Πιο «δικτυωμένος» ο Ομπάμα έναντι του Ρόμνεϊ

Πιο «δικτυωμένος» ο Ομπάμα έναντι του Ρόμνεϊ

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Πιο «δικτυωμένος» ο Ομπάμα έναντι του Ρόμνεϊ

Το επιτελείο που διοργανώνει την προεκλογική καμπάνια του

αμερικανού προέδρου φαίνεται να έχει μεγαλύτερη επίγνωση και

εμπειρία για τη δύναμη του Διαδικτύου.

Του Κώστα Δεληγιάννη

Πιο συνειδητοποιημένοι για την επιρροή του ίντερνετ, και

ειδικότερα του Twitter, φαίνεται να είναι οι άνθρωποι του

Αμερικανού προέδρου, συγκριτικά με την ομάδα που έχει αναλάβει την

εκστρατεία του αντιπάλου του. Αυτό είναι το συμπέρασμα μελέτης που

πραγματοποίησε το Project for Excellence in Journalism (PEJ), ένας

επιστημονικός οργανισμός που ανήκει στο Ερευνητικό Κέντρο Pew, και

την οποία δημοσιοποίησε χθες.

Με την online επικοινωνία να είναι σήμερα ακόμη πιο σημαντική απ’

ό,τι το 2008, όταν ο Ομπάμα άλλαξε τα δεδομένα κερδίζοντας

υποστηρικτές και χορηγούς μέσω του διαδικτύου, το Pew διαπιστώνει

πως και πάλι ο Ομπάμα κερδίζει κατά κράτος τον Ρόμνεϊ, όσον αφορά

την ιντερνετική τους καμπάνια.

Έτσι, ενώ κατά μέσο η ομάδα του Μιτ Ρόμνεϊ δεν ξεπερνά τη μία

ανάρτηση στο Twitter κάθε μέρα, το επιτελείο του Ομπάμα φτάνει τα

29 tweet – 17 στον λογαριασμό @BarackObama (στον οποίο

δημοσιεύονται μηνύματα σχετικά με την προεδρία του) και 12 στον

@Obama2012 (για μηνύματα που αφορούν την εκστρατεία του).

«Ο Ομπάμα διατηρεί ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι του Ρόμνεϊ,

σχετικά με τον τρόπο που χρησιμοποιεί την ψηφιακή τεχνολογία για να

επικοινωνεί απευθείας με τους ψηφοφόρους», αναφέρει το Pew στη

μελέτη.

Παράλληλα, για όσο καιρό διήρκεσε η μελέτη, οι επιστήμονες του

Κέντρου διαπίστωσαν πως οι αναρτήσεις στο μπλογκ της προεκλογικής

εκστρατείας του Ομπάμα ήταν διπλάσιες από αυτές του αντιπάλου του,

κάτι που ίσχυε και για τα βίντεο που «ανέβαιναν» στο «κανάλι» του

στο YouTube.

Πάντως, ίσως ακόμη πιο σημαντικό φαίνεται να είναι το γεγονός ότι

το επιτελείο του αμερικανού προέδρου αξιοποιεί τα ιντερνετικά μέσα

για να απευθύνεται σε «στοχευμένες» κατηγορίες του εκλογικού

σώματος, όπως τους ισπανόφωνους, τις γυναίκες –μία έτσι κι αλλιώς

προβληματική ομάδα για τον Ρόμνεϊ– αλλά και τους νεαρούς

Αμερικανούς. Κατηγορίες που θα κρίνουν σε πολύ σημαντικό βαθμό τον

νικητή των εκλογών.

Για παράδειγμα, οι επισκέπτες της ιστοσελίδες του Ομπάμα μπορούν να

επιλέξουν μία από τις 18 διαφορετικές ομάδες που αυτό περιλαμβάνει,

ανάμεσά τους ομάδες για αφροαμερικανούς, γυναίκες ή ομοφυλόφιλους.

Αν ένας χρήστης επιλέξει να συμμετάσχει σε μία τέτοια ομάδα, τότε

στη συνέχεια θα αρχίσει να λαμβάνει «στοχευμένο» ενημερωτικό υλικό,

αναφέρεται στη μελέτη.

Όταν διεξαγόταν η έρευνα, το σάιτ του Ρόμνει δεν είχε καν

ενσωματωθεί η ταξινόμηση του προεκλογικού υλικού ανά ομάδες

ψηφοφόρων. «Στη συνέχεια προστέθηκαν ειδικές ιστοσελίδες για εννιά

διαφορετικές κατηγορίες, αν και οι υποψήφιοι ψηφοφόροι μπορούν

ακόμη να επιλέξουν τη γενική κατηγορία, παρά μία ειδική ομάδα»,

αναγράφεται στη μελέτη.

Σύμφωνα με τον Tom Rosenstiel, διευθυντή του PEJ, η αποτελεσματική

online στρατηγική είναι πολύ πιθανόν να αποδώσει καρπούς και στην

κάλπη, αν και είναι δύσκολο να προβλεφθεί το όποιο εκλογικό κέρδος.

«Αν και η μεγαλύτερη δραστηριοποίηση στο διαδίκτυο δεν είναι

απαραίτητο ότι θα μεταφραστεί και σε περισσότερες ψήφους, η ιστορία

έχει αποδείξει πως όσοι υποψήφιοι υιοθέτησαν πρώτοι νέες

τεχνολογίες είχαν και έναν πλεονέκτημα από τους αντιπάλους τους»,

δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή