Η μόδα μαθαίνει την τέχνη του κινηματογράφου

Η μόδα μαθαίνει την τέχνη του κινηματογράφου

1' 58" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η μόδα μαθαίνει την τέχνη του

κινηματογράφου

Η ΜΑΡΩ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΔΙΠΑΣΤΩΝΕΙ ΟΤΙ

Η ΜΟΔΑ ΚΑΙ Ο ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΦΛΕΡΤΑΡΟΥΝ ΠΟΛΥ ΚΟΜΨΑ

Παρασκευή 20 Δεκεμβρίου 2013

Λένε ότι στις μέρες μας, αντί η τέχνη να προωθεί την κατανάλωση,

τα καταναλωτικά προϊόντα τροφοδοτούν την τέχνη. Αφορμή για τις

σκέψεις αυτή είναι ο τρόπος με τον οποίο η μόδα τρέφει και τρέφεται

από/με τον κινηματογράφο. Εξηγούμαι: Τα μικρού μήκους φιλμ που

μεγάλοι οίκοι μόδας αναθέτουν σε σκηνοθέτες με σκοπό να «μιλήσουν»

με τη δική τους γλώσσα για τα προϊόντα τους γίνονται όλο και

καλύτερα. Και επίσης όλο και πιο υπαινικτικά ως προς τον εμπορικό

τους χαρακτήρα.

Πρώτο παράδειγμα το χαριτωμένο ταινιάκι «Made in England» της

στιλίστριας Κέιτι Ινγκλαντ, γνωστής ήδη για τις συνεργασίες της με

τον Αλεξάντερ Μακ Κουίν, τον Τομ Φορντ και την Κέιτ Μος για το

Topshop. Η ανάθεση έγινε από την αγγλική αυτοκινητοβιομηχανία

Vauxhall, και μολονότι το όχημα που οδηγεί ο νεαρός πρωταγωνιστής

αποτελεί μόνον την πρόφαση αυτής της δημιουργίας, το καλλιτεχνικό

αποτέλεσμα τιμά απολύτως την εταιρεία. Αλλωστε, σκοπός του «Made in

England» ήταν να μιλήσει για την νεανική αγγλική κουλτούρα κι αυτό

το πετυχαίνει απόλυτα εικονογραφώντας την περιπετειώδη βόλτα μιας

γοητευτικής παρέας αγοριών και κοριτσιών λίγο πριν ξεκινήσει το

βραδινό clubbing.

Πιο κλασικό στο είδος του αλλά εξίσου ενδιαφέρον είναι το νέο

μικρού μήκους φιλμ του οίκου Prada «Castello Cavalcanti» που φέτος

ανατέθηκε στον πολύ Γουες Αντερσον. Το περσινό αντίστοιχο φιλμ «A

Therapy» είχε σκηνοθετήσει ο Ρομάν Πολάνσκι και πρωταγωνιστούσε η

Ελενα Μπόναμ- Κάρτερ και ο Μπεν Κίνσλεϊ. Ομως φέτος τα πράγματα

προχώρησαν ένα βήμα μακρύτερα: τα ρούχα και αξεσουάρ του οίκου δεν

παίζουν κανένα ρόλο στην ταινία, δεν εμφανίζονται καν. Ο ήρωας -τον

ρόλο κρατά ο αγαπημένος ηθοποιός του Αντερσον Τζέισον Σβάρτζμαν-

είναι ένας αμερικανός οδηγός αγώνων που τρακάρει και «κολλάει»

μοιραία σε ένα ιταλικό χωριό, το οποίο αποδεικνύεται γενέτειρα της

φαμίλιας του. Ολα αυτά συμβαίνουν στα ’50s, και η ατμόσφαιρα του

φιλμ έχει το γνώριμο σουρεαλιστικό ύφος του Αντερσον και τη

κομψότητα της Prada, που περνάει ελαφριά σαν άρωμα. Αλλωστε αυτά τα

μικρά διαμαντάκια δεν επιδιώκουν να στείλουν τους καταναλωτές στα

μαγαζιά, αφού τα αγαθά που διαφημίζονται, δεν πωλούνται καν. Αν το

μέλλον του μάρκετινγκ είναι… το μη μάρκετινγκ, είναι μια συζήτηση

που αφορά τους αναλυτές τάσεων. Εμείς μένουμε στην καλλιτεχνική

απόλαυση, που γίνεται όλο και μεγαλύτερη.

 

Δείτε τα video στις διευθύνσεις:

http://www.youtube.com/watch?v=nklob1w_HTs

(Made in England) και

http://www.youtube.com/watch?v=b87B7zyucgI

(Castello Cavalcanti).

 

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή