ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Υβριδική τηλεόραση: Aπό την τηλεόραση στο Internet και …πάλι πίσω

 

 

Υβριδική τηλεόραση: Aπό την τηλεόραση στο Internet και …πάλι
πίσω

Η ψηφιακή εποχή συνεχίζει να αναζητά τρόπους σύγκλισης του Ιnternet και της τηλεόρασης με το BBC να ετοιμάζεται πυρετωδώς επί τούτου.

Η διαδικτυακή τηλεόραση έχει γίνει τόσο δημοφιλής που αρκετοί μιντιακοί δίαυλοι θέλουν να την ενσωματώσουν στην τηλεοπτική
συσκευή που βρίσκεται στο σαλόνι. Εντός μερικών μηνών, οι Γερμανοί τηλεθεατές με ειδικά εξοπλισμένες συσκευές θα μπορούν να παρακολουθούν διαδικτυακά προγράμματα των κρατικών διαύλων. Έτσι, οι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να μην χάνουν κανένα επεισόδιο της αγαπημένης τους εκπομπής και να το βλέπουν όποτε θέλουν από τις οθόνες των PC τους.

Στη Βρετανία, το BBC σε συνεργασία με άλλες εταιρείες, προσπαθεί να υλοποιήσει ένα φιλόδοξο σχέδιο όπου μια πλειάδα προγραμμάτων και διαδραστικών υπηρεσιών θα εμφανίζονται στις τηλεοπτικές συσκευές, με τέτοιο τρόπο ώστε ο τηλεθεατής να προλαβαίνει ότι δεν είδε (catch-up service). Ο βρετανικός «κολοσσός» μάλιστα σκοπεύει να ρίξει στην αγορά το νέο του προϊόν μέχρι και τον επόμενο χρόνο.

Παρόμοιες υπηρεσίες όπως το iPlayer (ΒBC) στη Βρετανία και το Hulu στις ΗΠΑ έχουν προσελκύσει εκατομμύρια διαδικτυακούς χρήστες -που ενδεχομένως έχουν πολύ φορτωμένα ωράρια- στο να παρακολουθούν τηλεοπτικά προγράμματα. Ωστόσο, η συνήθεια αυτή εντοπίζεται μόνο μπροστά σε οθόνες υπολογιστών.

Η νέα τεχνολογία, που φέρει τον τίτλο «υβριδική τηλεόραση» και χρησιμοποιεί τόσο την ασύρματη μετάδοση όσο και τις δορυφορικές συνδέσεις, αναμένεται ότι θα προσφέρει μεγαλύτερες προοπτικές. Το τηλεχειριστήριο θα μετατραπεί σ’ ένα ισχυρό εργαλείο της ψηφιακής σύγκλισης.

Υποστηρικτές αυτής της τεχνολογίας λένε ότι θα ανοίξει τον «ασκό του Αιόλου» όπως το iPhone της Αpple με τους ανεξάρτητους δημιουργούς εφαρμογών να βρίσκουν ευρύ πεδίο ενασχόλησης. Φανταστείτε να παρακολουθείτε μια εκπομπή μαγειρικής και στο τέλος της να εμφανίζεται μια σελίδα με links σε παρόμοια, αρχειοθετημένα προγράμματα ή ακόμη και στα sites των εταιρειών που πουλάνε τα συστατικά της συνταγής.

«Είναι πραγματικά η στιγμή που το Internet και η τηλεόραση συναντώνται», σχολιάζει χαρακτηριστικά ο Gavin Patterson, επικεφαλής του τμήματος λιανικής πώλησης της British Telecommunications. Παρόλο που εδώ και αρκετά χρόνια υπάρχουν τρόποι να παρακολουθήσει κάποιος τηλεόραση σε PC ή τηλεοπτικές συσκευές που διαθέτουν στοιχειώδεις δυνατότητες σύνδεσης στο Ιnternet, οι επιλογές αυτές είναι περιορισμένες αφού προσφέρουν είτε μόνο τηλεθέαση είτε μόνο διαδικτυακή περιήγηση.

«Αντίδοτο» στην κρίση;

Αρκετά στελέχη στο χώρο των media εμφανίζονται διστακτικά όσον αφορά τον εναγκαλισμό του Ιnternet, κυρίως διότι ενυπάρχει ο κίνδυνος σύγχυσης του «σταθερού» τηλεοπτικού κοινού και της υποβάθμισης της κερδοφόρας διαφήμισης στην τηλεόραση.

Ωστόσο, οι κλασσικές αυτές προσεγγίσεις δοκιμάζονται καθώς αρκετοί ευρωπαϊκοί δίαυλοι που δεν εξαρτώνται από τη διαφήμιση –κυρίως οι κρατικοί όπως το BBC– ασχολούνται με το πώς θα διατηρήσουν το κοινό τους.

Αναλυτές λένε ότι η υβριδική τηλεόραση θα επανακατακτήσει τηλεθεατές και διαφημιστές που περιήλθαν σε στασιμότητα με το μοντέλο της συμβατικής τηλεόρασης. Σύμφωνα με έρευνα της Screen Digest, το Project Canvas που ετοιμάζει το BBC αναμένεται να προσελκύσει 2,3 εκατ. νοικοκυριά μέχρι το 2012.

Ενώ ορισμένες από τα προσφερόμενα προγράμματα θα απαιτούν πληρωμή, κανείς δεν χρειάζεται να είναι κατά βάση συνδρομητής.

Ωστόσο, υπάρχουν ακόμη αρκετά εμπόδια, όσον αφορά το περιεχόμενο, που χρειάζεται να ληφθούν υπόψη από όσους ενδιαφέρονται για την τεχνολογία της υβριδικής τηλεόρασης. Για παράδειγμα, στη Βρετανία, το Sky διαθέτει το συγκριτικό πλεονέκτημα καθώς έχει στη διάθεση του τα τηλεοπτικά δικαιώματα της Premier League και πολλούς κινηματογραφικούς τίτλους από το Hollywood.

Εάν απελευθερωθεί το περιεχόμενο, τότε είναι πιο εύκολη η εισαγωγή της υβριδικής τηλεόρασης, συμφωνούν πολλά στελέχη της αγοράς.

www.kathimerini.gr
με πληροφορίες από International Herald Tribune