Alessandra Facchinetti

5' 3" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αυτές τις μέρες, η Alessandra Facchinetti πρέπει να απολαμβάνει την πολύτιμη ηρεμία που διαδέχεται την παρουσίαση μιας νέας collection, αφού η επίδειξη για τη γυναικεία συλλογή Tod’s για το επόμενο καλοκαίρι ήταν προγραμματισμένη για τις 25 Σεπτεμβρίου. Όταν όμως μιλήσαμε ήταν ακόμα στη φάση της προετοιμασίας, με μια δημιουργική αγωνία μάλλον δικαιολογημένη, αν αναλογιστεί κανείς ότι από το ντεμπούτο της ως creative director του φημισμένου ιταλικού οίκου αξεσουάρ –πριν από δύο χρόνια– κλήθηκε να παρουσιάσει μια διευρυμένη συλλογή με ρούχα ready-to-wear, και το κατάφερε αποσπώντας κάθε σεζόν εξαιρετικές κριτικές. «Έχω αισθανθεί μεγάλη συγκίνηση και συνάμα μεγάλη υπερηφάνεια που οι collections μου έτυχαν τόσο θερμής υποδοχής, αλλά εξακολουθώ να έχω άγχος όταν έρχεται η ώρα για μια επίδειξη και ανυπομονώ να τελειώσει ώστε να μπορέσω να χαλαρώσω και να ξεκουραστώ για μερικές μέρες», παραδέχεται. «Πίεση υπάρχει πάντα, τόσο τώρα όσο και στο παρελθόν, αλλά καταλαβαίνετε ότι είναι επίσης μια πίεση την οποία ασκώ εγώ στον εαυτό μου. Η ανάγκη και η επιθυμία μου να δημιουργήσω και να πάω ένα βήμα παραπέρα είναι που με κάνουν να συνεχίζω. Έμπνευση υπάρχει παντού,  και το να συγκαταλέγεται η Tod’s στους πιο ισχυρούς οίκους ειδών πολυτελείας στον κόσμο μου δίνει κίνητρο».  

Alessandra Facchinetti-1
Alessandra Facchinetti-2
Alessandra Facchinetti-3

Το πρότυπο της γυναίκας στην οποία απευθύνεται είναι σαφές: «Η γυναίκα Tod’s είναι οποιασδήποτε ηλικίας, αλλά πάντως κατασταλαγμένη. Ξέρει τι είναι σημαντικό, όπως ξέρει τι είναι όμορφο και τι έχει αξία. Παραμένει κλασική και κομψή στον πολυάσχολο τρόπο ζωής της και χρειάζεται μια γκαρνταρόμπα που να ταιριάζει στις δραστηριότητές της και όχι το αντίστροφο – κι αυτό είναι κάτι που συμμερίζομαι απόλυτα. Είναι μια γυναίκα που νιώθει άνετα σε κάθε περίσταση και που εκτιμά την κομψότητα, την ποιότητα και τη θηλυκότητα χωρίς υπερβολές». Τα στοιχεία αυτά είναι εμφανή στη συλλογή Φθινόπωρο-Χειμώνας 2015-16, η οποία όπως λέει συνδυάζει την υψηλή ποιότητα ραφής με μια διάθεση σπορτίφ: «Τα κυρίαρχα θέματα κινούνται γύρω από τον κοσμοπολίτικο χώρο του σκι, το εκλεπτυσμένο αθλητικό στυλ και ανατρεπτικές μεταλλικές λεπτομέρειες με γεωμετρικά σχήματα που φωτίζουν τα αξεσουάρ. Όλη αυτή η διάθεση της σπορτίφ πολυτέλειας εκφράζεται επίσης μέσα από μια παλέτα που κινείται ως επί το πλείστον σε μονοχρωμίες, με καμηλό αποχρώσεις και αναλαμπές έντονου κόκκινου. Ένα βασικό στοιχείο που διατρέχει τη συλλογή είναι οι δερμάτινες πλέξεις, σαν εξώραφα. Σε δέρμα ή σε λουστρίνι, οι ραφές μεταφέρονται από τις τσάντες στα υφάσματα και αφήνουν το στίγμα τους στα πανωφόρια. Μεταχειριζόμαστε το δέρμα σαν ένα πολύτιμο ύφασμα και οι πλέξεις με δερμάτινα κορδόνια συνιστούν μια τολμηρή στυλιστική δήλωση, η οποία ενσωματώνει την κατασκευαστική δεξιοτεχνία και την επιδίωξη της τελειότητας που χαρακτηρίζει το Made in Italy. Επίσης, ένθετα κομμάτια δέρματος παραπέμπουν σε μια αποσυναρμολογημένη γεωμετρία, ενώ τα εμπριμέ και τα δερμάτινα απηχούν την αισθητική του σχεδιαστικού κινήματος Memphis. Χαρακτηριστικό γραφικό μοτίβο της σεζόν, οι γραμμικές εκλάμψεις έντονων χρωμάτων ανάμεσα σε ασύμμετρους πολύχρωμους ρόμβους». Το δέρμα βέβαια έχει και θα έχει πρωταγωνιστικό ρόλο γιατί «είναι αδιαμφισβήτητα μέρος του DNA του οίκου Tod’s και είναι πολύ ενδιαφέρον και προκλητικό να δουλεύεις με ένα τόσο ιδιαίτερο και πολύτιμο υλικό, κάνοντάς το να μοιάζει σαν βαμβάκι».  

