ΣΤΙΛ

Marilyn Monroe: Η άγνωστη ιστορία που αποκαλύπτει η δημοσιογράφος Olga Franklin

spl421420_023
spl421420_022

Η Olga Franklin υπήρξε μια από τις πιο διάσημες δημοσιογράφους της αγγλικής εφημερίδας Daily Mail τη δεκαετία του ’60 που κατάφερε να ξεχωρίσει σε έναν ανδροκρατούμενο χώρο καλύπτοντας ρεπορτάζ για τη βασιλική οικογένεια, πολιτικούς αλλά και διάσημους σταρ της εποχής. Τα προσωπικά γράμματά της στην αδερφή της που είδαν το φως της δημοσιότητας πρόσφατα, αποκαλύπτουν πληροφορίες για τους διάσημους της εποχής που δεν είχαν δημοσιευτεί ποτέ. Γραμμένα με χιούμορ και πικάντικες λεπτομέρειες, τα γράμματα της Franklin  αναφέρονται στους Beatles, την Marilyn Monroe, τον Winston Churchill αλλά και τον πρίγκιπα Φίλιππο.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει το γράμμα που αφορά στην επίσκεψη της Marilyn στο Λονδίνο για την προώθηση της ταινίας ‘The Prince And The Showgirl’ με πρωταγωνιστή τον Laurence Olivier. Η αμερικανίδα σταρ έφτασε στην Αγγλία συνοδευόμενη από τον σύζυγό της Arthur Miller και όπως αναφέρει η Franklin, έδειξε ένα διαφορετικό πρόσωπο από αυτό που είχαν συνηθίσει οι fans της. Μάλιστα αναφέρει πως η Monroe είχε δύο πρόσωπα: Ήταν μια λαμπερή σταρ αλλά και μια απλή γυναίκα με ψεγάδια στην εμφάνισή της, λίγα μαλλιά  και απεριποίητη.

«Η Marilyn έφτασε μαζί με τον σύζυγό της Arthur Miller αυτή την εβδομάδα και είναι εκπληκτική. Είναι μια γυναίκα με δύο πρόσωπα», αναφέρει η Olga στην αρχή του γράμματός της και συνεχίζει: «Ίσως να είμαστε όλες έτσι. Απλά στη δική της περίπτωση, τα δύο πρόσωπά της είναι ιδιαίτερα αντικρουόμενα». Η Franklin αποκάλυψε στην αδερφή της πως η εξωτερική εμφάνιση της εκθαμβωτικής σταρ δεν ήταν αυτή που περίμενε: «Η πρώτη της εμφάνιση ήταν με ένα μπουφάν που κάλυπτε το πρόσωπό της, ξέρεις όπως βάζουν τους εγκληματίες μέσα στο δικαστήριο, προκειμένου να αποφύγει τις κάμερες. Όταν μπήκε μέσα, έβγαλαν το παλτό και ήταν ασφαλής αφού κανείς δεν μπορούσε να αναγνωρίσει ότι αυτή ήταν η μεγάλη σταρ. Είναι εύκολο να καταλάβει κανείς γιατί είναι πάντα αργοπορημένη στις εμφανίσεις της. Το μακιγιάζ της και το χτένισμα που κάνει πρέπει να παίρνει πολλή ώρα!».

Όπως τονίζει η Franklin, η Marilyn έμοιαζε «με αυτά τα κορίτσια που δούλευαν στις παλιές ABC καφετέριες πριν τον πόλεμο, με το λευκό, εξαντλημένο πρόσωπο και τα ιδρωμένα και ταλαιπωρημένα μαλλιά από τις συχνές βαφές». Η δημοσιογράφος αναφέρει ότι κατάφερε να παρατηρήσει την Marilyn καλύτερα, όταν ο καμεραμάν της ζήτησε να ανέβει σε ένα ψηλό σημείο για να κρατήσει το φως: «Έβλεπα την διάσημη ξανθιά από ψηλά και το κεφάλι της ήταν εμφανώς φαλακρό, με το ροζ δέρμα του κεφαλιού της να διακρίνεται ανάμεσα από τις αραιές τρίχες της».

Δεν ήταν όμως μόνο αυτή η πλευρά της Marilyn που κατάφερε να δει η Franklin. Λίγες μέρες αργότερα, την συνάντησε σε μια επίσημη εμφάνισή της στο κινηματογραφικό στούντιο μαζί με τον Miller: «Ήταν εκθαμβωτική. Η σερβιτόρα του ABC με την αδιάφορη εμφάνιση είχε εξαφανιστεί. Τα μαλλιά της έμοιαζαν φρεσκολουσμένα και πλούσια, πιασμένα σε ένα όμορφο σινιόν. Το πρόσωπό της ήταν μεταμορφωμένο. Δεν ήταν απλά όμορφο, ήταν λαμπερό και γοητευτικό. Έμοιαζε ψηλή, αδύνατη και εύθραυστη με ένα όμορφο σύνολο που έκρυβε κάθε ίχνος αισθησιασμού». Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η δημοσιογράφος στο γράμμα της, η Marilyn «ήταν ένα έργο τέχνης, ένα ζωντανό εγκώμιο στις αισθητικούς και στους κομμωτές. Κάτω από τα φώτα δεν υπήρχε ούτε μια τρίχα σε λάθος θέση. Εκτός από τον κύριο Miller που έμοιαζε να μην έχει θέση εκεί». Το συμπέρασμα της Franklin για την μεγάλη μεταμόρφωση της Marilyn  ήταν αποκαλυπτικό: «Φαντάζομαι πως όλη αυτή η συλλογική προσπάθεια, σημάνει και τη διαφορά ανάμεσα στους Ευρωπαίους καλλιτέχνες και τους Αμερικάνους. Οι τελευταίοι είναι σχεδόν το αποτέλεσμα μιας συλλογικής δουλειάς, ενώ οι δικοί μας είναι ‘ατομικά’ προϊόντα, αυτοδημιούργητοι. Πιστεύω ότι ακριβώς για αυτό το λόγο τα ‘ευρωπαϊκά προϊόντα’ είναι ανώτερα».