ΣΤΙΛ

Τι φταίει, όταν, ενώ κάνεις δίαιτα, η ζυγαριά δεν δείχνει το αποτέλεσμα που θα ήθελες

ti-ftaiei-otan-eno-kaneis-diaita-i-zygaria-den-deichnei-to-apotelesma-poy-tha-itheles-2036127

Ο μεταβολισμός είναι η διαδικασία στην οποία ο οργανισμός μετατρέπει την τροφή που προσλαμβάνει σε ενέργεια, ή την αποθηκεύει με τη μορφή λίπους. Στις νεότερες ηλικίες, ο μεταβολισμός μας είναι πολύ πιο αποτελεσματικός στο να επεξεργάζεται και να χρησιμοποιεί τις θρεπτικές ουσίες που του προσφέρουμε ως ενέργεια, όμως σταδιακά οι ταχύτητές του μειώνονται.

Τι μπορείς λοιπόν να κάνεις για να επιταχύνεις το μεταβολισμό σου, ώστε να κάψεις γρηγορότερα θερμίδες και να αποφύγεις την αποθήκευσή τους ως λίπος;

Ξεκίνα, υπολογίζοντας το μεταβολισμό σου με βάση την ηλικία, το ύψος, το βάρος και τη σωματική σου δραστηριότητα. Αυτό θα σε βοηθήσει να βρεις πόσες θερμίδες πρέπει να καταναλώνεις καθημερινά για να μπορέσεις να αδυνατίσεις.

Μείωνε 100 θερμίδες κάθε μέρα. Μην κάνεις τεράστιες αλλαγές στη διατροφή σου από την αρχή. Αν θέλεις να παραμείνεις πιστή στη δίαιτά σου, φρόντιζε να την αλλάζεις σιγά σιγά και με πρόγραμμα.

Πρόσθεσε πρωτεΐνη στην καθημερινή σου διατροφή κι αυτό γιατί ο οργανισμός σου καίει τη διπλάσια ενέργεια (άρα και τις διπλάσιες θερμίδες) στην επεξεργασία των πρωτεϊνών, σε σύγκριση με εκείνη των υδατανθράκων.

Θυμήσου να τρως λίγο και συχνά. Κι όμως, αν θέλεις να αυξήσεις τον μεταβολισμό σου, πρέπει να αυξήσεις και το πόσο συχνά τρως. Σιγουρέψου πως τρως καθημερινά, τουλάχιστον 3 γεύματα και 2 υγιεινά σνακ των 250 θερμίδων.

Πίνε 3 παγωμένα ροφήματα την ημέρα, όπως κρύο καφέ ή πράσινο τσάι. Προσθέτοντας, μάλιστα, πάγο θα τονώσεις τον μεταβολισμό σου ακόμη περισσότερο, καθώς θα ενεργοποιηθεί, ώστε να διατηρήσει τη θερμοκρασία του σώματός σου σταθερή.

Ασκήσεις μικρής διάρκειας και μεγάλης απόδοσης: Δε χρειάζεται να περνάς μια και δυο ώρες «παλεύοντας» ασταμάτητα στο γυμναστήριο. Το μόνο που χρειάζεσαι είναι μερικές ολοκληρωμένες ολιγόλεπτες ασκήσεις (όπως cardio, tabata ή power yoga).

Σνακ που θα επιταχύνουν τον μεταβολισμό: Υπάρχουν μερικές τροφές που θα σε βοηθήσουν να ενεργοποιήσεις το μεταβολισμό σου φυσικά, όπως φιστίκια Αιγίνης, αποξηραμένα βερίκοκα, εσπεριδοειδή, μούρα, δημητριακά υψηλά σε φυτικές ίνες, σκόρδο, σολομός, σπόροι chia, γιαούρτι, αυγά, σπανάκι κακάο, αμύγδαλα, καρύδα, αλλά και ο σκέτος καφές.

Επιμέλεια: Μαριλίνα Μπακούρη