ΣΤΙΛ

Τάμτα: «Η εξέλιξη είναι το ζητούμενο στη ζωή μου, στις προσωπικές επιλογές αλλά και στη δουλειά μου»

_ks_14561

Συμφωνεί κι εκείνη πως το κόκκινο είναι το χρώμα της. Το ξανθό τής πάει επίσης, το καστανό, χμμμμ, το γκρίζο ήταν περισσότερο «μια δοκιμή, ένα αστείο». Γελάει και τα χείλη της, που έχουν αυτό το παιδικό σχήμα – με τις άκρες που γυρίζουν μονίμως προς τα πάνω σαν να είναι ζωγραφισμένες – σηκώνονται κι άλλο. Είναι χαρούμενη, έχει μόλις τελειώσει μια πολύ επιτυχημένη σεζόν στην Αθήνα, εμφανίζεται στη Θεσσαλονίκη, στο Stage Live με την Ευρυδίκη και τον Γιώργο Σαμπάνη, σύντομα θα κυκλοφορήσει το νέο της single από τη Minos EMI (Universal group). Όσο για το Χ-Factor, που θα προβληθεί από την τηλεόραση του ΣΚΑΪ, το νέο παιχνίδι θα είναι λέει αρκετά διαφορετικό από το παλιό, με καινούριες προκλήσεις, όπως π.χ. το chair challenge, που μπορεί να ανατρέψει τα πάντα ακόμα και την τελευταία στιγμή.

Στ’ αλήθεια, όμως, τι είναι το X-Factor; Στ’ αλήθεια, μετριέται το ταλέντο; «Σε κάποια άλλα παιχνίδια, μεγαλύτερη σημασία, προτεραιότητα αν θες, έχει η φωνή. Στο X-Factor δεν ισχύει αυτό – χωρίς αυτό να σημαίνει πως μπορεί να έχεις μια μέτρια φωνή, να χορεύεις καλά και να γίνεις τραγουδιστής. Στο Χ-Factor, εκτός από τη φωνή, πρέπει επίσης και η εμφάνιση, η κίνηση, η φωτογένεια, το attitude του υποψήφιου να είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Πράγμα που – επειδή μου κάνουν συχνά αυτή την ερώτηση – δεν σχετίζεται, απαραίτητα, με τα κιλά ή το βάρος. Με εξοργίζει όταν το ακούω αυτό». Η Τάμτα δυναμική και οργισμένη. Η Τάμτα πειθαρχημένη, ήσυχη, προσγειωμένη – δύο πρόσωπα, δύο βερσιόν της ίδιας ζωής, σαν τα πόδια της να πατάνε πάντα σε δύο βάρκες. Γάμος στα 14, στη Γεωργία, παιδί, σπουδές στο Πανεπιστήμιο, διαζύγιο πριν καν κλείσει τα είκοσι. Και ύστερα, ξαφνικά, η Ελλάδα. Κι ένα talent show. Η σημερινή Τάμτα λέει πως δεν θα μπορούσε να κρίνει εύκολα την Tάμτα του Super Idol, εκείνο το 22χρονο κορίτσι με τα λίγα παραπάνω κιλά, τα καστανά μπουκλάκια και τα σπαστά ελληνικά. «Προφανώς, εμείς δεν βλέπουμε τον εαυτό μας όπως μας βλέπουν οι άλλοι». Άλλωστε, άλλαξε πολύ από τότε…

«Η εξέλιξη είναι το ζητούμενο στη ζωή μου – στις προσωπικές επιλογές αλλά και στη δουλειά μου. Δουλεύω καθημερινά πάρα πολύ, ψάχνομαι, προσπαθώ να μαθαίνω και να δοκιμάζω καινούρια πράγματα – στη μουσική, στο ντύσιμο, στην εικόνα μου. Προσπαθώ σκληρά να μην επαναλαμβάνομαι. Ξέρεις, αν παλιότερα οι γενιές άλλαζαν κάθε δέκα χρόνια, τώρα πια αλλάζουν όλα πολύ πιο γρήγορα. Στη μουσική ειδικά, λόγω της τεχνολογίας και του βομβαρδισμού των ήχων και των εικόνων, οι τάσεις έρχονται και φεύγουν σε μια νύχτα. Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, αλλά ποτέ δεν είμαι απολύτως ευχαριστημένη με ό,τι κάνω – τραγούδι, βίντεο κλιπ, performance, οτιδήποτε. Θέλω πάντα κάτι παραπάνω. Οι φίλοι μου λένε πως είμαι τελειομανής».

Μαύρο φόρεμα HOSS, Linea Imports. Pendant SWAROVSKI, Swarovski Βoutique.

Πουκαμίσα ACNE, Free Shop. Ψηλόμεσο παντελόνι CÉLINE, Luisa World. Σκουλαρίκια SWAROVSKI, Swarovski Βoutique.

Ανήκει σε μια νέα γενιά καλλιτεχνών, που πόνταραν, έπαιξαν, πειραματίστηκαν πολύ με την εικόνα τους. Κέρδισε τον τίτλο του fashion icon. Και μετά, ανακάλυψε πόσο εύθραυστη είναι η ισορροπία φωνής ­ εικόνας. «Ναι, υπήρξε κάποια στιγμή ο κίνδυνος να καπελώσει το ένα το άλλο, όμως, τελικά, αυτό δεν συνέβη. Και δισκογραφικά αν το δεις, η ποπ, που υπηρετώ, πήγαινε πάντα χέρι­χέρι, με το “φωναχτό” ή “ακραίο” styling. Κι έπειτα, ποντάρω πολύ στις live εμφανίσεις μου – νομίζω πως όποιος με έχει δει στη σκηνή ξέρει καλά πως η Τάμτα δεν είναι μόνο η fashion εικόνα της».

Έτσι κι αλλιώς, η ήσυχη ρουτίνα, η ασφάλεια, δεν υπήρξε ποτέ – ή, έστω, δεν ήταν μέχρι σήμερα – κριτήριο για τις επιλογές της. «Από μικρή, ήμουν πολύ ανεξάρτητο παιδί. Παρότι η μαμά μου ήταν πάρα πολύ προστατευτική, πήγαινα κι ερχόμουν ασυνόδευτη από το σχολείο, έκανα μόνη μου πολλές δραστηριότητες. Μετά, επειδή παντρεύτηκα πολύ μικρή, ανέλαβα από νωρίς ευθύνες. Κι αυτό αναγκαστικά σε δυναμώνει, σε κάνει να στέκεσαι γερά στα πόδια σου, να μη βασίζεσαι σε κανέναν άλλο για να τα βγάλεις πέρα. Πρέπει να είσαι δύο φορές δυνατός για το παιδί σου».

ΜΗΤΕΡΑ, ΠΑΙΔΙ, ΓΥΝΑΙΚΑ

Το πρόσωπό της αλλάζει όταν μιλάει για την κόρη της, τη μεγάλη αδυναμία της – η Άννυ της είναι πια φοιτήτρια, περπατάει στα 21. Ομολογεί διστακτικά πως ο απογαλακτισμός υπήρξε δύσκολος. «Κάθε μητέρα αγωνιά για το παιδί της, θέλει να μπορεί να ελέγχει τα πράγματα, να απομακρύνει κάθε κίνδυνο. Στην πραγματικότητα, καταπίεσα πολύ τον εαυτό μου, ώστε να καταφέρω να σκέφτομαι λογικά και να μην πνίξω την Άννυ με τις δικές μου ανησυχίες, τις ανασφάλειές μου. Δεν ξέρω αν τα κατάφερνα πάντα, αλλά… εντάξει. Όλοι οι γονείς κάνουν λάθη».

Και το παιδί που δεν πρόλαβε εκείνη να είναι, πού βρίσκεται; Τι το έκανε; «Μέσα μου είναι, πάντα ζούσε και ζει μέσα μου. Έχω κι εγώ, νομίζω, μια κρυμμένη παιδική πλευρά. Απλά δεν εκδηλώνεται πολύ συχνά». Παιδί­γυναίκα, μάνα, εργαζόμενη, ποπ ντίβα – η Τάμτα μπαινοβγαίνει διαρκώς σε «κοστούμια». Αναλαμβάνει ρόλους, τους οποίους δυσκολεύεται να παραχωρήσει στους άντρες που διεκδικούν κομμάτι της ζωής της. «Μου είναι τρομακτικά δύσκολο να το κάνω – είμαι βλέπεις πολύ καιρό μόνη μου, είμαι μαθημένη να στηρίζω τον εαυτό μου, να στηρίζονται και άλλοι πάνω μου. Από μια πλευρά, το απολαμβάνω κιόλας. Γενικά, χρειάζομαι λίγο παραπάνω χρόνο για να καταφέρω να αφεθώ, να εμπιστευτώ. Έτσι έχω συνηθίσει».

Εμπριμέ σατέν πουκαμίσα, ΥIORGOS ELEFTHERIADES. Metallic φούστα ISABEL MARANT, Luisa World. Βραχιόλια, FOLLI FOLLIE.  Βραχιόλια SWAROVSKI, Swarovski Βoutique. Καλσόν, CALZEDONIA.

Kάπα, SOTIRIS GEORGIOU. Σατέν τοπ από πιτζάμα F.R.S., Luisa World. Τοπ από μαγιό, CALZEDONIA. Παντελόνι με κεντήματα GUCCI, Luisa World. Κολιέ SWAROVSKI, Swarovski Βoutique. Πέδιλα, GIUSEPPE ZANOTTI, Καλογήρου.

«ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΩ ΣΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ»

Κι ωστόσο, η πρόσφατη σχέση της με το «χρυσό αγόρι» της δυναστείας Λάτση, τον Πάρι Κασιδόκωστα, κάνει τον Τύπο να μιλάει για τη Σταχτοπούτα της ποπ, μια βασανισμένη ηρωίδα που στο τέλος κερδίζει την καρδιά του πρίγκιπα.

«Δεν πιστεύω στα παραμύθια, σε Σταχτοπούτες και σε πρίγκιπες. Μου αρέσουν, αλλά ποτέ μου – από μικρή που τα άκουγα – δεν μπήκα σε τέτοιους ρόλους. Η αλήθεια είναι πως η ζωή μου υπήρξε δύσκολη, όμως όλα όσα έζησα δεν τα κουβαλάω μέσα μου με πόνο ή μιζέρια – το αντίθετο. Θεωρώ πως αυτά με βοήθησαν να είμαι δυνατή, να έχω ισορροπία, να έχω αρχές, να αγωνίζομαι, να προχωράω μπροστά. Δεν θα ήμουν ο ίδιος άνθρωπος χωρίς αυτά, οπότε δεν μετανιώνω για τίποτα. Έμαθα πως η ζωή μπορεί να είναι φοβερή, αλλά και ανατρεπτική, υπέροχη, απρόβλεπτη. Καλύτερη από κάθε παραμύθι».

Δυστυχώς ή ευτυχώς, απ’ αυτόν τον κανόνα δεν εξαιρείται ούτε καν το ωραιότερο, το πιο ροζ παραμύθι: ο έρωτας. «Γενικά, είμαι ρεαλίστρια, ένας άνθρωπος που δεν πιστεύει στα αιώνια πράγματα, αλλά στο σήμερα. Το μότο μου είναι “ζήσε τη στιγμή σου σήμερα, απόλαυσέ τη και βρες τη δύναμη να αντιμετωπίσεις τα δύσκολα που μπορεί να έρθουν αύριο”. Γιατί τίποτα δεν σου χαρίζεται και τίποτα δεν είναι δεδομένο».

Το μόνο σίγουρο είναι πως η Σταχτοπούτα δεν θα είχε να ανησυχεί για τους παπαράτσι. Άραγε αυτή η διαρκής παραβίαση της ιδιωτικότητάς της δεν είναι ένα είδος βίας;

«Δεν θα χρησιμοποιούσα τον όρο “βία”, είναι πάρα πολύ βαρύς, αν σκεφτείς τι είδους πραγματική βία υφίστανται καθημερινά στο κόσμο χιλιάδες, εκατομμύρια άνθρωποι – σωματική, ψυχολογική κ.λπ. Με αυτήν την προοπτική, είναι μάλλον αχαριστία να παραπονιέσαι επειδή πήγες κάπου να πιεις καφέ και είδες έναν φωτογράφο – σιγά το πράγμα! Αν “γκρινιάζω” λίγο, είναι επειδή δεν έχω συνηθίσει, ούτε επεδίωξα ποτέ μου, να προβάλλω την προσωπική μου ζωή, όπως, δυστυχώς, βλέπω να γίνεται. Δεν μου αρέσει να με βλέπω στα εξώφυλλα των περιοδικών, όταν δεν αφορά τη δουλειά μου, από την άλλη, όμως, μου είναι δύσκολο να μένω διαρκώς κλεισμένη σπίτι μου ή, εκείνη τη μία ώρα που έχω για να πάω για έναν καφέ, να οδηγώ χιλιόμετρα για να πάω σε ένα μέρος όπου δεν θα υπάρχουν φωτογράφοι. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχουν τόσο πιο πολλά και πιο σοβαρά θέματα που με απασχολούν – όπως, υποθέτω και όλο τον κόσμο – που προσπαθώ να μην πολυδίνω σημασία σ’ αυτά. Πιστεύω πως όποιος με ξέρει, έστω και λίγο, θα έχει σωστή αντίληψη για ό,τι ακούει ή βλέπει να γράφεται για μένα».

Photographer KOSTAS STAVROPOULOS (This Is Not Another Agency*) Fashion Εditor MICHAEL PANDOS

Makeup:  ANGELA PERDIKOMATI

Hair:  TOM ZOIS @This is Not Another Agency

Styling Αssistant:  MARILOU THEODORIDOU

H φωτογράφιση έγινε στο One Athens, ένα πρότυπο κτίριο κατοικιών στην καρδιά της Αθήνας, με αρχιτεκτονική μοναδικής αισθητικής, υψηλή ποιότητα κατασκευής και πρόσβαση σε μια ευρεία γκάμα υπηρεσιών και εγκαταστάσεων, όπως roof garden με θέα στην Ακρόπολη και το Λυκαβηττό, wellness centre, playroom και projection room, και υπηρεσίες concierge και security. –www.oneathens.gr