Πενήντα χρόνια μετά το «Spacewar!», η βιομηχανία ηλεκτρονικών παιχνιδιών αγγίζει τα 22 δισ. δολάρια

Πενήντα χρόνια μετά το «Spacewar!», η βιομηχανία ηλεκτρονικών παιχνιδιών αγγίζει τα 22 δισ. δολάρια

1' 36" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Από τότε που κάποιοι νέοι προγραμματιστές του MIT φτιάξανε το «Spacewar!», πριν από 50 χρόνια, ο κόσμος των ηλεκτρονικών παιχνιδιών έχει εξελιχθεί σε μία βιομηχανία δισεκατομμυρίων δολαρίων. «Από της νωρίτερες κιόλας μέρες του υπολογιστή, αυτοί οι άνθρωποι επιδιώξανε τα γραφικά και τα ηλεκτρονικά παιχνίδια,» λέει ο Μπράϊαν Μπλάου, διευθυντής έρευνας τεχνολογίας καταναλωτών της Gartner. Η Gartner προβλέπει ότι η παγκόσμια αγορά βιντεοπαιχνιδιών, συνδυάζοντας κονσόλες, κινητά, προσωπικούς υπολογιστές και το διαδίκτυο, θα φτάσει τα 128 δις. δολάρια το 2017.

Η εταιρίες Sony, Microsoft και Nintendo έχουν καταφέρει  τα βιντεοπαιχνίδια να αποτελεούν κεντρικό μέσο ψυχαγωγίας για τις οικογένειες την τελευταία εικοσαετία. Ενώ οι εταιρείες που παράγουν τις κονσόλες προσπαθούν να επεκτείνουν την αγορά με καλύτερα γραφικά, βαθύτερη εμπειρία παιχνιδιού και επιπλέον επιλογές όπως streaming ταινιών, το μέγεθος της αγοράς των φορητών βιντεοπαιχνιδιών αυξάνεται ραγδαία. Υπάρχουν περισσότερα παιχνίδια «apps» για smartphones και tablets από κάθε άλλου είδους μικρών προγραμμάτων για κινητές συσκευές, και παράγουν μεγαλύτερα έσοδα από τις υπόλοιπες κατηγορίες, σύμφωνα με την Gartner.

 

Τα smartphones και τα tablets έχουν προσελκύσει τους παίκτες από τις φορητές συσκευές παιχνιδιών, οι οποίοι θέλουν να παίζουν χωρίς να περιορίζονται από την τοποθεσία. Τα έσοδα αυτής της αγοράς έρχονται από τις αρχικές πληρωμές για τη λήψη των apps και από προαιρετικές πληρωμές παικτών, οι οποίες όμως ξεκλειδώνουν κομμάτια των παιχνιδιών ή επιταχύνουν την ολοκλήρωσή τους. Η Gartner προβλέπει ότι στα επόμενα 2 χρόνια η αγορά αυτή θα επεκταθεί στα 22 δισ. δολάρια, με μεγάλα σχέδια για το μέλλον από εταιρίες όπως η Βρετανική King Digital Entertainment, η οποία αναμένεται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο.

Μία νέα και ήδη διαδεδομένη κατηγορία βιντεοπαιχνιδιών είναι τα λεγόμενα e-sports, στην οποία υπάρχει κοινό, σχολιασμός και χορήγηση, και τα παιχνίδια προβάλλονται σε μεγάλες οθόνες σε στάδια. «Τα σημερινά γραφικά υψηλής λεπτομέρειας θυμίζουν επιστημονική φαντασία», σχολίασε ο κύριος Μπλάου. Οι καινοτομίες στους υπολογιστές, υλικές αλλά και λογισμικές, περιλαμβάνονται από γυαλιά συνδεδεμένα μέσο του διαδυκτίου μέχρι προγράμματα επαυξημένης πραγματικότητας, και προβλέπεται ότι θα αυξήσουν την ζήτηση της αγοράς.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή