ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Στα ύψη η αξία του Twitter

Στα ύψη η αξία του Twitter

sta-ypsi-i-axia-toy-twitter0
Το ένα δισεκατομμύριο δολάρια αναμένεται να
φτάσει η αξία του δημοφιλούς κοινωνικού δικτύου, ύστερα από
χρηματοδότηση- έκπληξη.

Το, εδώ και μερικούς μήνες, νέο «αγαπημένο παιδί» των φίλων των
κοινωνικών δικτύων, Twitter, βρίσκεται πολύ κοντά στην υπογραφή
μίας νέας συμφωνίας- έκπληξης, η οποία αναμένεται να το ενισχύσει
με χρηματοδότηση ύψους 100 εκατομμυρίων δολαρίων.

Η χρηματοδότηση προέρχεται από την εταιρεία Insight, η οποία
αποτελεί έναν από τους επενδυτές που πραγματικά «κάνουν ουρά» για
να εξασφαλίσουν ένα μερίδιο στην «πίτα» του Twitter- ακόμη και αν
το συγκεκριμένο κοινωνικό δίκτυο (το οποίο, αν και δημιουργήθηκε
πριν από τρία χρόνια, έγινε γνωστό μέσα στους τελευταίους μήνες)
δεν έχει αποφέρει ακόμη «καθαρά» κέρδη. Πιο συγκεκριμένα, άλλη μία
εταιρεία που έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον είναι η T Rowe Price, ενώ οι
υπάρχοντες επενδυτές, Spark Capital και Institutional Venture
Partners, ετοιμάζονται να αυξήσουν τα κεφάλαια που έχουν επενδύσει-
κάτι που αναμένεται να κάνουν και οι, επίσης επενδυτές, Benchmark
Capital, Charles River Ventures, Union Square Ventures.

Η εν λόγω κίνηση γίνεται επτά μήνες μετά την υπογραφή συμφωνίας
που απέφερε στο Twitter επενδυτικά κεφάλαια ύψους 35 εκατομμυρίων
δολαρίων και κατά την οποία η συνολική αξία του δικτύου εκτιμήθηκε
ως 255 εκατομμύρια δολάρια- κάτι που έφερε το Twitter στην «αρένα»
των μεγάλων παικτών του χώρου, ακόμη και αν, προς το παρόν
τουλάχιστον, βρίσκεται πολύ πίσω από τον κυρίαρχο του χώρου,
Facebook, του οποίου η αξία ανέρχεται πλέον στα 10 δισ., μετά από
την αγορά μετοχών αξίας 200 εκατομμυρίων δολαρίων από τη ρωσική
εταιρεία Ίντερνετ Digital Sky Technologies.

Παρόλα αυτά, πρόκειται ακόμα για μία μάχη ανάμεσα στο «Δαβίδ και
το Γολιάθ», καθώς το Facebook έχει περίπου 300 εκατομμύρια χρήστες,
ενώ το Twitter μόλις το 1/10 του ιλιγγιώδους αυτού αριθμού. Αλλά ο
«Δαβίδ» ανεβαίνει γρήγορα: οι χρήστες του αυξάνονται ταχύτατα, ενώ
οι ιδιοκτήτες του εξετάζουν το ενδεχόμενο μίας κίνησης αντίστοιχης
αυτής της Google το 2003: ο σημερινός κολοσσός του χώρου του
διαδικτύου δεν είχε τρόπο να βγάλει κέρδη από τη δημοφιλέστατη
μηχανή αναζήτησής της, μέχρι την αγορά της Applied Semantics και
της διαφημιστικής εφαρμογής της, AdSense, πάνω στην οποία
«χτίστηκε» η μεταγενέστερη διαφημιστική υποδομή της εταιρείας.

Ωστόσο, όπως επιμένει ο συνιδρυτής του Twitter, Μπιζ Στόουν, η
εταιρεία δεν έχει κανένα λόγο να φτάσει στα μεγέθη που έχουν φτάσει
η Google, η Yahoo! ή το Facebook: «Υπάρχει κάποιος λόγος να γίνουμε
μία επιχείρηση χιλιάδων εργαζομένων; Ίσως όχι. Ίσως μπορούμε να
είμαστε μια επιχείρηση απλά μερικών εκατοντάδων και παρόλα αυτά να
καταφέρνουμε να φέρνουμε το Twitter σε τεράστιους αριθμούς ανθρώπων
ανά τον κόσμο» είπε σχετικά.


www.kathimerini.gr με πληροφορίες από Guardian