Το ιαπωνικό φθινόπωρο
του Giorgio Armani
ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ PRèT-â-PORTER, Η
ΥΨΗΛΗ ΡΑΠΤΙΚΗ ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ «ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΧΩΡΙΣΤΑ», ΟΠΟΥ ΟΙ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΕΥΑΙΣΘΗΣΙΕΣ ΔΕΝ ΕΙΧΑΝ ΘΕΣΗ. ΓΙ’ ΑΥΤΟ, Η ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ
ΤΟΥ GIORGIO ARMANI ΝΑ ΑΦΙΕΡΩΣΕΙ ΤΗΝ ΝΕΑ ΚΟΛΕΞΙΟΝ PRIVé ΣΤΗΝ
ΙΑΠΩΝΙΑ, ΕΔΩΣΕ ΛΑΒΗ ΓΙΑ ΣΚΕΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ
Τετάρτη 6 Ιουλίου 2011
Οτι όλα τα μεγάλα ονόματα από το χώρο της μόδας προσβλέπουν στην
ασιατική αγορά για την μελλοντική τους ανάπτυξη, είναι γνωστό. Από
τα πατρόν των ρούχων ως τους ισολογισμούς, το φλερτ των μεγάλων
-και λιγότερο μεγάλων- οίκων με την Απω Ανατολή είναι εντατικό και
διαρκές. Εξού και ο αντίκτυπος των φυσικών καταστροφών που έπληξαν
φέτος την Ιαπωνία, στον κόσμο της μόδας. Αντίκτυπο που μεταφράστηκε
σε φιλανθρωπικές χειρονομίες -επώνυμα T-shirts, αρώματα και
αξεσουάρ «κινήθηκαν» διαδικτυακά για την οικονομική ενίσχυση των
πληγέντων- και άδεια ταμεία.Ομως, η μόδα είναι μία βιομηχανία με
στεγανά. Στον πλανήτη του prèt-â-porter, η επίδειξη κοινωνικής
ευαισθησίας είναι πλέον επιβεβλημένη. Το ίδιο δεν ισχύει για την
κλειστή λέσχη της υψηλής ραπτικής. Στον εβένινο πύργο της,που
προστατεύεται από τους αυστηρούς κανονισμούς του Chambre syndicale
de la haute couture (του επιμελητηρίου της υψηλής ραπτικής),
σεισμοί, τσουνάμι και υποτιμήσεις νομισμάτων δεν έχουν θέση.«Φόρος
τιμής στην Ιαπωνία» είναι ο τίτλος της νέας κολεξιόν υψηλής
ραπτικής Armani Privé που παρουσιάστηκε χθες στο Παρίσι στο πλαίσιο
της εβδομάδας μόδας για το φθινόπωρο και το χειμώνα 2011-2012. Σε
ένα σκηνικό ακραία μινιμαλιστικό, ο Ιταλός μετρ παρουσίασε
δημιουργίες εμπνευσμένες από τις παραδοσιακές ενδυμασίες που
φορούσαν οι γκέισες: Ζώνες όμπι κοσμούν αυστηρά κοστούμια, φλοράλ
υφάσματα επενδύουν εσωτερικά τις τσέπες, πανωφόρια δανείζονται
στοιχεία από τα κιμονό.Η υποδοχή που επιφύλαξε ο Τύπος στην συλλογή
ήταν εντυπωσιακή. Και παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι
δημοσιογράφοι επισήμαναν την οικονομική παράμετρο της κίνησης, τα
σχόλια ήταν θετικά. Το ερώτημα βέβαια παραμένει: Πως θα
ανταποκριθούν οι πελάτισσες της υψηλής ραπτικής σε μια τέτοια
ενέργεια; Διότι, η υψηλή ραπτική είναι ο μόνος κλάδος της μόδας,
όπου το μάρκετινγκ και η διακηρύξεις κοινωνικής, εταιρικής ευθύνης
δεν έχουν πέραση μέχρι στιγμής.