Έτοιμοι να δώσουν τα χέρια φέρονται το YouTube και η Warner
καθώς, σύμφωνα με πηγές που είναι σε θέση να γνωρίζουν αρκετά, οι
δύο εταιρείες θα συνάψουν συμφωνία με την οποία καλλιτέχνες όπως η
Madonna και οι Green Day «θα επιστρέψουν» στη διαδικτυακή φιλοξενία
του ΥοuTube. Έπειτα από
την προσέγγιση
του ΥοuTube από την κινηματογραφική βιομηχανία, είναι η σειρά
της βιομηχανίας της μουσικής να αντιμετωπίσει με σοβαρότητα τις
προοπτικές του Διαδικτύου.
Η συμφωνία έρχεται ουσιαστικά να λύσει δικαιώματα άδειας και
εκμετάλλευσης τα οποία αποτέλεσαν το πρόβλημα για την αντιδικία των
δύο, τον Δεκέμβριο. Ακόμη, ωστόσο, δεν υπάρχει κάποιο
διευκρινιστικό σχόλιο από την τρίτη σε μέγεθος μουσική
εταιρεία.
Πηγές της αγοράς σχολιάζουν την επικείμενη συμφωνία τονίζοντας
ότι οι καλλιτέχνες που διαθέτει η εταιρεία θα επανέλθουν στην
κοινότητα των χρηστών που απολαμβάνει τις υπηρεσίες του ΥοuTube,
την ίδια στιγμή που ο «ανταγωνισμός» (ΕΜΙ, Sony, και Vivendi) έχει
ήδη ανανεώσει τις σχετικές συμφωνίες του.
Με τις οικονομικές λεπτομέρειες να μην έχουν δημοσιευτεί, ο
επικεφαλής της Warner Εdgar Bronfman έχει καταστήσει γνωστή την
επιθυμία του για μια πιο βελτιωμένη συμφωνία με το YouTube
ιδιαίτερα σε μια περίοδο που η μουσική βιομηχανία εμφανίζει κόπωση
με τις πωλήσεις των CD να βρίσκονται σε «ελεύθερη πτώση»
Παράλληλα, έχει διαρρεύσει ότι η συμφωνία ανοίγει τον δρόμο για
ένα καινούριο μουσικό site με το όνομα Vevo, με την Warner να
διαδραματίζει σημαντικό ρόλο και τις Universal και Sony να
συνδράμουν ταυτόχρονα. Αναλυτές της μουσικής βιομηχανίας εξαίρουν
το διαδικτυακά μουσικά βίντεο επισημαίνοντας ότι πρόκειται ένα πολύ
σημαντικό εργαλείο για όσους ακούν και αναζητούν μουσική.
Το εγχείρημα του Vevo αναμένεται να δημιουργήσει μια νέα
εμπειρία μουσικής περιήγησης στο Διαδίκτυο, αποτελώντας για πολλούς
το αντίστοιχο του Hulu, της εταιρείας παροχής online υπηρεσιών
τηλεόρασης που στηρίζεται από τους κολοσσούς της NBC, News Corp και
της Walt Disney.
Ρεκόρ τηλεθέασης για το YouTube
Η παρακολούθηση online video στις ΗΠΑ έφτασε σε νέα επίπεδα
ρεκόρ τον Αύγουστο, με το YouTube να διεκδικεί σημαντικό μερίδιο
τηλεθέασης, σύμφωνα με έκθεση της comScore. Περισσότεροι από 161
εκατομμύρια χρήστες στις ΗΠΑ παρακολούθησαν βίντεο στο Ίντερνετ τον
περασμένο μήνα, με τον συνολικό αριθμό βίντεο που προβλήθηκαν να
φτάνει τα 25 δισεκατομμύρια, αριθμός ρεκός.
Η ιστοσελίδες της Google παρουσίασαν περισσότερα από δέκα
δισεκατομμύρια βίντεο, με το YouTube να κατέχει το συντριπτικό
ποσοστό του 99%. Η εταιρεία προσέλκυσε 121,4 εκατομμύρια
τηλεθεατές, καθένας εκ των οποίων παρακολούθησε κατά μέσο όρο 82
βίντεο στη διάρκεια του Αυγούστου.
Στη δεύτερη θέση, με σημαντική διαφορά, βρίσκεται η Microsoft,
με 547 εκατομμύρια βίντεο και 55 εκατομμύρια χρήστες. Στην τρίτη
θέση, πάντα στις ΗΠΑ, βρέθηκε η Viacom Digital και στην τέταρτη η
υπηρεσία Hulu, με 488 εκατομμύρια βίντεο.
www.kathimerini.gr
με πληροφορίες από Reuters, Γαλλικό Πρακτορείο