Smartphone και tablet κυριαρχούν στην ελληνική αγορά της τεχνολογίας

Smartphone και tablet κυριαρχούν στην ελληνική αγορά της τεχνολογίας

3' 55" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Παρά τα σημάδια «κόπωσης» που παρουσιάζει, η ελληνική αγορά κινητών τηλεφώνων θα παραμείνει και το 2014 πολύ μεγάλη σε τζίρο και πωλήσεις. Αυτό αναφέρει στην «Κ» ο κ. Χρήστος Καλογεράκης, διευθύνων σύμβουλος της Westnet Distribution, μιας από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις διανομής προϊόντων τεχνολογίας στη χώρα μας και μέλος του ομίλου εταιρειών του Π. Γερμανού.

Η Westnet θα μπει στην κατηγορία των κινητών το φθινόπωρο μαζί με τη Lenovo, αναλαμβάνοντας τη διανομή των μοντέλων της κινεζικής εταιρείας, τα οποία καταφθάνουν στην Ελλάδα επίσης για πρώτη φορά. Σύμφωνα με τον κ. Καλογεράκη, τα κινητά τηλέφωνα και στην Ελλάδα ολοένα περισσότερο ταυτίζονται με τα smartphone, τα οποία μάλιστα θα ανακάμψουν από την επόμενη χρονιά, όπως και τα υπόλοιπα προϊόντα τεχνολογίας. Κι αυτό γιατί, παρ’ όλο που η ψυχολογία του καταναλωτή έχει ήδη αλλάξει προς το καλύτερο, ακόμη είναι διστακτικός στις αγορές του.

– Τι δείχνουν τα μέχρι τώρα στοιχεία για την εμπορική πορεία των προϊόντων κινητής τηλεφωνίας φέτος;

– Οτι για πρώτη φορά είναι πτωτική, κάτι που ισχύει σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό για τα απλά κινητά και σε μικρότερο για τα smartphone. Ενδεικτικά, το πρώτο πεντάμηνο του 2014, τα «έξυπνα» τηλέφωνα έχουν αρνητικό πρόσημο τόσο σε όγκο πωλήσεων (-3,5%), όσο και σε αξία (-10,3%). Βέβαια, ακόμη και με τη συρρίκνωση, σε απόλυτα νούμερα η αγορά εξακολουθεί να κινείται πολύ υψηλά.

– Πού οφείλεται η πτώση;

– Μια αιτία είναι πως οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας έχουν πάψει να δίνουν επιδοτήσεις για νέα συσκευή στα ετήσια συμβόλαια. Ετσι, ο μέσος χρήστης δεν αλλάζει πλέον τηλέφωνο ανά 12 μήνες, η προσωπική μου εκτίμηση είναι πως το χρονικό διάστημα αγγίζει σήμερα τους 18-20 μήνες. Επίσης, ο Ελληνας δεν δείχνει πια διατεθειμένος να κάνει «υπέρβαση» σε σχέση με το εισόδημά του, όπως συνέβαινε παλιά, και να αγοράσει μια σχετικά ακριβή συσκευή. Απόδειξη το γεγονός ότι τον Μάιο τα smartphone κάτω των 100 ευρώ άγγιξαν το 8,4% της αγοράς, από 3,7% τον Μάιο του 2013. Η εικόνα που μας μεταφέρουν τα καταστήματα λιανικής με τα οποία συνεργαζόμαστε είναι πως αν και έχει αλλάξει προς το καλύτερο η ψυχολογία του Ελληνα καταναλωτή, ακόμη παραμένει διστακτικός. Ετσι, νομίζω πως τα πρώτα σημάδια ανάκαμψης της αγοράς των «έξυπνων» τηλεφώνων θα έρθουν το 2015.

