχρονο τρόπο τα μοντέλα της κεραμουργίας της περιόδου Jōmon και του Shinto, που είναι γήινα» διευκρίνισε ο σχεδιαστής.

Παραλλήλισε επίσης την περίοδο Jōmon με τη σημερινή περίοδο που ζούμε μεσούσης πανδημίας. «Η COVID-19, που σήμερα κυριαρχεί σε όλον τον κόσμο, μας κάνει να έχουμε συνείδηση του “θανάτου” με έναν πιο κοντινό τρόπο απ’ ό,τι στο παρελθόν. Οι μέρες της ζωής μας σήμερα, με τη φυσική απειλή του αόρατου άγνωστου ιού πρέπει να είναι απολύτως παρόμοιες με τη ζωή την περίοδο Jōmon, με την ακαταμάχητη απειλή της φύσης» είπε. Η κεραμουργία αυτής της περιόδου χρησιμοποιείτο ως δίαυλος αφενός των ελπίδων για τη ζωή και αφετέρου, των φόβων του θανάτου και αυτή την ιδέα οραματίστηκε εκ νέου για την κολεξιόν του ο Okazaki. Όπως υπογραμμίζει ο ίδιος, στόχος της κολεξιόν είναι να επιτρέψει στον κόσμο να νιώσει την ύπαρξη του θείου και για αυτόν τον λόγο στο άλμπουμ φωτογραφιών τα μοντέλα φορούν τις κρεασιόν όντας πάνω σε βάθρα, σε μια ευθεία αναφορά σε τελετή λατρείας του θείου.