Claus Sendlinger: Επάγγελμα Ευζωία

4' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ως εμπνευστής του δικτύου Design Hotels, ο Claus Sendlinger γυρίζει τον πλανήτη συλλέγοντας ξεχωριστές ταξιδιωτικές εμπειρίες. Ο τρόπος που απολαμβάνει τη ζωή είναι ίσως η καλύτερη διαφήμιση για τα ξενοδοχεία που εκπροσωπεί.

 H συζήτηση με τον ιδρυτή και διευθύνοντα σύμβουλο των Design Hotels κλείνει με μια ενθουσιώδη δήλωση: «Λατρεύω τις γυναίκες! Και, δόξα τω Θεώ, αποτελούν ένα πολύ σημαντικό μέρος της πελατείας μας. Νομίζω έχουν συμβάλει πολύ στη διεύρυνση του κοινού στο οποίο απευθυνόμαστε». Βρισκόμαστε φυσικά σε ένα από τα ξενοδοχεία που έχουν κατακτήσει τη σχετική διαπίστευση, το New Hotel στην Αθήνα. Το ίδιο πρωί, ο Claus Sendlinger ήταν ένας από τους καλεσμένους ομιλητές στην έκθεση 100% Hotel Show, κάτι που δεν φαίνεται να τον εμπόδισε να ξενυχτίσει το προηγούμενο βράδυ. «Πήγαμε σε τρία διαφορετικά μαγαζιά», λέει. «Ένα με μουσική RnB, ένα με κακή house κι ένα με ελληνικά, εδώ δίπλα, όπου όλοι τραγουδούσαν – απίστευτο! Παρατήρησα μια ομοιομορφία στο ντύσιμο του κόσμου, πολλές κοπέλες με ισιωμένα μαλλιά και μαύρα κολάν. Προφανώς και τα τρία μέρη ήταν αρκετά του συρμού, γι’ αυτό και σήμερα το βράδυ θα ήθελα να κινηθούμε αλλού, να δω κάτι διαφορετικό, πιο ψαγμένο». Περισσότερο από διασκέδαση, καταλαβαίνω πως είναι μια διερευνητική περιέργεια που χρησιμεύει εντέλει ως εργαλείο δουλειάς. «Κάτι όλο και πιο σημαντικό για τα ξενοδοχεία μας είναι να λειτουργούν ως κομβικά σημεία απ’ όπου οι επισκέπτες μπορούν να γνωρίσουν ένα μέρος», εξηγεί. «Να μάθουν πού μπορούνε να πάνε, εστιατόρια, μπαρ, εμπορικά καταστήματα, εργαστήρια – οπότε το ξενοδοχείο καλείται πλέον να κάνει προτάσεις που να ταιριάζουν με τη φιλοσοφία του».

Claus Sendlinger: Επάγγελμα Ευζωία-1

San Georgio, Μύκονος

 

Στα 51 του σήμερα, ο Sendlinger είναι ένας από τους ανθρώπους που κατάφεραν να κάνουν επάγγελμα ό,τι απολαμβάνουν: «Τα τελευταία 25 χρόνια δεν έχει υπάρξει σχεδόν ούτε μια μέρα που να ξύπνησα λέγοντας “Ωχ, πρέπει να πάω στη δουλειά”. Σπούδασα επικοινωνία και ξεκίνησα με ένα μικρό πρακτορείο προώθησης εκδηλώσεων, που ήταν το πάθος μου. Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του ’80 και συναναστρεφόμουν πολλούς DJs, οι οποίοι έβρισκαν τα ξενοδο χεία των μεγάλων αλυσίδων πολύ βαρετά, και τα παραδοσιακά ξενοδοχεία πολύ παραδοσιακά. Τότε περίπου εμφανίστηκαν τα πρώτα σύγχρονα ή boutique hotels, και σκέφτηκα ότι ήταν ένα πρόσφορο κομμάτι της αγοράς. Χρειάστηκε περίπου μία τετραετία μέχρι να καταλήξω στο κατάλληλο επιχειρηματικό μοντέλο, και το 1993 ίδρυσα το δίκτυο των Design Hotels. Τότε περιλάμβανε μόνο 10 μικρά ανεξάρτητα ξενοδοχεία, σήμερα εκπροσωπούμε περισσότερα από 270, σε 55 χώρες του κόσμου. Τα τελευταία χρόνια, λαμβάνουμε ετησίως περίπου 300 με 400 αιτήσεις για νέα μέλη, από τις οποίες δεχόμαστε 30 με 40».

