ΣΤΙΛ

5 τρόποι για να τονώσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα

5-tropoi-gia-na-tonosete-to-anosopoiitiko-sas-systima-2070112

Ένας ενήλικας υπολογίζεται ότι θα αντιμετωπίσει κάποιο κοινό κρυολόγημα με βήχα ή βουλωμένη μύτη, δύο με τρεις φορές τον χρόνο. Εάν προσπαθείτε να ‘προλάβετε’ κάποιο κρύωμα είτε παίρνοντας συμπληρώματα βιταμινών ή ακολουθώντας γιατροσόφια, καλό είναι να ξέρετε ότι τέτοιες μέθοδοι πρόληψης όχι μόνο δεν υποστηρίζονται επιστημονικά αλλά και πως από τη στιγμή που σας προσβάλει κάποιος ιός, τίποτα δεν θα τον εμποδίσει από το να ‘κάνει τον κύκλο’ του. Το μόνο που μπορείτε να κάνετε για να μην μείνετε ‘εκτός’ για μια εβδομάδα είναι να τονώσετε το ανοσοποιητικό σας σύστημα με τους παρακάτω απλούς τρόπους:

1. Κοιμηθείτε: Μπορεί κάποιες έρευνες να έχουν δείξει ότι ο ύπνος αυξάνει τις αντιφλεγμονώδεις κυτοκίνες που μειώνουν την ικανότητά μας να καταπολεμήσουμε τα κρυολογήματα, όμως είναι γεγονός ότι η έλλειψη ύπνου εξασθενεί το ανοσοποιητικό.

2. Σωστή διατροφή: Λαχανικά, φρούτα και τρόφιμα ολικής άλεσης περιέχουν μεγάλες ποσότητες αντιοξειδωτικών που ανανεώνουν τα κύτταρα και τονώνουν το ανοσοποιητικό μας σύστημα.

3. Μανιτάρια: Τα μανιτάρια και συγκεκριμένα τα μανιτάρια σιτάκε (ή λεντινούλα) καταπολεμούν τις μολύνσεις και τα κρυολογήματα, για αυτό κατέχουν σημαντική θέση στην κινεζική ιατρική. Μπορείτε να τα καταναλώνετε μαζί με τη σαλάτα σας ή με πατάτες!

4. Μειώστε το άγχος: Όπως και η έλλειψη του ύπνου έτσι και το άγχος απελευθερώνει ορμόνες που μειώνουν την δημιουργία λευκών αιμοσφαιρίων που είναι σημαντικά για την καταπολέμηση των ιών.

5. Ενυδάτωση: Οι σούπες, το τσάι και τα ζεστά ροφήματα μπορούν να σας ανακουφίσουν όταν έχετε πονόλαιμο ενώ το νερό και η σωστή ενυδάτωση βοηθά τον οργανισμό σας να καταπολεμήσετε τις ιώσεις.