– Πέρυσι, για πρώτη φορά στην Ελλάδα τα smartphone ξεπέρασαν σε μερίδιο τα απλά τηλέφωνα. Φέτος κερδίζουν ακόμη περισσότερο έδαφος;

– Η στροφή αυτή δείχνει να ενισχύεται μέσα στο 2014: το μερίδιο των «έξυπνων» τηλεφώνων είναι 59% στο πρώτο πεντάμηνο, έναντι 54% που ήταν το αντίστοιχο χρονικό διάστημα πέρυσι. Η οθόνη αφής, αλλά και η πρόσβαση σε εφαρμογές και στο Ιντερνετ είναι πλεονεκτήματα που προσελκύουν ολοένα και περισσότερους Ελληνες.

– Εκτός από την τιμή, με ποια άλλα κριτήρια επιλέγει ο Ελληνας «έξυπνο» κινητό;

– Βασικό κριτήριο είναι το λειτουργικό σύστημα που «τρέχει» η συσκευή, με το Android της Google να έχει και φέτος τη μερίδα του λέοντος, αφού το μερίδιό του είναι 81,5% σε όγκο πωλήσεων στο πρώτο πεντάμηνο. Επίσης, λαμβάνει υπόψη το ντιζάιν, τα τεχνικά χαρακτηριστικά, αλλά και την μπαταρία.

– Πώς εκτιμάτε ότι θα κινηθούν φέτος οι υπόλοιπες κατηγορίες προϊόντων τεχνολογίας;

– Με εξαίρεση τα tablet, κατά την προσωπική μου άποψη όλες οι κατηγορίες θα κλείσουν φέτος με αρνητικό πρόσημο, ενώ τα πρώτα θετικά μηνύματα αναμένονται από το 2015, όπως και στην περίπτωση των smartphone. Στον αντίποδα, οι «ταμπλέτες» θα έχουν εκρηκτική άνοδο: με βάση τις προβλέψεις μας, οι πωλήσεις θα φτάσουν φέτος τις 660.000 συσκευές, έναντι 420.000 το 2013.

– Στο εξωτερικό γνωρίζουν ήδη μεγάλη απήχηση οι wearable συσκευές. Νομίζετε πως αυτή η νέα κατηγορία γκάτζετ θα αποκτήσει το κοινό της και εδώ;

– Πιστεύω πως ναι, απλώς η συγκεκριμένη αγορά θα «απογειωθεί» στη χώρα μας σε 1,5-2 χρόνια από σήμερα. Εξάλλου, ακόμη και σήμερα κυκλοφορούν συσκευές όπως «έξυπνα» ρολόγια και fitness tracker με πολύ όμορφο ντιζάιν, το οποίο κατά τη γνώμη μου είναι προϋπόθεση για να προσελκύσουν τον Ελληνα καταναλωτή και ειδικά τους νέους. Στα σχέδιά μας είναι να αποκτήσουμε στο μέλλον παρουσία και σε αυτόν τον τομέα.

– Για ποιους λόγους αποφάσισε η Westnet να μπει στον χώρο των κινητών τηλεφώνων;

– Επειδή η αγορά τους είναι πολύ μεγάλη: το 2013, ο τζίρος της άγγιξε τα 418 εκατομμύρια ευρώ και οι πωλήσεις τις 2,8 εκατ. συσκευές, από τις οποίες το 1,5 εκατ. ήταν smartphone. Ετσι, όταν μάθαμε πέρυσι από τη Lenovo πως σχεδιάζει να φέρει τα κινητά της στην Ελλάδα από το φθινόπωρο του 2014, αποφασίσαμε να περιμένουμε μερικούς μήνες και να συνεργαστούμε για την αποκλειστική διανομή τους. Ο λόγος είναι πως με τη Lenovo συνεργαζόμαστε ήδη στον τομέα των tablet, με πολύ καλά αποτελέσματα. Επίσης, η Lenovo «ποντάρει» πολύ στο ντιζάιν, στην καινοτομία, αλλά και στη μεγάλη προϊοντική γκάμα, που καλύπτει όλες τις οικονομικές κατηγορίες. Ετσι, τα μοντέλα της πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για να αποσπάσουν σημαντικό μερίδιο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή