Global Kids Fashion Week
ΔΥΟ ΗΜΕΡΕΣ ΔΙΗΡΚΕΣΕ Η ΠΡΩΤΗ
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟ ΛΟΝΔΙΝΟ ΚΑΙ, ΟΠΩΣ ΗΤΑΝ ΦΥΣΙΚΟ, ΔΕΝ
ΕΛΕΙΨΑΝ ΟΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ
Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013
Τα παιδικά ρούχα και αξεσουάρ αποφέρουν σημαντικό μέρος των
εσόδων των οίκων μόδας που έσκυψαν με «συμπάθεια» πάνω από τους
στυλιστικούς προβληματισμούς των πελατών σχολικής και προσχολικής
ηλικίας. Ομως, στα μάτια των επίσημων φορέων παιδική μόδα μέχρι
τώρα δεν υπήρχε. Η αναγνώρισή της προσέκρουε σε έναν τοίχο από
προκαταλήψεις αναφορικά με την «εμπορευματοποίηση» της παιδικής
ηλικίας.
Ομως, η διοργάνωση της πρώτης εβδομάδας παιδικής μόδας στο
Λονδίνο (Global Kids Fashion Week) έρχεται να ανατρέψει το σκηνικό.
Η εβδομάδα -διάρκειας 2 ημερών- πραγματοποιήθηκε στις 19 και 20
Μαρτίου και προσπάθησε να συνδυάσει τον εμπορικό με τον
φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Τα shows των brands Paul Smith Junior,
Chloé, Little Marc Jacobs, Diesel προσέλκυσαν αγοραστές από όλο τον
κόμσο, ρίχνοντας -ευπρόσδεκτο- νερό στον μύλο της οικονομικής ζωής
του Λονδίνου όμως δεν έλειψαν και τα επικριτικά σχόλια. Πιο
ευθύβολο απ΄όλα ήταν εκείνο της Βανέσα Φρίντμαν στους Financial
Times: «Τα παιδιά είναι ήδη εκτεθειμένα στους “κινδύνους” του
μάρκετινγκ από τον Disney ως τα McDonald’s. Είναι το μέσο (η
πασαρέλα) το οποίο είναι λάθος. Οι ενήλικες αντιλαμβάνονται ότι η
πασαρέλα τους παρέχει διαφορετικές βερσιόν του εαυτού τους για να
διαλέξουν. Τα παιδιά ωστόσο έχουν ανάγκη από “χώρο” για να
ανακαλύψουν ποια είναι». Με άλλα λόγια δεν είναι η αθωότητά τους
που διακυβεύεται αλλά η δυνατότητά τους να διαμορφώσουν ελεύθερα τη
δική τους προσωπικότητα.