Zandra Rhodes: «Η μόδα έχει χάσει την επαφή της με την τέχνη»

Zandra Rhodes: «Η μόδα έχει χάσει την επαφή της με την τέχνη»

2' 24" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Η Zandra Rhodes, η διάσημη σχεδιάστρια μόδας, έχει ‘ντύσει’ την πριγκίπισσα Diana, την Lauren Bacall αλλά και τον Freddie Mercury, κομμάτια της εκθέτονται στο Costume Institute του Μητροπολιτικού Μουσείου Τέχνης της Νέας Υόρκης και εξακολουθεί να εντυπωσιάζει με τις δημιουργίες της ακόμα και τη ‘δύσκολη’ και απαιτητική γενιά του Internet και τους fashion bloggers. Το μοναδικό της στιλ, εξάλλου, δεν είναι απλά διαχρονικό αλλά είναι και αναγνωρίσιμο αφού η ίδια φροντίζει να προμοτάρει τα ρούχα και τα αξεσουάρ φορώντας τα σε κάθε δημόσια εμφάνιση.

Το χρώμα των μαλλιών της, το μακιγιάζ και τα αξεσουάρ που επιλέγει δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο look που μεταμορφώνουν τις δημιουργίες της σε μικρά έργα τέχνης. Όπως λέει η ίδια, βέβαια, ο κόσμος της μόδας έχει πλέον αλλάξει: «Είναι περισσότερο ανελέητη. Η μόδα έχει χάσει την επαφή της με την τέχνη. Αλλά αυτό δεν είναι απαραίτητα κακό, απλά είναι διαφορετικό», λέει στην πρόσφατη συνέντευξή της στο Vanity Fair. Η ίδια θεωρεί ότι το στιλ της είναι η επέκταση της δουλειάς της, η οποία δεν περιορίζεται μόνο στην μόδα αφού έχει διαπρέπει και στο design και στην δημιουργία υφασμάτων με prints. Όπως αποκάλυψε, μάλιστα, επέλεξε χρώμα για τα μαλλιά της ενώ έκανε πειράματα με βαφές για υφάσματα στο στούντιό της.

Zandra Rhodes: «Η μόδα έχει χάσει την επαφή της με την τέχνη»-1

«Η ενασχόλησή μου με τα υφάσματα χρειάζεται την ίδια δουλειά με την δημιουργία ενός πίνακα, για αυτό πιστεύω ότι μπορεί να πιστοποιηθεί ως ένα έργο τέχνης» δηλώνει για την νέα της σειρά με υφάσματα που βασίστηκε στις design δημιουργίες της. Η Rhodes χαρακτηρίζει τον εαυτό της ως μια καλλιτέχνιδα που ασχολείται με τη μόδα και τα υφάσματα για αυτό, όπως λέει, η μετάβασή της από τον σχεδιασμό ρούχων στον σχεδιασμό design αντικειμένων για το σπίτι ήταν πολύ φυσική για εκείνη: Πάντα ξεκινά με ένα σχέδιο: «Πιθανόν να σχεδιάσω ένα καινούριο λουλούδι και ενώ περπατώ με ένα φύλλο χαρτί πάνω μου και κοιτάζομαι στον καθρέφτη, σκέφτομαι εάν αυτό το λουλούδι κάνει όλα όσα θέλω να κάνει» εξηγεί τονίζοντας ότι για εκείνη έχει σημασία πως ένα σχέδιο αλληλεπιδρά με το σώμα και όχι μόνο πόσο ωραίο είναι το μοτίβο.

Η Zandra πιστεύει ότι η βιομηχανία της μόδας έχει αλλάξει πολύ από την τότε που ξεκινούσε για πρώτη φορά την καριέρα της το 1969 με «ένα μάτσο ρούχα. Πήρα τηλέφωνο τη διευθύντρια της Vogue που είδε τα ρούχα και μου είπε ότι πρέπει να τα φωτογραφήσουν». Η Diana Vreeland, που τότε ήταν αρχισυντάκτρια του περιοδικού, επιμελήθηκε την φωτογράφηση της πρώτης κολεξιόν της Zandra με κεντρικό πρόσωπο της καμπάνιας την ηθοποιό Natalie Wood.

Τα ρούχα της ήταν μοναδικά και αμέσως εντυπωσίασαν τον κόσμο της μόδας, εντούτοις σήμερα, όπως παραδέχεται, δύσκολα ένας νέος σχεδιαστής θα μπορούσε να έχει τόσο άμεση επιτυχία. «Έχω κάνει ξεχωριστά ρούχα, κάτι το οποίο σημαίνει ότι μερικές φορές όλοι τα θέλουν αλλά κάποιες φορές δεν τα θέλουν καθόλου. Πάντα ελπίζεις ως καλλιτέχνης ότι οι άνθρωποι θα θέλουν την δουλειά σου. Γιατί εάν δεν την θέλουν, ίσως να έχεις ξεγελάσει τον εαυτό σου».

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή