Πρόσφατη
έρευνα
που διεξήχθη από την Harris Interactive για την ιστοσελίδα
paidContent, έδειχνε ότι αυτό που έχει στο νου του ο Ρούπερτ
Μέρντοχ για το συνδρομητικό μοντέλο της ενημέρωσης δεν είναι και
τόσο εύκολο, ή τουλάχιστον τόσο ακριβές σχεδιασμένο.
Όταν 1188 ενήλικες ρωτήθηκαν τι θα έκαναν «εάν το αγαπημένο
ειδησεoγραφικό site τους άρχιζε να χρεώνει την πρόσβαση», τα τρία
τέταρτα απάντησαν ότι θα έψαχναν αλλού για δωρεάν ενημέρωση. Μόνο
ένα ποσοστό της τάξης του 5% απάντησε ότι θα έδινε χρήματα για να
ενημερώνεται από το site, ένα 8% θα συνέχιζε να διαβάζει μόνο τους
«δωρεάν» τίτλους και επικεφαλίδες των άρθρων και ένα 12% δεν ήξερε
τι θα έκανε.
Ωστόσο, η ίδια έρευνα είναι αποκαλυπτική για τους εκδότες που
αναρωτιούνται τι πρέπει να κάνουν με τις έντυπες εκδόσεις τους στην
εποχή της online ενημέρωσης. Η «σύνθεση» και η συμπληρωματική
λειτουργία έντυπης και ψηφιακής έκδοσης είναι μάλλον η λύση για τη
διατήρηση των αναγνωστών και την προσέλκυση –όπως προκύπτει– νέων
αναγνωστών.
Το άνωθι ποσοστό του 5% ανεβαίνει σε 48% (βλέπε
πίνακα
) όταν προσφέρεται στους αναγνώστες μια δωρεάν ή σε χαμηλή τιμή
συνδρομή στην έντυπη έκδοση της εφημερίδας. Αυτό που εντυπωσιάζει,
μάλιστα, είναι ότι ακόμη και όσοι δεν αγόραζαν το φύλλο (15%) θα
έδιναν τον οβολό τους για online ενημέρωση.
Το σαφές μήνυμα της έρευνας είναι ότι τα χειροπιαστά προϊόντα,
όπως οι εφημερίδες, έχουν για τους καταναλωτές «διακριτή»
οικονομική αξία ενώ το ψηφιακό περιεχόμενο συνυπάρχει με το
«ελεύθερο» και το «δωρεάν».
www.kathimerini.gr