Claus Sendlinger: Επάγγελμα Ευζωία-2

PalazzinaG,  Βενετία

 

Τα ξενοδοχεία που εντάσσονται στο δίκτυο έχουν να επιλέξουν από μια σειρά προγραμμάτων και υπηρεσιών, όπως brand management, δημόσιες σχέσεις, marketing και διαχείριση κρατήσεων, με συμβάσεις συνεργασίας πενταετούς διάρκειας. Για τους ξενοδόχους -υπάρχοντες ή επίδοξους- θεωρείται ένας σίγουρος τρόπος να προσεγγίσουν το κατάλληλο κοινό. Για τους πελάτες, μια εγγύηση ότι τα συνεργαζόμενα ξενοδοχεία θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες τους για κάτι ιδιαίτερο. «Πριν από είκοσι χρόνια, έφτανε να αναθέσεις τη σχεδίαση στον Philippe Starck», λέει ο Sendlinger. «Τώρα πια όχι. Οι καταναλωτές είναι πιο καλλιεργημένοι και συνειδητοποιημένοι, με πρόσβαση σε κάθε είδους πληροφόρηση μέσα από το internet, οπότε τα κριτήρια επιλογής των Design Hotels έχουν εξελιχθεί. Εκτός από την αρχιτεκτονική και το design, εξετάζουμε γενικά το concept κάθε ξενοδοχείου, ποια είναι η αίσθηση που αποπνέει και τι δυνατότητες προσφέρει το σημείο στο οποίο βρίσκεται, είτε πρόκειται για αστικό είτε για εξοχικό προορισμό. Ένα ζήτημα επίσης που έχει πλέον πάρα πολύ μεγάλη σημασία είναι η περιβαλλοντική ευθύνη. Γενικά, τα ξενοδοχεία που εκπροσωπούμε είναι σχετικά μικρά, και χρειάζεται ένας πραγματικά ανοιχτόμυαλος ιδιοκτήτης, ο οποίος θα επιστρατεύσει τα κατάλληλα ταλέντα για να υλοποιήσουν μια ανάλογη ιδέα και να την υποστηρίξουν σε καθημερινή βάση».

Claus Sendlinger: Επάγγελμα Ευζωία-3

Alila Villas Uluwatu, Μπαλί

 

Παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών, ο Sendlinger έχει την επαγγελματική του βάση στο Βερολίνο, ενώ ως τόπο κατοικίας έχει επιλέξει το Tulum, στο Μεξικό. «Αποφάσισα να μείνω εκεί γιατί είναι ένα μέρος πανέμορφο, που υπήρχε κίνδυνος να το καταστρέψουν», λέει. «Σκέφτηκα ότι με τη γνώση που έχω θα μπορούσα να ασκήσω επιρροή ώστε να μη συμβεί κάτι τέτοιο». Η εξαιρετική φυσική ομορφιά είναι κατά τη γνώμη του το συγκριτικό πλεονέκτημα και της Ελλάδας, και η προάσπισή της ζήτημα ζωτικής σημασίας: «Νομίζω είναι καλό ότι υπάρχουν αυστηροί περιορισμοί από την πολεοδομία και την αρχαιολογία. Μπορεί να δυσκολεύουν σε κάποιες περιπτώσεις τους επενδυτές, όμως αν δεν υπήρχαν το τοπίο θα είχε αλλοιωθεί δραματικά». Με την πεμπτουσία της δουλειάς του να είναι η πρόβλεψη των μελλοντικών τάσεων, ο Sendlinger εστιάζει πλέον στα «πέντε επίπεδα πολυτέλειας», ένα μοντέλο που αποτελεί χρήσιμο εργαλείο για τη σχεδίαση στρατηγικής και σε επίπεδο φιλοξενίας: «Ο ορισμός της πολυτέλειας την τελευταία δεκαετία έχει αλλάξει άρδην. Το πρώτο στάδιο ήταν η κλασική πολυτέλεια. Το δεύτερο, η αναζήτηση του πιο εκλεπτυσμένου από πλευράς χειροτεχνίας και αποκλειστικότητας. Το τρίτο υπερβαίνει το προϊόν καθαυτό και περιλαμβάνει την εμπειρία που χτίζεται γύρω του. Το τέταρτο αφορά την αειφορία σε σχέση όχι μόνο με το περιβάλλον, αλλά και με τους εργαζόμενους μιας εταιρίας και με την ευρύτερη κοινότητα. Το πέμπτο αφορά ένα διανοητικό επίπεδο, την ανάγκη να ανακαλύπτει κανείς τον εαυτό του συναισθηματικά και ψυχικά. Πολυτέλεια είναι η ελευθερία να επιλέγεις, να έχεις την πληροφόρηση και τους πόρους που απαιτούνται για να βιώσεις την εμπειρία που αναζητάς. Με αυτό το μοντέλο των πέντε σημείων τεστάρουμε ό,τι προσφέρουν οι ξενοδόχοι που ζητούν τη συνεργασία μας».

 

Photo: Ιωάννα Χατζηανδρέου (This is not Another Agency*)

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή