Άμεση πρόσβαση

1' 56" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

H μόδα είναι πάντα μπροστά. Τόσο μπροστά που, όταν για παράδειγμα ένας χειμώνας ετοιμάζεται να ρίξει αυλαία, παρουσιάζονται ήδη οι συλλογές για τον επόμενο. Αυτό το μοντέλο επιδείξεων, που υπηρετεί τη βιομηχανία της μόδας για δεκαετίες, μοιάζει να βρίσκεται σήμερα σε τέλμα, κάτι που ώθησε τον Demna Gvasalia των Vetements, τον Tom Ford, τον Tommy Hilfiger και τον Christopher Bailey του Burberry να γυρίσουν την πλάτη στα προγράμματα των καθιερωμένων Fashion Weeks και να στραφούν σε «seasonless» επιδείξεις, που θα γίνουν με την έναρξη της νέας σεζόν, και τα ρούχα θα είναι διαθέσιμα προς πώληση την επόμενη, αν όχι την ίδια μέρα του show. Μάλιστα, στο πλαίσιο καμπάνιας ο Paco Rabanne επιστράτευσε τον Patrick Demarchelier για να φωτογραφίσει μερικά looks από την τελευταία συλλογή του οίκου, τα οποία θα μπορούν να αποκτηθούν αμέσως μετά το φινάλε της επίδειξης.

Στο παρελθόν, οι επιδείξεις απευθύνονταν στους insiders – δημοσιογράφους μόδας, στυλίστες και buyers – και τα της πασαρέλας έφταναν μέσω εκείνων στον τελικό αποδέκτη, δηλαδή τους καταναλωτές, μετά από μήνες. Όταν όμως μπήκαν στο παιχνίδι τα social media, τη στιγμή του show οι καταναλωτές άρχισαν να βλέπουν μαζικά στις οθόνες των smartphones και των tablets τους εικόνες τάσεων και it κομματιών, σε ένα online virality με κακό τελικά timing. Όπως εξήγησε ο Tom Ford, «αφιερώνουμε πολλή ενέργεια και χρήματα για να διοργανώσουμε ένα event που δημιουργεί ενθουσιασμό πολύ νωρίς σε σχέση με τη στιγμή που η συλλογή είναι διαθέσιμη στον καταναλωτή».

Άμεση πρόσβαση-1

BURBERRY

Άμεση πρόσβαση-2

VETEMENTS

Άμεση πρόσβαση-3

Βίντεο-παρουσίαση της συλλογής Tom Ford S/S ’16, με πρωταγωνίστρια τη Lady Gaga. 

 

Στη διαφαινόμενη νέα τάση είχε αναφερθεί πρόσφατα η Diane von Furstenberg ως πρόεδρος του Council of Fashion Designers of America, με αφορμή την παραγγελία από πλευράς του συλλόγου σχετικής έρευνας για το μέλλον των επιδείξεων. «Σχεδιαστές, έμποροι κ.ά. παραπονιούνται για τα shows», ανέφερε σχολιάζοντας το μεγάλο χρονικό διάστημα που μεσολαβεί από την παρουσίαση ενός look στο Ιnstagram, έως τη στιγμή που μπορεί κάποιος επιτέλους να το αγοράσει. «Κάτι δεν δουλεύει πια σωστά λόγω των social media. Ο κόσμος είναι μπερδεμένος».

Η παρουσίαση των συλλογών των οίκων στην έναρξη κάθε σεζόν αλλάζει αλυσιδωτά και σε βάθος τη βιομηχανία και το εμπόριο της μόδας, με τα high street brands να έχουν περιορισμένο χρόνο για να αντλήσουν – ή και να κοπιάρουν – στοιχεία για τις συλλογές τους. Μήπως η επιστροφή της πολυφωνίας στη μόδα είναι στα σκαριά;

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή