ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Μεγεθύνεται η αγορά των εφαρμογών για έξυπνα κινητά


Μεγεθύνεται η αγορά των εφαρμογών για έξυπνα κινητά

megethynetai-i-agora-ton-efarmogon-gia-exypna-kinita0
Η προσφορά δωρεάν εφαρμογών κινητών
τηλεφώνων μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα προσοδοφόρα
μακροπρόθεσμα.



Δυσάρεστη έκπληξη περιμένει όσους δημιουργούς εφαρμογών κινητής
τηλεφωνίας περιμένουν ότι η προσφορά τους στα διαδικτυακά
«καταστήματα» αρκεί για να εξασφαλίσουν κερδοφορία.

Σύμφωνα με την εταιρία συμβούλων Chetan Sarma, οι εφαρμογές
αυτές αναμένεται να αυξηθούν από 7 δισεκατομμύρια το 2009, σε 50
δισ. το 2012. Αυτό μεταφράζεται σε αύξηση εσόδων από 4,1 δισ.
δολάρια σε 17,5 δισ. δολάρια. Το 2009, όμως, οι πληρωτέες εφαρμογές
αντιπροσώπευαν ποσοστό 80% του συνόλου, ενώ το ποσοστό αυτό
αναμένεται να μειωθεί στο ήμισυ μέχρι το 2012.

Ορισμένες φορές, η προσφορά δωρεάν εφαρμογής μπορεί να σημάνει
μεγαλύτερη κερδοφορία στο μέλλον. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση
του δημιουργού της δωρεάν εφαρμογής Bambuser, που επέτρεψε σε
διαδηλωτές της πλατείας Ταχρίρ του Καΐρου να δημοσιεύουν βίντεο και
φωτογραφίες σε ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης, όπως το Facebook
και το Twitter. «Οι διαδηλωτές προέβαλαν τον αγώνα τους με τρόπο,
που οι δημοσιογράφοι, κρυμμένοι στα ξενοδοχεία του Καΐρου, δεν
μπορούσαν να κάνουν», λέει ο δημιουργό της εφαρμογής Χανς Ερικσον.
Εντέλει, το Bambuser εξασφάλισε κέρδη χάρη στη διαφήμιση, όπως
κάνει για παράδειγμα το YouTube.

Ο Ιλιάρ Λάουρς είναι ιδρυτής της μεγαλύτερης ιστοσελίδας δωρεάν
εφαρμογών, Get Jar. «Η εξέλιξη της αγοράς εφαρμογών έκανε τις
εφαρμογές να γίνουν σαν τις ιστοσελίδες: ράφια αποθήκευσης
περιεχομένου. Τα δύο σημαντικότερα γνωρίσματα μίας εφαρμογής είναι
η χρησιμότητά της και το πόσο ο χρήστης εθίζεται σε αυτή.Τα
περισσότερα παιχνίδια σε κάνουν να παίξεις μαζί τους μία ή δύο
φορές, προτού τα βαρεθεί κανείς. Αλλες εφαρμογές, όμως, όπως το
Facebook, είναι αντίθετα ιδιαίτερα εθιστικές. Σε αυτές μπορεί ο
δημιουργός να προσαρμόσει διαφημίσεις, που θα του εξασφαλίσουν
κερδοφορία, χωρίς να πλήττεται το πορτοφόλι του χρήστη», λέει ο κ.
Λάουρς.

www.kathimerini.gr με στοιχεία από BBC