Το iPhone θεωρείται από πολλούς ως η συσκευή που δίνει στους
παρόχους κινητής τηλεφωνίας σημαντικό πλεονέκτημα απέναντι στον
ανταγωνισμό. Τον Ιούλιο, ο οικονομικός διευθυντής της Vodafone,
Άντι Χάλφορντ, παραδέχτηκε ότι η εταιρεία θα ήθελε να μπορεί να
προμηθεύσει τη συσκευή και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, εκτός από τις
11 ήδη υπάρχουσες. «Είναι ένα εξαιρετικό προϊόν και θα θέλαμε να το
παρέχουμε και σε άλλες χώρες», δήλωσε ο ίδιος.
Ωστόσο, στην έρευνα της Strand Consult, η εταιρεία αναφέρει ότι
τα μεγάλα ποσά που οι πάροχοι είναι υποχρεωμένοι να δίνουν στην
Apple και τη μεγάλη συμμετοχή της στα κέρδη από τις πωλήσεις της
συσκευής σε πολλές αγορές, την καθιστά τελικά ασύμφορη για τις
εταιρείες κινητής τηλεφωνίας. Σε όρους πωλήσεων, το iPhone αποτελεί
ένα μικρό μόνο μέρος σε παγκόσμιο επίπεδο, με τη συσκευή να έχει
πουλήσει 5,8 εκατομμύρια από το σύνολο των 268 εκατομμυρίων κινητών
τηλεφώνων που πουλήθηκαν το δεύτερο τρίμηνο του έτους.
«Αναμφίβολα, το iPhone είναι ένα πολύ ελκυστικό και σύγχρονο
προϊόν. Ωστόσο, πόσο ελκυστικό είναι αυτό το τηλέφωνο από την
πλευρά των παρόχων; Η Apple και τα μέσα ενημέρωσης έχουν
δημιουργήσει μια μονόπλευρη εικόνα του προϊόντος και των επιπτώσεων
του στα οικονομικά των παρόχων που το διαθέτουν στην αγορά».
Πάντως, η βρετανική Ο2, που έχει την αποκλειστική διάθεση του
iPhone στη Βρετανία, δήλωσε ότι το iPhone έχει ωφελήσει σημαντικά
την πορεία της εταιρείας. Στο ίδιο μήκος κύματος κυμάνθηκε και ο
Άντριου Χάρισον, διευθύνων σύμβουλος της Carphone Warhouse που
επεσήμανε ότι «η επίδραση του iPhone στην αγορά μας έχει υπάρξει
τεράστια, ανεβάζοντας τον τεχνολογικό πήχη και υποχρεώνοτνας τους
άλλους κατασκευαστές να αναθεωρήσουν τη στρατηγική τους».
www.kathimerini.gr
με πληροφορίες από Guardian