Alessandra Facchinetti-4

Γεννημένη το 1972 στο Μπέργκαμο της Ιταλίας, η Facchinetti δεν μιλάει πολύ για τον εαυτό της. «∆εν είμαι η πιο κατάλληλη να το κάνω, θα έπρεπε να ρωτήσετε κάποιον άλλο», εξηγεί. «Μπορώ μόνο να πω ότι είμαι μια πολύ αποφασιστική γυναίκα». Εξίσου λακωνική είναι όταν τη ρωτώ ποια θεωρεί τα πιο σημαντικά επιτεύγματα στη μέχρι τώρα πορεία της: «∆εν μπορώ να ξεχωρίσω το ένα ή το άλλο, αγαπώ αυτό που κάνω και πάντα επιδιώκω το καλύτερο. Όσον αφορά την εμπειρία μου με τον οίκο Tod’s, ήταν πολύ τιμητικό ότι ο κύριος Della Valle με προσέγγισε για τη θέση του creative director». Από τη στιγμή όμως που αρχίζει να μιλάει για τον τρόπο δουλειάς της, δεν φείδεται  λέξεων: «Κάνω εκτεταμένη έρευνα και μελετάω σε βάθος τα αρχεία του οίκου Tod’s, ώστε να εισχωρήσω στον κόσμο της φίρμας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Αυτή είναι πάντα η αφετηρία μου και προσθέτω πινελιές από ιταλικά έργα μοντέρνας τέχνης, από ταξίδια, από φίλους, από μούσες – που σημαίνει ότι ο κόσμος που με περιβάλλει έρχεται να συμπληρώσει τη συλλογή που έχω στο μυαλό μου. ∆εν ξεχνώ ποτέ μα ποτέ το DNA της φίρμας, ειδικά όσον αφορά το διαχρονικό στυλ. Ξεκινάω να σχεδιάζω κάθε collection από τα πόδια προς τα πάνω, ώστε να έχω μια συνολική εικόνα, όχι μόνο των ρούχων ή των αξεσουάρ αλλά και των δύο μαζί, σε μια προσπάθεια να συνδυαστούν τέλεια. Τίποτα δεν θα είναι υπερβολικά φορτωμένο ή περίπλοκο».      

Alessandra Facchinetti-5
Alessandra Facchinetti-6
Alessandra Facchinetti-7
Alessandra Facchinetti-8
Alessandra Facchinetti-9
Alessandra Facchinetti-10
Alessandra Facchinetti-11
Alessandra Facchinetti-12

Το προσωπικό της στυλ φαίνεται να είναι ακόμα πιο λιτό. «Το ντύσιμό μου εξαρτάται από την εποχή και τη διάθεσή μου, αλλά θα με δείτε συχνά με λευκό πουκάμισο και αντρικό σμόκιν», λέει. Και, όταν ζητάω λεπτομέρειες για την καθημερινότητά της και το πώς περνάει τον ελεύθερο χρόνο της, απαντά: «Γενικά δουλεύω πολύ και με ένταση. Περνάω αρκετές ώρες με την ομάδα μου ανταλλάσσοντας ιδέες και απόψεις ώστε να φτιάξουμε την καλύτερη δυνατή συλλογή. Όταν έχω χρόνο, μου αρέσει να μαγειρεύω για να χαλαρώνω και αγαπώ τα ταξίδια, τόσο στην Ιταλία –ειδικά στην Puglia– όσο και στο εξωτερικό». Παρά τα λίγα που αφήνει να φανούν, σχηματίζω την εντύπωση ότι διάγει μια από τις πιο ήρεμες και δημιουργικές περιόδους της, με το περιβάλλον του οίκου Tod’s να έχει επιτρέψει στη δημιουργικότητά της να ανθίσει όπως δεν μπόρεσε ή ίσως δεν πρόλαβε να κάνει σε προηγούμενες συνεργασίες της. «Έχω μεγάλη ελευθερία σε ό,τι κάνω», αναγνωρίζει. «Και οι δύο πλευρές αισθανόμαστε άνετα που προσθέτουμε ready-to-wear σε έναν οίκο παγκοσμίως γνωστό για τα αξεσουάρ του». Όσο για την επιτυχία, θεωρεί ότι η κριτική αποδοχή και η εμπορικότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένες: «Αν αυτό που κάνεις αναγνωρίζεται ως επιτυχημένο, τότε καταφέρνεις να τραβήξεις την κατάλληλη προσοχή, που μπορεί να οδηγήσει τον κόσμο κατευθείαν στο κατάστημα για αγορές. Η ισορροπία είναι πάντα περίπλοκη, όμως αυτός είναι πραγματικά ο στόχος μου και δουλεύουμε πάντα σκληρά για να το πετύχουμε». Στο παγκόσμιο σύμπαν της μόδας, εντέλει, πού θα τοποθετούσε τη δουλειά που κάνει για την ιταλική φίρμα; «Εκεί που ήταν ανέκαθεν», απαντάει. «Όχι στο σύμπαν της μόδας, αλλά σε έναν κόσμο διαχρονικής πολυτέλειας που φλερτάρει με τη μόδα, αλλά το κάνει με έναν ιδιαίτερο τρόπο».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή